Skip to main content

Γεωργόπουλος: Από την Πειραιώς ένα στα τρία νέα δάνεια το 2019

Συνέντευξη στη Voria.gr του Γενικού Διευθυντή στην Τράπεζα Πειραιώς ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα την ευθύνη του Δικτύου Βορείου Ελλάδος.

Ο κ. Γιώργος Γεωργόπουλος, Γενικός Διευθυντής στην Τράπεζα Πειραιώς, ανέλαβε πρόσφατα την ευθύνη του Δικτύου Βορείου Ελλάδος. Στην πρώτη του συνέντευξη με αυτήν την ιδιότητα μοιράζεται μαζί μας την στρατηγική της Τράπεζας Πειραιώς αναφορικά με τον τρόπο που με τον οποίο στηρίζει τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες πελάτες της, ενώ επισημαίνει και τις οικονομικές δυνατότητες που υπάρχουν στο Βορειοελλαδικό τόξο.   

Κύριε Γεωργόπουλε, στη Βόρεια Ελλάδα δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, που ήρθαν αντιμέτωπες με αρκετές δυσκολίες λόγω της οικονομικής κρίσης. Με ποιον τρόπο μπορεί να τις στηρίξει η Τράπεζα Πειραιώς;

Καθώς η χώρα βγαίνει από την κρίση, προκειμένου να μπορέσει και πάλι να ανακτήσει τη δυναμική της, είναι απαραίτητο να στηριχθεί η επιχειρηματικότητα. Η Τράπεζα Πειραιώς, έχοντας φροντίσει όλο το προηγούμενο διάστημα να επαναφέρει τη ρευστότητά της σε υγιή επίπεδα, είναι πλέον σε θέση να πρωτοστατήσει στην αυξανόμενη ζήτηση δανείων μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων. Και θέλουμε και μπορούμε. Η Τράπεζα το 2018 χορήγησε συνολικά νέα δάνεια ύψους 3 δισ. ευρώ, με ένα σημαντικό μερίδιο αυτών να απευθύνεται στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Η διοίκηση ανακοίνωσε ότι στόχος για το 2019 είναι η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων ύψους 4 δισ. ευρώ, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία των πρώτων μηνών του έτους. Στην επανεκκίνηση αυτής της πιστωτικής επέκτασης η Τράπεζα Πειραιώς θα έχει δυναμική παρουσία στις νέες εκταμιεύσεις, χορηγώντας το ένα στα τρία νέα δάνεια της αγοράς.  

Παρατηρείτε αντίστοιχα αυξανόμενη ζήτηση και στα δάνεια ιδιωτών;

Τα προηγούμενα χρόνια η αγορά ακινήτων δέχθηκε μεγάλη πίεση. Η εικόνα αυτή αλλάζει. Ήδη έχει σημειωθεί μια αύξηση στις αγορές και πωλήσεις κατοικιών, ενώ αρκετοί ιδιοκτήτες αποφασίζουν να προσφέρουν ένα ακίνητό τους για βραχυχρόνιες μισθώσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των ενοικίων. Πληθαίνουν πλέον οι πελάτες μας που σκέφτονται την προοπτική ενός στεγαστικού δανείου για επισκευή ή αγορά κατοικίας, είτε για δική τους χρήση, είτε για ενοικίαση. Το 2018 οι νέες χορηγήσεις στο σύνολο της αγοράς στεγαστικών δανείων ήταν 400 εκατ. ευρώ. Νομίζω ότι φέτος η εικόνα θα είναι ακόμη καλύτερη.

Όσο για την καταναλωτική πίστη, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα καταναλωτικά τους δάνεια ως μέσο διευκόλυνσης του οικονομικού τους προγραμματισμού. Στο πλαίσιο αυτό, η Τράπεζα Πειραιώς θα εφαρμόσει πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες χορήγησης καταναλωτικών δανείων και μικρών επιχειρηματικών δανείων μέσω του δικτύου των καταστημάτων της, υιοθετώντας την πλέον σύγχρονη τεχνολογία για την αξιολόγηση των πιστωτικών κινδύνων και την υπογραφή των συμβατικών εντύπων με χρήση ψηφιακών πρωτοκόλλων, εκταμιεύοντας αυτόματα το δάνειο.

Πρόσφατα η Τράπεζα λάνσαρε έναν νέο τρόπο, προσωποποιημένης τιμολόγησης δανείων. Τι σημαίνει αυτό;

Τόσο για τα καταναλωτικά όσο και για τα στεγαστικά δάνεια, η Τράπεζα Πειραιώς αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι διαφορετικός, υιοθετεί ένα νέο μοντέλο τιμολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους της πιστωτικής του συμπεριφοράς, καθώς και παράγοντες διαμόρφωσης του κόστους. Ως αποτέλεσμα, ο νέος τρόπος τιμολόγησης είναι απόλυτα προσωποποιημένος, ενώ παράλληλα δίνει στον πελάτη την δυνατότητα να διαμορφώσει το επιτόκιο δανεισμού και κατ' επέκταση το ποσό της δόσης που θα πληρώνει.

Υπάρχει η αίσθηση ότι η έννοια της αποταμίευσης στα χρόνια της κρίσης έχει φθαρεί. Τι κάνει η Τράπεζα Πειραιώς γι’ αυτό;

Η έννοια της αποταμίευσης είχε φθαρεί ήδη πριν τα χρόνια της κρίσης. Τα χρήματα που έβαζαν οι περισσότεροι στην άκρη ήταν αποτέλεσμα πλεονάζοντος κεφαλαίου, δηλαδή χρημάτων που απλά περίσσευαν κάθε μήνα, και όχι αποτέλεσμα μιας πειθαρχημένης προσπάθειας. Η μείωση των εισοδημάτων είχε ως αποτέλεσμα να αισθάνονται οι περισσότεροι ότι πλέον δεν περισσεύουν χρήματα, και ως εκ τούτου, να πιστεύουν ότι η αποταμίευση δεν είναι πια εφικτή.

Στην πραγματικότητα, η αποταμίευση είναι μια πράξη που απαιτεί συνέπεια και πειθαρχία. Χρειάζεται να γνωρίζουμε τι ξοδεύουμε και που, και να κάνουμε μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας. H Τράπεζα Πειραιώς αναγνώρισε αυτή την ανάγκη και προσφέρει μέσα από τη νέα winbank, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, τη δυνατότητα να γνωρίζουν οι πελάτες κάθε στιγμή τι ξοδεύουν και που το ξοδεύουν, αλλά και να βάζουν μηνιαίους στόχους δαπανών που δεν θα ήθελαν να ξεπεράσουν. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί ο καθένας να εντοπίσει δαπάνες που θα μπορούσε να μειώσει, στοχεύοντας πάντα στο να μπορέσει να βάλει κάποια χρήματα στην άκρη για έναν στόχο που ο ίδιος επιθυμεί.
Επιπλέον, στηρίζουμε την αποταμίευση μέσα από σύγχρονα προϊόντα που είναι κατάλληλα για κάθε προφίλ αποταμιευτή. Ενδεικτικά αναφέρω την Υπηρεσία Pay & Save, που αποτελεί τη σύγχρονη εκδοχή της συνήθειας που είχαμε παλαιότερα να βάζουμε τα ψιλά μας σε έναν κουμπαρά. Πρακτικά, αυτή η υπηρεσία στρογγυλοποιεί τις αγορές που γίνονται μέσω χρεωστικής κάρτας στο πλησιέστερο ευρώ ή 5ευρω και αποταμιεύει τη διαφορά αυτόματα, στον αποταμιευτικό λογαριασμό του πελάτη.

Για τον ιδιώτη πελάτη, πέρα από θεματοφύλακας των οικονομιών του, η Τράπεζα Πειραιώς πως μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της καθημερινότητας του;

Ο ρόλος μας δεν είναι να είμαστε απλά θεματοφύλακας των οικονομιών του πελάτη. Θέλουμε να υποστηρίζουμε με ουσιαστικό τρόπο τον πελάτη του σε όλον τον οικονομικό προγραμματισμό του. Όταν λέμε οικονομικό προγραμματισμό, εννοούμε κάθε θέμα που αφορά στην οικονομική του ζωή, ξεκινώντας από την καθημερινή ανάγκη όλων να γνωρίζουμε πού ξοδεύουμε, συνεχίζοντας στην προσπάθεια να μπορέσουμε να βάζουμε κάποια χρήματα στην άκρη, αλλά και να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αποταμιεύσεις μας. Επιπλέον, είναι αναγκαίο να εξασφαλίσουμε ότι η περιουσία μας δεν θα αναλωθεί από έκτακτα, μη προγραμματισμένα γεγονότα, ενώ πολλοί από εμάς κάποια στιγμή θα αναζητήσουν και δανειακές λύσεις.

Αυτό που εμείς επιθυμούμε, είναι να βρισκόμαστε δίπλα στον πελάτη μας, προσφέροντας λύσεις και εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να πετύχει τους δικούς του οικονομικούς στόχους.

Κύριε Γεωργόπουλε, πρόσφατα αναλάβατε επικεφαλής του δικτύου της Τράπεζας Πειραιώς στη Βόρεια Ελλάδα. Ποια είναι η άποψή σας για την περιοχή και πώς ανταποκρίνεται η Τράπεζα Πειραιώς στις ιδιαίτερες ανάγκες της;

Πριν λίγους μήνες είχα την τιμή, αλλά και την πρόκληση, να αναλάβω την ευθύνη του Δικτύου της Τράπεζας στην Βόρεια Ελλάδα, μια αγορά όπου η Τράπεζά μας κατέχει παραδοσιακά υψηλά μερίδια. Πρόκειται για περιοχή με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Κατ’ αρχήν είναι έκδηλη η έντονη διάθεση για καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Επίσης, οι άνθρωποι είναι ανοιχτοί σε νέες ιδέες αυτοματοποίησης στην εξυπηρέτηση, όμως ταυτόχρονα απαιτούν γερά θεμελιωμένες σχέσεις εμπιστοσύνης. Θεωρώ ότι η Τράπεζά μας και κυρίως οι συνεργάτες στην πρώτη γραμμή, στα καταστήματα, έχουν κατορθώσει με συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια, να ανταποκριθούν με επιτυχία στην αποστολή τους, επ’ ωφελεία της περιοχής.

Με ποιον τρόπο έχει επιλέξει η Τράπεζά σας να δραστηριοποιείται στην περιοχή το επόμενο διάστημα;

Η Τράπεζα Πειραιώς έχει σημαντικό αποτύπωμα, με πολλά τραπεζικά καταστήματα διάσπαρτα στην περιοχή, που ακόμη και μετά τον απαραίτητο εξορθολογισμό του Δικτύου, θα συνεχίσει να υπερτερεί αριθμητικά των Δικτύων των υπόλοιπων Τραπεζών. Είναι προφανές ότι αυτό υπαγορεύεται από τα υψηλά μερίδια που κατέχει σε αριθμό πελατών και σε όλα τα σημαντικά μεγέθη, όπως καταθέσεις, δάνεια, κτλ.

Ταυτόχρονα, η Τράπεζα συνεχίζει να αναπτύσσει τα ψηφιακά της κανάλια. Αυτό που θέλουμε είναι να μπορούν όλοι οι πελάτες μας, να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους στο χρόνο που τους εξυπηρετεί, άμεσα και γρήγορα, με τη χρήση της τεχνολογίας. Γι’ αυτόν το λόγο, οι προσπάθειες εκμάθησης και εξοικείωσης των πελατών μας με όλα τα ψηφιακά μας κανάλια είναι συνεχείς. Μάλιστα, απευθύνονται σε όλους τους πελάτες, ακόμη και σε αυτούς που πιθανώς η χρήση των νέων τεχνολογιών θα ακούγονταν παλαιότερα ανέφικτη, όπως οι πελάτες μεγαλύτερων ηλικιών. Σε αυτό το πλαίσιο ήδη έχει εγκαινιαστεί το πρώτο e-branch στη Θεσσαλονίκη, ένα πλήρως αυτοματοποιημένο τραπεζικό κατάστημα με διευρυμένο ωράριο. Η αποδοχή του e-branch είναι ιδιαίτερα θετική και σύντομα θα εγκαινιαστεί ένα ακόμη e-branch στα Ιωάννινα. Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία στην Τράπεζά μας εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, αυτό σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι χάνεται η προσωπική εξυπηρέτηση. Αντίθετα, οι τεχνολογικές εξελίξεις επιτρέπουν πλέον στους συνεργάτες μας στα καταστήματα να έχουν το χρόνο να παρέχουν ουσιαστική συμβουλευτική υποστήριξη στους πελάτες τους για όλα τα θέματα της οικονομικής τους ζωής.

Αυτό είναι και το όραμά μας για το μέλλον της Τράπεζάς μας, να συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους πελάτες μας και να αναπτύσσουμε μαζί τους ενεργούς διαλόγους με θέματα που τους προβληματίζουν, πάντα με στόχο την επίτευξη των δικών τους προσωπικών στόχων.