Skip to main content

Η τυφλή υποστήριξη από την αντιπολίτευση στους αγρότες έχει τελειώσει

Οι εποχές που οι πολιτικοί ανέβαιναν στα τρακτέρ για να κερδίσουν τις ψήφους των αγροτών έχουν πλέον παρέλθει ανεπιστρεπτί.

-Οι εποχές που οι πολιτικοί (ανάμεσά τους και πολλοί από τους σημερινούς επικεφαλής των κομμάτων) ανέβαιναν στα τρακτέρ για να κερδίσουν τις ψήφους των αγροτών έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Η «τυφλή» υποστήριξη από τα κόμματα της αντιπολίτευσης όλων των κοινωνικών ή επαγγελματικών ομάδων που αντιτίθενται στην εκάστοτε κυβέρνηση τελείωσε. Αντιστοίχως, και οι αυτοδιοικητικοί έχουν αποτινάξει σε μεγάλο βαθμό το λαϊκισμό, που κόστισε πολύ στη χώρα. Είναι ενδεικτικό ότι σε όλα τα μπλόκα μέχρι σήμερα έχουν περάσει διάφοροι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί, όμως φρόντισαν να τονίσουν στους αγρότες ότι οι αποκλεισμοί δρόμων δεν τους βρίσκουν σύμφωνους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος επισκέφτηκε και το μπλόκο της Κουλούρας, όπως και του Λευκώνα. Και στα δύο είπε ότι συμπαρίσταται στα δίκαια αιτήματα των αγροτών, πλην όμως τόνισε ότι δεν πρέπει να προχωρήσουν σε κλείσιμο των δρόμων. Το παράδειγμά του φέρονται να υιοθετούν και πολλοί δήμαρχοι, περιφερειάρχες, αλλά και βουλευτές και ηγέτες των κομμάτων. Να δούμε πόσοι θα συνεχίσουν να τηρούν συνεπή στάση και πόσοι θα καταφύγουν σε παλιές πρακτικές εφόσον τα μπλόκα... δυναμώσουν.

-Η ρητορική της κυβέρνησης για όσα θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση, είναι ξεκάθαρη... Προετοιμάζει για το τι έρχεται, με σύνθημα «όχι νέα μέτρα». Το σύνθημα όμως δεν είναι τόσο καθαρό όσο φαίνεται. Θολώνει με «αλλά»... Χαρακτηριστική η ραδιοφωνική δήλωση του βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη: «Μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου, η ελληνική πλευρά θα επιδιώξει έναν προωθητικό συμβιβασμό, χωρίς τη λήψη νέων μέτρων. Σε ποια δημοκρατική ευρωπαϊκή δεοντολογία και κουλτούρα υπακούει η απαίτηση, η παρούσα Βουλή, να δεσμεύσει τη Βουλή του 2019; Δεν νοείται προληπτική νομοθέτηση». Και το «αλλά»: «Μπορεί όμως να προβλεφθεί ένας αυξημένος μηχανισμός εγγυήσεων, που θα γεφυρώσει τις διαφωνίες μεταξύ ευρωπαϊκών θεσμών και ΔΝΤ. Ο κόφτης, που ήδη έχουμε νομοθετήσει από τις 18 Μαΐου 2016 (σ.σ. για να μην το ξεχνάμε...), μπορεί να επεκταθεί για ένα ακόμη έτος. Καθίσταται, λοιπόν, σαφές, ότι μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου πρέπει να έχει τελειώσει αυτή η διαδικασία και μέχρι τις 9 Μαρτίου η ΕΚΤ να έχει λάβει την απόφασή της για την ένταξη της χώρας μας στην ποσοτική χαλάρωση».

-Προτίμηση σε συγκεκριμένο ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι έχει η ηγεσία της ΝΔ. Στις εκλογές για την ανάδειξη νέου προέδρου του κόμματος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνήθιζε να κάνει τις επαφές του στην πόλη δυτικά (The Met). Το ίδιο συνεχίζεται και σήμερα. Οι δυο βραδινές ομιλίες του, σήμερα και αύριο, είναι στο ίδιο ξενοδοχείο, το οποίο προτίμησε και ο αντιπρόεδρος του κόμματος, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την παραμονή του στη Θεσσαλονίκη πριν από μία εβδομάδα. Κι όχι μόνο για διανυκτέρευση, αλλά και για επαφές πολιτικού πάντα χαρακτήρα... Είναι και λίγο... απόμερα και βολεύει, επειδή μένουν μακριά διάφοροι ανεπιθύμητοι.

-Λογική η μετονομασία της στάσης «ΣΑΣΘ» σε στάση «Ναυπηγεία», από τον ΟΑΣΘ, δεδομένου ότι εδώ και αρκετό καιρό το ΣΑΣΘ δεν εδρεύει πλέον στη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής (κτήριο ZEDA), αλλά στο κτήριο «Ganas & Ganas», στην περιοχή του Balkan Center, δίπλα στο Ινστιτούτο Μεταφορών και στην «Εγνατία Οδός ΑΕ». Σε ΣΑΣΘ και ΟΑΣΘ είναι λογικό να ασχολούνται με τις ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, για τις επικείμενες αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες. Το μεν ΣΑΣΘ, σύμφωνα με αυτές, παίρνει πορεία μετεξέλιξης σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Επικοινωνιών και με επιπρόσθετες αρμοδιότητες, ο δε ΟΑΣΘ ετοιμάζει το νομικό του οπλοστάσιο εν όψει της δημιουργίας νέου δημόσιου συγκοινωνιακού φορέα το 2019. Και να ήταν μόνο αυτοί; Ετοιμασίες γίνονται και σε δήμους, που ενδιαφέρονται με το μικρότερο δυνατό κόστος να συμμετάσχουν σε αυτό το δεύτερο φορέα, που κατά τον κ. Σπίρτζη θα διαδεχτεί τον ΟΑΣΘ. Ο υπουργός μάλιστα αποκάλυψε σε δηλώσεις του αυτά που δε μας αποκαλύπτουν οι δήμαρχοι... Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, είπε ο υπουργός, θέλει να συμμετέχει και ίσως να πάρει και δάνειο (σ.σ. κι άλλο;) για να προμηθευτεί ηλεκτρονικά λεωφορεία. Οι άλλοι δήμοι θέλουν να συνεισφέρουν με οικόπεδα για τα αμαξοστάσια. "Τσάμπα" δηλαδή... Μέχρι να φτάσουμε στη δημιουργία του φορέα και σε πιο συγκεκριμένες ανακοινώσεις να δούμε πόσοι δήμαρχοι θα έχουν μείνει στο... όχημα Σπίρτζη. Όχι ότι είναι και πολλοί σήμερα...