Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019
x

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ BRAND ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Πώς το «αγροτικό ιδεώδες» του σύγχρονου τουρίστα «δένει», με τα τοπικά τρόφιμα και την απαίτηση να είναι ασφαλή και αυθεντικά.

Τα τρόφιμα είναι μία πολιτισμική κληρονομιά και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζονται από τον κλάδο εστίασης αλλά και τους φορείς και τις επιχειρήσεις του Τουρισμού και το πολύ ευρύ φάσμα των επιχειρήσεων που εμπλέκονται με διάφορους τρόπους στο Γαστρονομικό Τουρισμό.

Ο τουρισμός αφορά πράγματα απτά, συγκεκριμένα αλλά και άϋλα γι΄ αυτό και συνδέεται με το πως αισθάνεται ένας τουρίστας, για τον τόπο που επισκέπτεται, συχνά επηρεασμένος από μία συλλογική μνήμη, όπως είναι οι «χαμένες πατρίδες», οι «αυθεντικές γεύσεις», αλλά και το «αγροτικό ιδεώδες» που υπάρχει στη σκέψη των σύγχρονων αστών.

Σε αυτό το «αγροτικό ιδεώδες», τα τρόφιμα και η μαγειρική, αποτελούν ένα σημαντικό συστατικό, ένα πολιτισμικό συστατικό που έχει γεννήσει τον ονομαζόμενο Τουρισμό Γαστρονομίας, τόνισε η κ. Μαρία Παρταλίδου, επίκουρος καθ. ΑΠΘ, από το βήμα ημερίδας του δήμου Θεσσαλονίκης για τον γαστρονομικό τουρισμό και την επιχειρηματικότητα, στο πλαίσιο του Money Show.

Στον Τουρισμό Γαστρονομίας, ξεχωριστή βαρύτητα έχουν τα τοπικά προϊόντα, που κουβαλάνε τις έννοιες του ποιοτικού, του αυθεντικού και άρα του επιθυμητού. Αυτά ακριβώς τα τοπικά προϊόντα, με σφραγίδα όμως ( π.χ ΠΓΕ), δίνουν στον παραγωγό ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην προώθησή τους στην αγορά.

Το 10% των ταξιδιωτών είναι γαστρονομικοί τουρίστες

Η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να δημιουργήσει τη δική της μπράντα στη γαστρονομία, η οποία και θα εκπροσωπεί την κουζίνα της πόλης, υποστήριξε ο κ. Δημήτρης Τασιούλας, chef Ambassador 2018 και ιδιοκτήτης του εστιατορίου Thria.

Η δημιουργία ενός τέτοιου brand για τη Γαστρονομία της  Θεσσαλονίκης, μπορεί να προσφέρει σημαντικά στον τουρισμό της πόλης καθώς περίπου το 10% των τουριστών, παγκοσμίως, ανήκουν στη συγκεκριμένη ιδιαίτερη ομάδα.

Αυτοί οι γαστρονομικοί τουρίστες, όπως τόνισε ο κ. Τασιούλας, επιμένουν στα τοπικά προϊόντα της περιοχής που επισκέπτονται, στην κουζίνα της παράδοσης αλλά επίσης καλοδέχονται την εξελιγμένη τοπική γαστρονομία.
 
Το παράδειγμα της Ιταλίας

Τα αρμόδια ιταλικά υπουργεία καθιέρωσαν το 2018 έτος Γαστρονομία, προβάλλοντας σε όλο τον κόσμο την ιταλική γαστρονομία συνδέοντάς την μάλιστα με τις τέχνες, είπε η διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ κ. Κ. Μπουλασίδου, ενώ αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Πάρμας- ανακηρυγμένη πρωτεύουσα της Γαστρονομίας από την Unesco- της πόλης με τα πολλά και διάσημα σε όλο τον κόσμο προϊόντα ( παρμεζάνα, προσιούτο κ.αλ.), τις μοναδικές τοπικές συνταγές και τα μουσεία φαγητού.  

Η κ. Μπουλασίδου αναφέρθηκε στις τοπικές γιορτές αγροτικών προϊόντων, αλλά και στο FICO, το Eataly World, το τεράστιο πάρκο στη Μπολόνια που αναδεικνύει την ιταλική αγροτική παραγωγή με τη γαστρονομία, σε μία έκταση 100.000 τ.μ..

Oι δράσεις τoυ Δήμου και οι Chef Ambassadors

H κ. Λίλιαν Σαμαρά, στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και υπεύθυνη του Thessaloniki Food Festival, αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο θεσμό που μετράει , από το 2011, επτά χρόνια ζωής αλλά και στο νεότερο θεσμό των Chef Ambassadors και την πολύ πρόσφατη επίσκεψη των τριών ambassadors στο Bελιγράδι, όπου έδειξαν τις νέες τάσεις της Κουζίνας της Θεσσαλονίκης σε chefs εστιατορίων.

O άλλος θεσμός που αγαπήθηκε, το Τhessaloniki Street Food, υπολογίζεται ότι προσέλκυσε το 2017 έως και 50.000 επισκέπτες, το 60% κυρίως τουρίστες από τα Βαλκάνια, ενώ τεράστια επιτυχία είχε πέρυσι και το Thessaloniki Beer Festival, με τους επισκέπτες να ξεπερνούν τις 70.000.

Τη σημασία της αυθεντικότητας στα εστιατόρια που προβάλλουν ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους, την ελληνική κουζίνα, υπογράμμισε ο κ. Γιώργος Παλησίδης, εκπρόσωπος ΙΕΚ Θέρμης, ο οποίος υποστήριξε ότι οι επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης θα πρέπει να υποστηρίξουν αλλά και να προβάλλουν στους πελάτες τους τα τοπικά προϊόντα.

Να σημειωθεί ότι κατά την εκδηλώση χαιρετισμούς απεύθυναν ο πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Χρήστος Σαραντόπουλος και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Σπύρος Πέγκας. Την συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος κ. Ντέπυ Χιωτοπούλου




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ