Skip to main content

Ιδρύθηκε ο φορέας «Βυζαντινή Θεσσαλονίκη» - Πού στοχεύει

Υπεγράφη το καταστατικό της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Βυζαντινή Θεσσαλονίκη» - Στόχος η σύνδεση της πραγματικής οικονομίας με τον πολιτισμό

Το εναρκτήριο λάκτισμα για την ανάδειξη του ιστορικού παρελθόντος της Θεσσαλονίκης και την αναπτυξιακή αξιοποίησή του δόθηκε με την υπογραφή του καταστατικού της «Βυζαντινής Θεσσαλονίκης», η οποία πλέον αποτελεί Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (AMKE).

«Η πόλη δεν είχε ένα brand name και αποφασίσαμε να αναδείξουμε τον βυζαντινό χαρακτήρα της. Επιχειρούμε να συνδέσουμε την πραγματική οικονομία με τον πολιτισμό, δημιουργώντας για τον τόπο μια διαφορετική κουλτούρα ανάπτυξης» τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Το φιλόδοξο εγχείρημα για την προβολή της «Βυζαντινής Θεσσαλονίκης» ανοίγει με δύο δράσεις που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση και αφορούν το ευρωπαϊκό Δίκτυο Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων στη Λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας AgriTradeNet και το διεθνή διαγωνισμό κοσμήματος, εμπνευσμένου από το Βυζάντιο με τίτλο «Βυζαντινή Σαγήνη/ Byzantine Charm».

«Ο πολιτισμός δεν αποτελεί «μουσειακό» τρόπο σκέψης. Η βυζαντινή κληρονομιά της πόλης μπορεί να παράγει οικονομική ανάπτυξη, όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για άλλες ελληνικές και ξένες πόλεις που θα ενταχθούν στο δίκτυο των βυζαντινών πόλεων. Σε αυτή τη συλλογιστική εντάσσεται η πρωτοβουλία μας και η έναρξη του διεθνούς διαγωνισμού κοσμήματος» ανέφερε ο κ. Φιλιππίδης σημειώνοντας πως αποτελεί την πρώτη συντονισμένη προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα ιδρυτικά μέλη της «Βυζαντινής Θεσσαλονίκης» είναι οι: Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ομοσπονδία Εμπορίου Παραγωγικότητας και Επιχειρηματικότητας Κεντρικής – Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Ινστιτούτο Ανάπτυξης Εμπορίου, Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, Ιερά Βασιλική Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Βλατάδων, Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδας και φυσικά πρόσωπα - διακεκριμένα μέλη της επιχειρηματικής, ακαδημαϊκής και ιερατικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης. Μνημόνια συνεργασίας με πανεπιστημιακά και άλλα ιδρύματα πλαισιώνουν την προσπάθεια.

Το Δίκτυο AgriTradeNet

Στην αύξηση των  διασυνοριακών εμπορικών ευκαιριών για γεωργικά και αγροτοβιομηχανικά προϊόντα  αλλά και στην ενδυνάμωση του branding αγροτικών προϊόντων με γεωγραφικό προσδιορισμό στοχεύει η δράση του Δικτύου AgriTradeNet που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Στο δίκτυο είναι ενταγμένες οκτώ χώρες της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας και συγκεκριμένα οι: Αρμενία, Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλάδα, Μολδαβία, Ρουμανία, Τουρκία και Ουκρανία.

Στη σημασία του brand name και στις προσπάθειες που καταβάλει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, που αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας, αναφέρθηκε ο υπουργός Σταύρος Αραχωβίτης, επισημαίνοντας πως ο αγροτοδιατροφικός τομέας αποδείχθηκε πολύ ισχυρός στην περίοδο της κρίσης. «Στόχος μας είναι τον ενισχύσουμε απαλλαγμένο από τις στρεβλώσεις των προηγούμενων ετών, στηριζόμενο μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΑΑ&Τ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων» τόνισε ο κ. Αραχωβίτης.

Στους τρόπους που μπορούν να βρεθούν προκειμένου η «Βυζαντινή Θεσσαλονίκη» να συνδράμει στην ενίσχυση του τουρισμού αναφέρθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο πρόεδρος της ΔΕΘ- Helexpo  Τάσος Τζήκας, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος  Πατούλης, ο γενικός διευθυντής Αγοράς της ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Ανδρέας Μουρτσιάδης, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος  και η αναπληρώτρια καθηγήτρια του  ΑΠΘ, Στυλιανή Κωστοπούλου.