Skip to main content

Η Τυποποίηση Νο 1 προϋπόθεση για την εξαγωγή ελαιολάδου

Το μήνυμα που προσπαθεί να περάσει για το ελληνικό τρόφιμο η 2nd Gourmet Olive Exhibition & Delicacies. Πού βλέπει το μέλλον ο Αλέξης Στεφανίδης.

Το πρώτο και αναγκαίο βήμα για να μπορέσει ο Έλληνας παραγωγός ελαιολάδου να εξάγει το προϊόν του, είναι η τυποποίηση. Η τυποποίηση στα τρόφιμα και, εν προκειμένω στο ελαιόλαδο, είναι αυτή που εγγυάται την ποιότητα του προϊόντος αλλά είναι και αυτή που δίνει προστιθέμενη αξία στο προϊόν, αξία στην οποία στοχεύει ο Έλληνας παραγωγός, ο οποίος δεν ποντάρει στις μεγάλες ποσότητες αλλά στην υψηλή ποιότητα.

Το μήνυμα έχει αρχίσει να διαχέεται στους Έλληνες παραγωγούς τροφίμων οι οποίοι, για λόγους κόστους αλλά και καλύτερων αποτελεσμάτων, μπορούν να στηριχθούν σε συνέργιες, όπως για παράδειγμα μεταξύ παραγωγών ελαιοκάρπου, ιδιοκτητών ελαιοτριβείων , τυποποιητών αλλά και marketeers, υποστηρίζει ο κ. Αλέξης Στεφανίδης, ένας πρωτοπόρος επιχειρηματίας στο χώρο του ποιοτικού ελληνικού τρoφίμου, που μαζί με τον αδελφό του Κωνσταντίνο και την κ. Στέλλα Γραμματικοπούλου, δημιούργησαν τη μπράντα Agora Fine Greek Foods, το κατάστημα Olicatessen, ενώ είχαν και την έμπνευση για την Έκθεση Τυποποιημένων Προϊόντων Ελιάς και Ποιοτικών Τροφίμων, «2nd Gourmet Olive Exhibition & Delicacies», που πραγματοποιείται και φέτος στη Θεσσαλονίκη, 5-7 Μαΐου στο χώρο πολιτισμού «Lab’Attoir».

Για την Έκθεση, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η «τριάδα» του Agora είχε την έμπνευση, αλλά η διοργάνωση γίνεται από ομάδα 28 ατόμων, που θέλουν να υποστηρίξουν και να δώσουν ώθηση  στους μικρούς ποιοτικούς παραγωγούς τυποποιημένων τροφίμων.

Το μήνυμα της τυποποίησης και της μπράντας έχει αρχίσει να περνάει στους μικρούς παραγωγούς ελαιολάδου, με αρκετούς κάθε χρόνο να μπαίνουν στην αγορά με επώνυμο προϊόν- ελληνική και ξένη- και άλλους να βγαίνουν, γιατί η υπόθεση «εξαγωγές» δεν είναι εύκολη.

Αλλά η τυποποίηση είναι απόλυτο must, όπως τονίζει ο κ. Στεφανίδης προσθέτοντας ότι στην 2nd Gourmet , από την οποία παρουσιάζονται 70 είδη προϊόντων, μετέχουν παραγωγοί αποκλειστικά τυποποιημένων τροφίμων.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στο ελαιόλαδο, το θέμα της τυποποίησης- σήμανσης  είναι κεφαλαιώδους σημασίας γιατί η Ελλάδα ως χώρα, σύμφωνα με στοιχεία μελέτης της ΕτΕ, υστερεί σε σχέση με τους ευρωπαϊκές ανταγωνίστριες χώρες, αφού μόλις το 27% της ελληνικής παραγωγής ελαιολάδου φτάνει στο στάδιο σήμανσης/επωνυμίας, συγκριτικά με το 50% της Ισπανίας και το 80% της Ιταλίας, ενώ το υπόλοιπο 70% εξάγεται σε χύμα μορφή κυρίως προς την Ιταλία, η οποία το συσκευάζει και το επανεξάγει.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική μελέτη, αν δεν υπάρξουν αλλαγές σε ότι αφορά τυποποίηση- σήμανση- επωνυμία, σε λίγα χρόνια η Ελλάδα δεν θα έχει να ανταγωνιστεί μόνο Ιταλία και Ισπανία, αλλά και χώρες που εισέρχονται δυναμικά στη διεθνή αγορά, όπως είναι οι Τυνησία, Πορτογαλία, Μαρόκο και Τουρκία.

Η 2nd Gourmet, Έκθεση που συνοδεύεται από πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, στο τριήμερο πραγματοποίησής της, θα προσεγγίσει και συνδυαστικά τα πολλά θέματα που αφορούν το ποιοτικό ελληνικό τρόφιμο και την ελληνική γαστρονομία.