Skip to main content

Η Ζωγράφου* είναι εύκολη όταν δεν ξέρεις να ζωγραφίζεις και δύσκολη όταν ξέρεις

Κρίμα που ένας δρόμος στολίδι για την πόλη μας καταντάει να γίνεται βορά στην αντιπολιτευτική μανία ορισμένων. Γράφει ο Θανάσης Παπαναστασίου

του Θανάση Παπαναστασίου*

(*Παραφράζοντας τον Edgar Degas, 1834-1917, Γάλλο ζωγράφο & γλύπτη)

Ο δρόμος μπροστά από το νοσοκομείο Άγιος Δημήτριος ονομάζεται Ελένης Ζωγράφου. Και έγινε πλακόστρωτο επί Δημαρχίας Ζέρβα. Ένα έργο όμορφο, που σέβεται τη πόλη μας από αισθητικής, πολιτιστικής και ιστορικής άποψης.
 
Αλλά ώ του θαύματος, όποιος θέλει να γκρινιάζει είναι εύκολο. «Έγινε πλακόστρωτο η οδός μπροστά από το νοσοκομείο Άγιος Δημήτριος και θα είναι επίπονος για ασθενείς που μεταφέρονται με κακώσεις, αιμορραγίες ή οποιαδήποτε άλλη πάθηση!»

Ή οποιαδήποτε άλλη πάθηση. Μάλιστα… Μια από όλα δηλαδίς.

Ας το χοντρύνουμε κι άλλο. «Το ντεκ της Νέας Παραλίας προκαλεί κακώσεις στους δρομείς». «Το κονίαμα της Νέας Παραλίας γδέρνει τα γονατάκια των παιδιών όταν πέφτουν διότι είναι πολύ άγριο.» «Η Νέα Παραλία πρέπει να έχει κάγκελα διότι υπάρχει κίνδυνος πνιγμού, ειδικά το βράδυ». «Ο κήπος του νερού προσκαλεί φίδια που θέλουν να φάνε τα βατράχια και τις χελώνες». Ιδέες δίνω να ξέτε.

Λες και οι δρόμοι μας, που είναι γεμάτοιαπό φρεάτια, σχάρες υπονόμων, μπαλώματα από οπτικές ίνες, ΕΥΑΘ, ΔΕΗ και ότι άλλο αρτικόλεξο έχουν οι ΔΕΚΟ είναι ίσιοι και δεν προκαλούν μεγάλες αναταράξεις στα αυτοκίνητα, ειδικά στα αθενοφόρα που συνήθως τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες.

Εάν οδηγήσει κανείς από το Καυταντζόγλειο έως το νοσοκομείο, θα διαπιστώσει ότι σε όλη την Αγίου Δημητρίου το αυτοκίνητο τραντάζεται συνεχώς. Ως δια μαγείας ο ασθενής δεν σφαδάζει σε όλη την Αγίου Δημητρίου, αλλά μόνο όταν μπαίνει στην οδό Ζωγράφου! Που είναι και δεν είναι 300 μέτρα μέχρι το Νοσοκομείο!

Και που οι κυβόλιθοι είναι τόσο κοντά και ομοιόμορφα τοποθετημένοι που σχεδόν δεν το καταλαβαίνει κανείς!

Εάν διαβάσει κανένας εκτός της πόλης μας τα άρθρα, θα νομίσει ότι ο ασθενής που βρίσκεται στην οδό Ζωγράφου νιώθει λες και τον μεταφέρει Lada Niva στα Ζαγοροχώρια!

Αλλά είναι απλό. Για να κάνεις αντιπολίτευση λες κάτι αληθοφανές και δημιουργείς εικόνες τρόμου ή καταστροφής. Και έτσι όλοι φαντάζονται τον αιμόφυρτο ασθενή να σφαδάζει από τον πόνο όταν οι ρόδες του ασθενοφόρουχτυπάνε πέτρα πέτρα το πλακόστρωτο.

Είναι όμως έτσι; Όχι, είναι το ακριβώς ανάποδο του έτσι. Πρώτα από όλα η άσφαλτος που κάλυπτε το πλακόστρωτο είχε ήδη φύγει λόγω των καιρικών φαινομένων και είχε αποκαλύψει σε μεγάλο βαθμό το πλακόστρωτο. Τότε κανείς δεν είπε κάτι. Επίσης ο ίδιος δρόμος είχε από πάντα ανωμαλίες, διότι είχε στρωθεί η άσφαλτος πάνω στο πλακόστρωτο που επειδή κατασκευάστηκε εκτοντάδες χρόνια πριν δεν ήταν ολόισιο. Και όλοι οδηγούσαν έτσι για δεκαετίες. Και ποτέ κανείς δεν είπε κάτι.Εάν επισκεφθεί κανείς τον εσωτερικό χώρο του νοσοκομείου θα δει λακούβες, ανωμαλίες του δρόμου και γενικά η ποιότητα κύλισης ενός οχήματος είναι μηδαμινή. Και πάλι κανείς δεν είπε κάτι.

Αλλά η υποκρισία δεν έχει έλεος. Η ποιότητα κύλισης στους δρόμους μας δεν είναι και η καλύτερη. Όλοι οι δρόμοι μας έχουν καπάκια ή σχάρες από υπονόμους, σαμαράκια (ηθελημένα ή μη), ανομοιομορφίες στο οδόστρωμα. Ένα ασθενοφόρο που θα οδηγήσει με μεγάλη ταχύτητα (και άρα οι λακούβες θα γίνουν πιο έντονες) και θα κάνει επικίνδυνους ελιγμούς, φρένο – γκάζι – σειρήνα – κόκκινα φανάρια – ξανά φρένα για την αποφυγή ατυχήματος δεν προξενεί ταλαιπωρία στον ασθενή αυτόν; Μόνο όταν φτάνει στην Ζωγράφου κάνει τη ζωή του κόλαση; Κάπου ώπα ε;
Και έτσι ένα ασθενοφόρο που θα οδηγήσει 4-5 χιλιόμετρα σε τέτοιους δρόμους, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα ταλαιπωρήσει έναν ασθενή για τα 300 μέτρα πλακόστρωτο.

Άλλωστε οι κυβόλιθοι τοποθετήθηκαν σε κοντινές αποστάσεις και χωρίς υψομετρικές αποκλίσεις, αφού βγήκαν και επανατοποθετήθηκαν με σύγχρονα μέσα και όχι με μέσα μεσαιωνικά, όπως αρχικά είχαν τοποθετηθεί στο ιστορικό παρελθόν. Για αυτό και η διαφορά από έναν δρόμο ασφαλτοστρωμένο είναι μικρή, ειδικά με αυτοκίνητο που πληροί τις προδιαγραφές (ΚΤΕΟ δηλαδή), οι αναρτήσεις του λειτουργούν κανονικά και δεν είναι για απόσυρση. Κρίμα που ένας δρόμος στολίδι για την πόλη μας καταντάει να γίνεται βορά στην αντιπολιτευτική μανία κάποιων με «επιχειρήματα» που τέρπουν μόνο το θυμικό και προσβάλλουν το νοητικό.

Tip 1: Για όποιον κάνει τα μαθηματικά, ένα αυτοκίνητο που οδηγεί με 50 χλμ ανά ώρα, τα 350 μέτρα τα κάνει σε 20 δευτερόλεπτα. Ναι καλά διαβάσατε. 20 δευτερόλεπτα. Τόσο όσο σας πήρε να διαβάσετε το tip 1 έως εδώ. Αλλά η λάσπη διαρκεί περισσότερο. Και η ανήθικη αντιπολίτευση βασιλεύει στην Βασιλεύουσα.

Tip 2: Επειδή οι παππούδες που θα περάσουν το δρόμο και οι γυναίκες με τα τακούνια θα ταλαιπωρηθούν, στραμπουλίξουν, πέσουν κλπ προτείνεται η απαγόρευση κυκλοφορίας ανθρώπων με τακούνια, αλλά και παππούδων σε Λαδάδικα, Λιμάνι, Πλακόστρωτο Αισώπου, Σαπφούς (Δικαστήρια), Πλακόστρωτο Αριστοτέλους, Άνω Πόλη, Τσινάρι, αλλά και σε Ξάνθη, Ρόδο, Κομοτηνή, Παρθενώνα, Μοναστηράκι, Ζαγοροχώρια, Μόναχο, Βατικανό, Ρώμη, Βενετία, Παρίσι, ίσως και στην Αιδηψό, θα το αποφασίσει η αρμόδια Επιτροπή.

Tip 3: Οδηγείστε στον δρόμο αυτό κρατώντας τον καφέ σας στο χέρι και θα διαπιστώσετε ότι δεν χύνεται.Απολαύστε την διαδρομή, τα Κάστρα και το ιστορικό τοπίο.

*Ο Θανάσης Παπαναστασίου είναι δικηγόρος