Skip to main content

ΙΚΕΑ και στη Σόφια από το φθινόπωρο

Ο όμιλος Φουρλή έχει μπει στην τελική ευθεία για τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος της φίρμας, σε ιδιόκτητο ακίνητο στη Σόφια, με την επένδυση να προϋπολογίζεται στα 50 εκατ. ευρώ.

Η αντίστροφη μέτρηση για την είσοδο της αλυσίδας ειδών σπιτιού ΙΚΕΑ και στη βουλγαρική αγορά, έχει ξεκινήσει και όπως όλα δείχνουν μέχρι το προσεχές φθινόπωρο ο όμιλος Φουρλή, που έχει υπογράψει σύμβαση δικαιόχρησης για το σήμα της σουηδικής πολυεθνικής, θα λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα της φίρμας, σε ιδιόκτητο ακίνητο στη Σόφια.

Το συνολικό ύψος της επένδυσης προϋπολογίζεται στα 50 εκ. ευρώ, μαζί με την αγορά του οικοπέδου και τα αρχικά αποθέματα, ενώ η στεγασμένη επιφάνεια θα καλύπτει 30.000 τ. μ., καθιστώντας το κατάστημα Σόφιας, το μεγαλύτερο ΙΚΕΑ του ομίλου Φουρλή.

«Προς το παρόν δεν υπάρχουν ανακοινώσιμες ημερομηνίες. Το σενάριο που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες ωστόσο, είναι αυτό που μιλά για το τέλος Σεπτέμβρη ή το αργότερο αρχές Οκτώβρη», τονίστηκε από στελέχη της ΙΚΕΑ που βρέθηκαν χθες στη Θεσσαλονίκη.

Δέκα χρόνια Θεσσαλονίκη

Αφορμή για την παρουσία τους αποτέλεσε η επέτειος των δέκα χρόνων λειτουργίας της ΙΚΕΑ στην πόλη και συνδυάστηκε και με το πρόγραμμα προώθησης των κουζινών ΙΚΕΑ στο τοπικό καταναλωτικό κοινό. Όπως αναφέρθηκε από το διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας, Γ. Παπαπασχάλη υπάρχει μια ευρεία γκάμα κουζινών, με 18 διαφορετικά είδη προσόψεων, των οποίων το κόστος ξεκινά από 370 ευρώ «χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα και τη λειτουργικότητα» και φθάνουν σε αρκετά υψηλές τιμές.

Το σχετικό πρόγραμμα «τρέχει» από τις αρχές Μαίου και για όσους επιλέξουν να επισκεφθούν τα καταστήματα ΙΚΕΑ, για να αγοράσουν την κουζίνα τους, κατά το δίμηνο Μάιος – Ιούνιος, εφόσον το κόστος της αγοράς τους υπερβαίνει τα 2.500 ευρώ, η επιχείρηση κάνει δώρο έναν απορροφητήρα, επιστρέφει το 5% της αξίας της κουζίνας σε δωροκάρτα ΙΚΕΑ και παράλληλα δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε κλήρωση, από την οποία ο νικητής κερδίζει την αξία της κουζίνας του σε μετρητά.
Μειώσεις τιμών

Αναφορικά με τη γενικότερη τιμολογιακή πολιτική της ΙΚΕΑ, σύμφωνα με τον κ. Παπαπασχάλης, η αλυσίδα θέλει να διαθέτει τις φθηνότερες τιμές στην αγορά. «Για τον κατάλογο του 2011 πετύχαμε να μειώσουμε από 10% έως και 30% τις τιμές σε 1.030 κωδικούς, ενώ σε άλλα 1.131 προϊόντα τις διατηρήσαμε σταθερές. Αυξήσεις έγιναν μόνο σε 154 είδη», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος και πρόσθεσε πως ανάλογη προσπάθεια για μείωση των τιμών θα γίνει και στον κατάλογο του 2012. Και αυτό γιατί «αν και δεν μας έχει αγγίξει ιδιαίτερα η κρίση, σε τέτοιες εποχές που ο κόσμος σκέφτεται και το 1 ευρώ που θα το καταναλώσει, εμείς θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε οι πιο ανταγωνιστικοί».

Ο διευθυντής του καταστήματος Θεσσαλονίκης κ. Ν. Μιγκιάνης ανέφερε ότι στο τοπικό ΙΚΕΑ έχει παρατηρηθεί στο πρώτο πεντάμηνο του 2011 μια αύξηση της επισκεψιμότητας της τάξης του 5% - 10%, όπως και ότι η μέση κατανάλωση, εν γένει, δεν έχει μειωθεί, αλλά κατευθύνεται σε άλλο μείγμα (π.χ. αντί για αγορά καναπέ, πωλούνται περισσότερα καλύμματα κλπ) προϊόντων. Πολύ καλή αποδοχή, για το διάστημα που βρίσκεται σε λειτουργία, έχει συναντήσει και το ΙΚΕΑ Ιωαννίνων από τους Ηπειρώτες, ενώ αντίθετα στην περίπτωση της Λάρισας, οι δυσκολίες συνεχίζονται για την επιχείρηση, καθώς οι ντόπιοι καταναλωτές, γενικότερα, δείχνουν μια δυσπιστία σε εταιρείες εκτός της περιοχής.