Skip to main content

Η Ryanair κλείνει τη βάση της στην Αθήνα για τον χειμώνα

Η απόφαση ελήφθη από την εταιρεία λόγω μη ύπαρξης κινήτρων από τον ελληνικό αερομεταφορέα και τη Fraport Greece - Τι υποστηρίζει η εταιρεία

Την απόφαση να κλείσει τη βάση της στην Αθήνα τη χειμερινή σεζόν έλαβε η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου αποδεσμεύει δύο αεροσκάφη της από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μειώνοντας τα δρομολόγια της σε 10, από 29 που ήταν προγραμματισμένα.

Η Ryanair θα διατηρήσει 10 δρομολόγια από Αθήνα προς Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη, Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερις βάσεις που διέθετε στην Αθήνα το 2019 και πέρυσι έγιναν δύο, θα μηδενίσουν τη φετινή χειμερινή σεζόν.Η ιρλανδική εταιρεία, που έχει μερίδιο στην ελληνική αγορά περίπου στο 7% (πίσω από την Aegean 38% και τη Sky Express 15%), θα διατηρήσει τη βάση της Θεσσαλονίκης και θα διεξάγει δρομολόγια προς τη Θεσσαλονίκη και από τα Χανιά και από και προς τη συμπρωτεύουσα.

Οι λόγοι

Στην απόφαση αυτή οδηγήθηκε, όπως υποστηρίζει η Ryanair, λόγω μη ύπαρξης κινήτρων από τον ελληνικό αερομεταφορέα και τη Fraport Greece, που διαχειρίζεται κι άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, ώστε να τονώσει την επιβατική της κίνηση τη χειμερινή περίοδο.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, επιρρίπτει ευθύνες σε κυβέρνηση και «Ελευθέριος Βενιζέλος» για διατήρηση μη ανταγωνιστικών χρεώσεων.

Τι υποστηρίζει η εταιρεία

«Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και εισάγουν προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εφαρμόζει υψηλές χρεώσεις, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά» δηλώνει στο Capital.gr ο CEO της εταιρείας, Eddie Wilson.

«Ενώ φέτος το χειμώνα θα αναπτυχθούμε στην Πορτογαλία 21%, στην Ιταλία 19% και στην Ισπανία 17%, στην Ελλάδα η προσφερόμενη χωρητικότητα θα μειωθεί 40%» σχολίασε ο κ. Wilson, υποστηρίζοντας ότι η Ryanair, εάν και έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις στην ελληνική κυβέρνηση, από τον Νοέμβριο του 2021, στις οποίες δεσμεύεται για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης σε διάστημα 5 ετών, στα 10 εκατ. επιβάτες ετησίως, εντούτοις δεν έλαβε καμία απάντηση.

«Η Ελλάδα είναι ένας θαυμάσιος και κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός, με εξαιρετικές επιδόσεις το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα πολλά αεροδρόμια να είναι κορεσμένα και να υπάρχει έλλειψη χρονοθυρίδων. Ωστόσο, για την ανάπτυξη της χειμερινής περιόδου κρίνεται, μεταξύ άλλων, αναγκαία η υιοθέτηση κινήτρων, ώστε η Ελλάδα και η Αθήνα να μην είναι εποχικός προορισμός» σχολίασε ο κ. Wilson.

«Η Ryanair αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη. Με περισσότερες από 150 παραδόσεις νέων αεροσκαφών τα επόμενα 4 χρόνια, είναι σε θέση να προσφέρει ταχεία άνοδο επιβατών, βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα που απαιτείται για την τόνωση της ελληνικής τουριστικής αγοράς καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους» συμπλήρωσε ο CEO της εταιρείας.