Skip to main content

Ιδιώτες στις σιδηροδρομικές γραμμές

Πριν από το καλοκαίρι θα είναι έτοιμο το πλήρες σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει απελευθέρωση σιδηροδρομικών γραμμών, ίδρυση Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμου, συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις, «ψαλίδι» στα
Την ίδρυση Εθνικής Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων και το κανονιστικό πλαίσιο που θα καθορίζει τα όρια και τη χωρητικότητα της σιδηροδρομικής γραμμής θα προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατίθεται σε λίγες μέρες στη Βουλή. Επιπλέον, το νομοσχέδιο ανάβει το «πράσινο φως» για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου από ιδιώτες και διεθνείς εταιρείες.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει το νομοσχέδιο οποιοσδήποτε ιδιώτης θα μπορεί να υποβάλλει σχετικό αίτημα και να ξεκινήσει να εκτελεί μεταφορικό έργο ταυτόχρονα με τον ΟΣΕ. Το νομικό αυτό πλαίσιο θα χρησιμοποιηθεί και για την απελευθέρωση των επιβατικών μεταφορών το 2013.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών καταρτίζει το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ το οποίο προβλέπει: συνταξιοδότηση και μετατάξεις περίπου 3.000 εργαζομένων και «ψαλίδι» σε μπόνους και υπερωρίες των εργαζομένων. Μέσα στο 2010 αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν κανονικά 1.500 άτομα, ενώ το 2011 θα συνταξιοδοτηθούν άλλα 1.000. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν και μετατάξεις, ώστε ο οργανισμός να αριθμεί λιγότερο από 4.500 εργαζομένους στο τέλος του 2011.

Οι νέες διοικήσεις, οι οποίες θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, θα επανεξετάσουν την τιμολογιακή και δρομολογιακή πολιτική του Οργανισμού, καθώς θα εξεταστεί το ενδεχόμενο εντός του 2010 να ισχύσουν οι αυξήσεις που είχε αποφασίσει η προηγούμενη κυβέρνηση και ιδιαίτερα στις γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση, όπως ο άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Υπενθυμίζεται ότι η τρίτη δόση των αυξήσεων επρόκειτο να εφαρμοστεί τον Δεκέμβριο του 2010.

Ταυτόχρονα θα επανεξεταστούν οι περικοπές δρομολογίων που έχουν αποφασιστεί ήδη, κυρίως στο δίκτυο της Πελοποννήσου, και σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν και το 60% του συνόλου. Βάσει του νέου σχεδίου, ο ΟΣΕ θα μετατραπεί σε εταιρεία holding, ενώ δεν έχει ληφθεί ακόμα οριστική απόφαση για το αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραμείνει ανεξάρτητη εταιρεία.

Το πλήρες σχέδιο για τον μετασχηματισμό του ΟΣΕ θα είναι έτοιμο πριν το καλοκαίρι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως διαμηνύει το υπουργείο, περίπου το 40% της συσσωρευμένης ζημίας του Οργανισμού, η οποία έχει ξεπεράσει πλέον τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, οφείλεται στην κακοδιαχείριση των τελευταίων ετών.