Skip to main content

Η σχολική διαρροή στον δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης

Τα αποτελέσματα αναφορικά με τη δράση της σχολικής διαρροής του προγράμματος STAY TUNED παρουσιάζει ο δήμος την Τετάρτη 8 Μαΐου.

Τις δράσεις και τα αποτελέσματα του προγράμματος «STAY TUNED – Πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου» θα παρουσιαστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου, στις 10.30 πμ, στο θέατρο «Άστρον» (Κομνηνών 3) στη Μενεμένη.

Συγκεκριμένα, η παρουσίαση θα γίνει στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα «Αντιμετώπιση της Πρόωρης Σχολικής Διαρροής - Δράσεις και Αποτελέσματα του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης»

Ο Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ανταγωνιστικού Προγράμματος Συνεργασίας URBACT ΙΙΙ, υλοποιεί . Προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη δυνατή προβολή και διάδοση των δράσεων και των αποτελεσμάτων του έργου πραγματοποιεί Ημερίδα με θέμα «Αντιμετώπιση της Πρόωρης Σχολικής Διαρροής - Δράσεις και Αποτελέσματα του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης», την Τετάρτη 8 Μαΐου, στις 10.30 πμ, στο θέατρο «Άστρον» (Κομνηνών 3) στη Μενεμένη.

Το έργο «Stay Tuned» υλοποιείται μέσα από ένα δίκτυο 9 συνεργαζόμενων πόλεων, Γάνδη - Βέλγιο ως επικεφαλής εταίρος, Ταλίν - Εσθονία, Σόφια - Βουλγαρία, Αμπελόκηποι - Μενεμένη – Ελλάδα, Αβέιρο - Πορτογαλία, Βερολίνο – Γερμανία, Ναντ – Γαλλία, Γκέτεμποργκ – Σουηδία και Βαρκελώνη – Ισπανία και βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσής του με την τελική διακρατική συνάντηση που θα λάβει χώρα στη Γάνδη από 21 – 23 Μαΐου.

Σχολική ή μαθητική διαρροή (school drop out, students drop out) ονομάζεται η μη ολοκλήρωση από τους μαθητές της εκπαίδευσης που παρακολουθούν. Ειδικότερα, ονομάζεται η μη ολοκλήρωση από τους μαθητές της βαθμίδας εκπαίδευσης που κάθε κοινωνία / χώρα ορίζει ως ελάχιστη απαραίτητη εκπαιδευτική απαίτηση για τους νέους. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ατόμου και προστατεύεται από το εθνικό και διεθνές δίκαιο. Το σχολείο συμβάλλει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και στην κοινωνική τους ένταξη, διασφαλίζει την κοινωνική ισότητα, με τις ίσες ευκαιρίες πρόσβασης που παρέχει και ενισχύει την κοινωνική συνοχή. Οι σχολικές εμπειρίες και οι λόγοι που οδήγησαν τον μαθητή να εγκαταλείψει το σχολείο, μπορεί να επηρεάσουν την αντίληψη που έχει για τις ικανότητές του, για την προσωπική του αξία και για τη θέση του στον κόσμο, δημιουργώντας αισθήματα αποτυχίας, μειονεξίας και απογοήτευσης. Η υστέρηση σε γνώσεις, δεξιότητες και κατάρτιση, μπορεί να αυξήσει την αίσθηση της αποτυχίας. Το άτομο που διακόπτει και δεν ολοκληρώνει την εκπαίδευσή του έχει αυξημένες πιθανότητες να βρεθεί άνεργο, υποαπασχολούμενο ή με χαμηλό εισόδημα για όλη τη ζωή του, με αρνητικές συνέπειες στην σωματική και ψυχική του υγεία. Είναι πιο πιθανό να βρεθεί περιθωριοποιημένο και αποκλεισμένο από την κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της κοινότητας. Τα άτομα με τίτλο βασικής εκπαίδευσης είναι τρεις φορές πιο πιθανό να ζήσουν φτωχά ή αποκλεισμένα. Οι νέοι που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο, είναι πιθανότερο να συνδεθούν με συνομηλίκους με παρόμοια χαρακτηριστικά / πορεία ζωής και να εμπλακούν σε επικίνδυνες συμπεριφορές όπως η παραβατικότητα και η χρήση ουσιών. Ταυτόχρονα, η κοινωνία στερείται ένα σημαντικό κομμάτι του ενεργού δυναμικού της, καθώς νέοι άνθρωποι μένουν αδρανείς. Η μη ένταξη νέων ανθρώπων στην οικονομική και κοινωνική ζωή συντηρεί και αυξάνει τις κοινωνικές ανισότητες. Το οργανωμένο οικονομικά κράτος δαπανά χρήματα για την αποκατάσταση των συνεπειών (προγράμματα ανεργίας, καταπολέμησης της φτώχειας, επιδόματα, παραβατικότητα κλπ). Επιπλέον, η αγορά εργασίας σήμερα απαιτεί όχι μόνο εργασιακή εμπειρία, αλλά και τυπικά προσόντα (απολυτήριο, πτυχίο, κα.), καθώς και συνεχή επανακατάρτιση, «κλείνοντας την πόρτα» σε όσους εγκατέλειψαν νωρίς το σχολείο για να βρουν δουλειά ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο. Είναι φανερό λοιπόν, ότι οι συνέπειες της πρόωρης εγκατάλειψης των σπουδών εντοπίζονται τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο και η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί συγκεκριμένο σχεδιασμό, καλή οργάνωση και συνέργειες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο για τη διαχρονική αντιμετώπισή του.

Στο πλαίσιο της ημερίδας έχουν προσκληθεί και θα μιλήσουν η κ. Ελευθερία Σπυροπούλου, Κοινωνική & Κλινική Ψυχολόγος , Επιστημονικά Υπεύθυνη στο Δίκτυο Άλφα με θέμα «Ο ρόλος του Δικτύου Άλφα στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας και την προσωπική ενδυνάμωση για την (επαν)ένταξη στην εκπαίδευση», η κ. Γεωργία Καλπαζίδου, Φιλόλογος στο Τμήμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης με θέμα «Το Πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας του Δήμου: ευκαιρίες και προβληματισμοί», η κ. Αγγελική Φιλιππίδου, Διευθύντρια 2ης ΕΠΑΣ Μαθητείας ΟΑΕΔ με θέμα «Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ως απάντηση στην σχολική διαρροή», ο κ. Αθανάσιος Παπαγεωργίου, Γενικός Γραμματέας του Δήμου Αμπελοκήπων- Μενεμένης με θέμα «Η συμμετοχή του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης στο Δίκτυο Εφαρμογής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων URBACT III», η κ. Μαγδαληνή Ρουσσέτη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Αθλητισμού, Πολιτισμού του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης με θέμα «Παρουσίαση των δράσεων και των αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος STAY TUNED» και η κ. Βασιλική Βατάλη, Παιδαγωγός στο Κέντρο Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης με θέμα «Το Κέντρο Κοινότητας ως μηχανισμός πρόληψης για την εγκατάλειψη της εκπαίδευσης και την προώθηση της σχολικής παρακολούθησης».

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο Γραφείο Ανάπτυξης, Οργάνωσης, Προγραμματισμού & Ευρωπαϊκών προγραμμάτων του Δήμου.