Skip to main content

Η τουριστική Ελλάδα βουλιάζει και 30.000 φάκελοι στο Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης περιμένουν

Έκπληκτοι από τη δυναμική του τουριστικού ρεύματος οι φορείς σε κάθε Περιφέρεια εύχονται να αντέξουν οι υποδομές - Οι 30.000 φάκελοι στο Κτηματολόγιο

Λίγες ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο και όλη η Ελλάδα βρίσκεται κυριολεκτικά στο… κόκκινο. Η πρωτοφανής τουριστικής κίνηση –χθες η Fraport ανακοίνωσε ότι στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία διαχειρίζεται η κίνηση του Ιουλίου 2022 ήταν 10% υψηλότερη από την αντίστοιχη του 2019- έχει εκπλήξει τους επαγγελματίες του τουρισμού ανά την Ελλάδα. Προφανώς οι άνθρωποι αυτοί είναι ικανοποιημένοι, καθώς τα δύο προηγούμενα ημιλιπόθυμα έως… νεκρά χρόνια έχουν αφήσει πίσω τους επαγγελματικές και οικονομικές πληγές. Το ταμείο θα γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου και –μεταξύ άλλων- στις διάφορες περιοχές καλούνται να συζητήσουν στα σοβαρά το θέμα των υποδομών, που στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν φτάσει στα όρια τους. Τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, αποχέτευσης, οι δρόμοι, οι χώροι στάθμευσης, το σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων σχεδόν παντού στην ελληνική περιφέρεια είναι ανεπαρκή για να σηκώσουν το βάρος της επισκεψιμότητας του καλοκαιριού, ενώ σε πολλές περιπτώσεις παραμένουν ανοιχτά περιβαλλοντικά ζητήματα…

Με 10% «τρέχει» ο τουρισμός σε Καβάλα – Θάσο

Στην περιοχή της Καβάλας και της Θάσου, όπου φέτος ο τουρισμός τρέχει με +10% έναντι του 2019, το Επιμελητήριο έχει αποφασίσει να αντιμετωπίσει πολύ συστηματικά το θέμα των υποδομών, που εξυπηρετούν τον τουρισμό. Έτσι για τα τέλη Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου προγραμματίζει ειδική ημερίδα με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων –από τους φορείς και τις επιχειρήσεις του τουρισμού μέχρι την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως και τους δήμους- για να καταγραφούν λεπτομερώς οι αδυναμίες και οι ελλείψεις. Το «πακέτο» που θα διαμορφωθεί θα προωθηθεί κατά περίπτωση στους αρμοδίους της πολιτείας, της αυτοδιοίκησης και του ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να δρομολογηθούν λύσεις. Στη Θάσο υπάρχουν σήμερα 32.000 – 33.000 κλίνες φιλοξενίας –αριθμός διπλάσιος απ’ ότι μια δεκαετία πριν-, ενώ στα ηπειρωτικά του νομού λειτουργούν άλλες 10.000. Το εισόδημα και η απασχόληση που προκύπτουν από την τουριστική δραστηριότητα κάνουν τον τουρισμό την πρώτη πλουτοπαραγωγική πηγή της περιοχής, την οποία οι άνθρωποι σε καβάλα και Θάσο δεν θέλουν ούτε να μειώσουν, ούτε να υπονομεύσουν, ούτε –στο τέλος, τέλος- να χάσουν. Αντιλαμβάνονται, λοιπόν, ότι εφόσον οι δυνατότητες αλλαγής επιπέδου στο τουριστικό προϊόν δεν είναι σε αυτή τη φάση εφικτή, διότι για να γίνει χρειάζονται μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις που δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα, πρέπει να διαφυλαχθεί το υπάρχον επίπεδο. Κάτι που επίσης χρειάζεται παρεμβάσεις. Για παράδειγμα το λιμάνι της Κεραμωτής, που εξυπηρετεί πάνω από το 90% της κίνησης από και προς τη Θάσο, παραμένει ελλειμματικό. Το νησί δέχεται κυρίως επισκέπτες που φτάνουν με το αυτοκίνητο τους από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια οδηγώντας από τρεις έως 8 – 10 ώρες και τις κρίσιμες ημέρες πρέπει να περιμένουν στην προβλήτα για το καράβι αρκετές ώρες. Να περιμένουν κάτω από τον ήλιο, χωρίς δυνατότητα να απομακρυνθούν από τα αυτοκίνητα τους και σε ένα λιμάνι που δεν διαθέτει καν κοινόχρηστες τουαλέτες. Δεύτερο παράδειγμα, είναι ο μεθοριακός σταθμός της Νυμφαίας, απ’ όπου εισέρχονται οι περισσότεροι Βαλκάνιοι που προσεγγίζουν οδικώς τη Θάσο η κατάσταση είναι πρωτόγονη, με ένα κοινό τελωνείο Ελλάδος – Βουλγαρίας, που βρίσκεται στο έδαφος της γειτονικής χώρας.

30.000 εκκρεμείς φάκελοι στο Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης

Τα προβλήματα λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη είναι το φετινό καλοκαίρι ακόμη πιο διογκωμένα απ’ ότι συνήθως. Οι καθυστερήσεις που υπάρχουν χρόνια τώρα αυξάνονται λόγω των αδειών που παίρνουν οι εργαζόμενοι, αλλά και λόγω των κρουσμάτων covid – 19 που εμφανίζονται. Κάπως έτσι οι δικηγόροι, οι υπάλληλοι συμβολαιογραφείων και οι ιδιώτες στήνονται στην ουρά από τις 5 το πρωί –πρόκειται για κανονικό καψώνι- για να εξυπηρετηθούν. Τρόπος του λέγειν να εξυπηρετηθούν, αφού στο Κεντρικό Κτηματολόγιο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Τσιμισκή, από τους 150 φακέλους που κατατίθενται κάθε μέρα διεκπεραιώνονται αυθημερόν οι 40 ή 50 και οι υπόλοιποι περιμένουν τη σειρά τους. Κάπως έτσι έχουν συγκεντρωθεί 30.000 φάκελοι που περιμένουν να τακτοποιηθούν σε απροσδιόριστο βάθος χρόνου. Ίσως γι’ αυτό χθες, δύο ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο, έφθασε στο κεντρικό κτηματολογικό γραφείο Θεσσαλονίκης κλιμάκιο από την Αθήνα για να αξιολογήσει την κατάσταση και να δώσει οδηγίες. Επίσης, όπως πληροφορήθηκαν πρόσφατα οι ενδιαφερόμενοι, στο μεν κτηματολογικό γραφείο της Καλαμαριάς, όπου επίσης η ουρά αρχίζει να δημιουργείται από τις 5 το πρωί, μέχρι τον Οκτώβριο το 90% των αντικειμένων θα εξυπηρετούνται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά και από απόσταση –ήδη 1000 δικηγόροι της Θεσσαλονίκης έχουν παρακολουθήσει σχετικά σεμινάρια. Όσο για το κτηματολογικό γραφείο στη Νεάπολη, έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη τριών εργαζομένων, οι οποίοι θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση της εξυπηρέτησης.