Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018
x

ΤΟ BRAND BALKAN EXPERIENCE ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η ανάπτυξη του «Balkan Experience», η κοινή βαλκανική τουριστική εμπειρία, διευκολύνεται από την ευρωπαϊκή πορεία που οι χώρες των Βαλκανίων προωθούν

Η ανάπτυξη ενός κοινού τουριστικού brand των βαλκανικών χωρών, που μπορεί να ονομαστεί «Balkan Experience», θα δείξει στους λαούς των χωρών της περιοχής ότι αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από όσα μας χωρίζουν. Σε αυτό το πλαίσιο η Θεσσαλονίκη μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο και να εξελιχθεί σε ένα hub του παγκόσμιου τουρισμού.

Τα παραπάνω δήλωσε στη Voria.gr ο Φώτης Κιλιπίρης, καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Φιλοξενίας στο Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, στο περιθώριο του διεθνούς φόρουμ με τίτλο «Βαλκάνια, ένα σταυροδρόμι Εναλλακτικών Τουριστικών Διαδρομών - Κοινές Μνήμες, ενιαίος προορισμός, ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 34ης Philoxenia.

Ο κ. Κιλιπίρης ήταν συντονιστής στη θεματική ενότητα «Η τουριστική φυσιογνωμία και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των Βαλκανίων ως ενιαίου και βιώσιμου τουριστικού προορισμού - Απαραίτητες τουριστικές και μεταφορικές υποδομές διαβαλκανικού χαρακτήρα». Όπως είπε, τα Βαλκάνια έχουν ένα κοινό πολιτιστικό προϊόν, το οποίο δύναται να αποτελέσει ισχυρό στοιχείο τουριστικού ενδιαφέροντος. «Οι χώρες των Βαλκανίων μοιράζονται ένα κοινό βυζαντινό παρελθόν, παρόμοια γαστρονομικά στοιχεία, μοιράζονται φυσικούς πόρους, όπως οι λίμνες των Πρεσπών, τα ποτάμια του Αξιού και του Στρυμόνα.

Στη διαδρομή αυτών των ποταμών υπάρχουν αμπελώνες και οινοποιεία, κατά συνέπεια εκτός από τους εθνικούς δρόμους του κρασιού που έχει κάθε χώρα μπορούν να δημιουργηθούν ευρωπαϊκοί δρόμοι του κρασιού που να έχουν συγκεκριμένη γεωγραφική αναφορά όπως για παράδειγμα την περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης», ανέφερε ο κ. Κιλιπίρης. Προκειμένου να επιτευχθεί η δημιουργία ενός κοινού τουριστικού προϊόντος, απαιτείται σύμφωνα με τον ίδιο πολιτική βούληση και αποφυγή εθνικισμών.

Η ανάπτυξη του «Balkan Experience», όπως μπορεί να ονομαστεί η κοινή βαλκανική τουριστική εμπειρία, διευκολύνεται από την κοινή ευρωπαϊκή πορεία που οι χώρες των Βαλκανίων αντιλαμβάνονται και προωθούν. Η Ελλάδα, σε αυτό το πλαίσιο, μπορεί να παίξει καθοριστικό παράγοντα, «καθώς είναι η σημαντικότερη ευρωπαϊκή χώρα της περιοχής».

Όπως είπε ο καθηγητής, η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα προσόντα για να τεθεί στο επίκεντρο μίας τέτοιας πρωτοβουλίας. «Λόγω της αδιάλειπτης ιστορικής της πορείας για 23 αιώνες η Θεσσαλονίκη αποτέλεσε αυτό που εγώ αποκαλώ το πολιτιστικό δέλτα της βαλκανικής ενδοχώρας. Εδώ αναμείχθηκαν πολιτισμοί και ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης τουριστικής εμπειρίας είναι ο πολιτισμός, σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά την τουριστική ομάδα στην οποία μπορεί να απευθυνθεί το «Balkan Experience» αυτή είναι η ηλικία των 40+, στην οποία ανήκουν τουρίστες με μεγαλύτερο εισόδημα και περισσότερο διαθέσιμο χρόνο για διακοπές.

«Οι συγκεκριμένες ηλικίες έχουν ξεφύγει από το μοντέλο ήλιος-θάλασσα, θέλουν την επαφή με τον ντόπιο πληθυσμό, αναζητούν πολιτιστικά στοιχεία, θέλουν να συμμετέχουν σε δρώμενα, δεν είναι ο τουρίστας-θεατής αλλά αυτός που θέλει να κερδίσει αυτό που λέμε "τουριστική εμπειρία". Η χώρα μας έχει ένα πλούσιο ιστορικό παρελθόν αλλά και ένα δυναμικό μέλλον το οποίο πρέπει να εκμεταλλευθούμε σε αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε, συμπληρώνοντας πως το σύνολο του πλανήτη μπορεί να αποτελέσει αγορά - στόχο για την Ελλάδα.

Ακόμη, ο κ. Κιλιπίρης αναφέρθηκε στις υποδομές στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη που ευνοούν την ανάπτυξη του τουρισμού της περιοχής, όπως η Εγνατία Οδός, η είσοδος του σιδηροδρομικού δικτύου σε μία φάση εκσυχρονισμού και η αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για το οποίο, βέβαια, ανέφερε ότι θα πρέπει να επιδιώξει μεγαλύτερη ανάπτυξη στο πεδίο της κρουαζιέρας.

 

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ