Τετάρτη 22 Μαΐου 2019
x

TSAKIRIS FAMILY: ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ ΣΤΑ ΡΑΦΙΑ ΡΩΣΙΚΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

26/08/2018, 10:42 |
από Γιώργος Λαμπίρης

TSAKIRIS FAMILY: ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ ΣΤΑ ΡΑΦΙΑ ΡΩΣΙΚΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

A+
A-

Η ιστορία της οικογένειας που έκανε το άλμα από τα αβγά στα δημητριακά - Νέες εγκαταστάσεις logistics στην Αθήνα - Ετοιμάζει λιανική με νέα προϊόντα

Το 1963 ο Παύλος Τσακίρης μαζί με τον αδερφό του, Ηλία, ξεκίνησαν να παράγουν αβγά στη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης. Σκοπός τους ήταν να καλύψουν τη ζήτηση, διανέμοντας τα προϊόντα τους στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Όπως λέει στη Voria.gr, ο διευθύνων σύμβουλος και εκπρόσωπος της τρίτης γενιάς επιχειρηματιών της Tsakiris Family, Παύλος Τσακίρης, ακολούθησε η δεύτερη γενιά, με την είσοδο των γονιών του, Γιάννη και Ροδής, στην εταιρεία, στις αρχές της δεκαετίας του ‘80. Εκείνοι, ήταν ο οποίοι ανέπτυξαν τη διανομή των αυγών της εταιρείας σε ολόκληρη τη Μακεδονία.

«Αρχικά η εταιρεία παρήγαγε αβγά από τη δική της φάρμα στη Νεοχωρούδα. Σταδιακά αναπτύχθηκε – από το 2000 και ύστερα -, διευρύνοντας το δίκτυο διανομής της εκτός από τη Μακεδονία και στη Θράκη. Στο πλαίσιο της αναπτυξιακής μας πορείας και με δεδομένη την αύξηση της ζήτησης, προχωρήσαμε σε δημιουργία νέων μονάδων παραγωγής καθώς επίσης και σε στρατηγικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Νεοχωρούδας», εξηγεί ο κύριος Τσακίρης.

Κλειδί η εναλλακτική διατροφή και τα αβγά βιολογικής, ελευθέρας και Ω3

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σημείο κλειδί για την εξέλιξη της εταιρείας, ήταν η επένδυση στις εναλλακτικές εκτροφές από το 2004 και ύστερα. «Παρακολουθώντας τις τάσεις της εποχής και θέλοντας να προσφέρουμε προϊόντα ανώτερης ποιότητας στους καταναλωτές μας, επενδύσαμε και συνεχίζουμε να επενδύουμε σε προϊόντα ειδικών εκτροφών (πλούσια σε Ω3 λιπαρά, βιολογικής γεωργίας, ελευθέρας βοσκής, αχυρώνα).Η στροφή αυτή μας έδωσε την ευκαιρία να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό και να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές μας.»

Ο Παύλος και η αδερφή του Μαρία, ξεκίνησαν την ενασχόληση τους με την οικογενειακή επιχείρηση από νεαρή ηλικία και περνώντας από όλα τα παραγωγικά στάδια και από το 2009 διοικούν την επιχείρηση.

Ο Παύλος σπούδασε βιομηχανική πληροφορική και η Μαρία είναι απόφοιτος της γυμναστικής ακαδημίας. «Παρότι αποφασίσαμε να σπουδάσουμε και να καταρτιστούμε στους τομείς που μας άρεσαν από μικροί , εγώ με την πληροφορική και η Μαρία με τον αθλητισμό, η ενασχόλησή μας από μικρή ηλικία με την οικογενειακή επιχείρηση μας κέρδισε. Μπορέσαμε να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, αναπτύσσοντας νέους τομείς στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα, καθετοποιώντας την παραγωγική διαδικασία, ανοίγοντας νέες αγορές και δημιουργώντας νέα προϊόντα. Για παράδειγμα, η Μαρία, έχοντας ζήσει για ένα χρόνο στη Γαλλία, είχε την ιδέα να δημιουργήσουμε μία σειρά δημητριακών, με την ονομασία, Le Petit Dejeuner. Κάναμε την έρευνα αγοράς και η ιδέα άρχισε να υλοποιείται το 2014.Στο τέλος του 2015, ξεκινήσαμε να τροφοδοτούμε την αγορά».

Το κενό στην αγορά που δημιούργησε την ευκαιρία

Οι δύο επιχειρηματίες διαπίστωσαν ότι υπήρχε ένα κενό στην κατηγορία των premium δημητριακών, γεγονός που αποτέλεσε ευκαιρία για την Tsakiris Family. «Πρόκειται για έναν ολιγοπωλιακό χώρο, στον οποίο κυριαρχούν πολυεθνικές εταιρείες. Από την πλευρά μας επιδιώξαμε να προσφέρουμε μία εναλλακτική λύση στους καταναλωτές με υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα. Καινοτομήσαμε, συστήνοντας πρώτοι τα granola στους έλληνες καταναλωτές, δημητριακά με βάση τη βρώμη, ψημένα σε φούρνο. Επίσης ,είμαστε η πρώτη εταιρία που λάνσαρε στην αγορά τα σνακ δημητριακών (Κανελάκια, Πραλινάκια, Μαξιλαράκια), τα οποία μπορούν να καταναλωθούν και σκέτα. Μία άλλη κατηγορία, στην οποία επενδύουμε, είναι αυτή των προϊόντων χωρίς γλουτένη. Πρόκειται για μία διατροφική τάση των τελευταίων ετών. Γι’ αυτό και φέραμε στην αγορά ορισμένους κωδικούς gluten free», λέει ο Παύλος Τσακίρης.

Επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ σε νέα παραγωγική μονάδα

Πρόσφατα η εταιρεία δημιούργησε ένα νέο συσκευαστήριο και αυτή την περίοδο στήνει νέα παραγωγική μονάδα, με στόχο να τοποθετήσει στην αγορά μπάρες δημητριακών και προϊόντα σουσαμιού όπως είναι το παστέλι. Τα συγκεκριμένα προϊόντα θα είναι όλα ελεύθερα γλουτένης. Η επένδυση αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως και το τέλος του 2018, όπως λέει στη Voria, ο Παύλος Τσακίρης. «Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα ανέλθει στο 1,5 εκατ. ευρώ. Ήδη είμαστε στη διαδικασία της μετακόμισης στις νέες μας εγκαταστάσεις στις οποίες θα στεγάζονται τα γραφεία μας, η παραγωγική μονάδα για τις μπάρες δημητριακών και το συσκευαστήριο των αυγών. Tαυτόχρονα και οι εγκαταστάσεις logistics θα συστεγάζονται στον ίδιο χώρο».

Νέες εγκαταστάσεις logistics στην Αττική

Αυτή τη στιγμή τα προϊόντα της Tsakiris Family, βρίσκονται στα ράφια σχεδόν όλων των αλυσίδων super market, σε πανελλαδική εμβέλεια. Ταυτόχρονα η εταιρία στοχεύει να ισχυροποιήσει την παρουσία της στην Αττική, όπου μεταφέρει τα logistics της από τη Μεταμόρφωση όπου στεγάζεται σήμερα, σε νέες εγκαταστάσεις στον Αυλώνα. «Από τις νέες μας εγκαταστάσεις θα τροφοδοτούμε και την Κεντρική Ελλάδα», λέει ο κύριος Τσακίρης.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές του εξωτερικού, η επιχείρηση της Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε τις πρώτες τις εξαγωγές το 2016, διοχετεύοντας τα Le Petit Dejeuner, σε τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Ρωσία και μία αλυσίδα στη Νότια Κορέα. Παράλληλα διαθέτει παρουσία σε Κίνα, Ταϊβάν και Ρουμανία. «Αναπτυσσόμαστε σε αναδυόμενες αγορές. Πρόκειται για χώρες, στις οποίες σταδιακά η διατροφή αφομοιώνει δυτικοευρωπαϊκά χαρακτηριστικά».

Παστεριωμένο αυγό για επαγγελματίες - Ετοιμάζει λιανική με νέα προϊόντα

Ένας από τους τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας, είναι και η παραγωγή παστεριωμένου αυγού, σε ασκό, το οποίο απευθύνεται σε επαγγελματίες της εστίασης αλλά και σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (HoReCa). Παράλληλα, θα παράγει έως το τέλος της χρονιάς και ένα νέο παστεριωμένο προϊόν αυγού, με γεύσεις, το οποίο θα απευθύνεται σε αθλητές. Στα προϊόντα που πρόκειται να φέρει στα ψυγεία η Tsakiris Family, θα είναι στο άμεσο μέλλον και η έτοιμη παστεριωμένη ομελέτα, προς οικιακή χρήση».

H Tsakiris Family σε αριθμούς
Κύκλος εργασιών
2017: 6 εκατ. ευρώ
2018: >7 εκατ. ευρώ (εκτίμηση)
Επώνυμα προϊόντα: 70% του τζίρου
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: 30% του τζίρου

 

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ








ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ