Skip to main content

Ημερίδα Voria - Αμπατζάς: Το αύριο στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ υπογράμμισε ότι το μετρό θα καλύψει το βασικό κορμό της πόλης ενώ οι λεωφορειακές γραμμές θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο μετρό.

Το αύριο στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περιέγραψε από το βήμα της ημερίδας της Voria.gr ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ Κώστας Αμπατζάς, ο οποίος εξέφρασε αρχικά την ικανοποίησή του για τον νόμο Σπίρτζη του 2017 στη βάση του οποίου δημιουργήθηκε ο νέος ενιαίος φορέας.

Αρχικά, ο κ. Αμπατζάς αναφερόμενος στις αλλαγές που έχουν γίνει σε γραμμές και δρομολόγια του ΟΑΣΘ δήλωσε ικανοποιημένος, χαρακτηρίζοντας πετυχημένες τις παρεμβάσεις για την ίδρυση της γραμμής Χ1 του αεροδρομίου, την επαναφορά του χαρακτήρα εξπρές, σε γραμμές όπως σε αυτή του Λαγκαδά και την πρόσφατη ίδρυση των γραμμών κορμού 2Κ και 3Κ. «Η λειτουργία αυτών των δύο γραμμών μας δείχνουν τον δρόμο για τις επόμενες αλλαγές που θα ακολουθήσουν», υπογράμμισε.  

Ο κ. Αμπατζάς, ο οποίος επαίνεσε την πρωτοβουλία του δήμου για την τοποθέτηση πασαλακίων, ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα καλέσουν σε συνεργασία ΟΑΣΘ, δήμους και Τροχαία, προκειμένου να θέσουν τα σημεία στα οποία απαιτείται βελτίωση για την κυκλοφορία των λεωφορείων.

Όπως ανέφερε, «το αύριο περιλαμβάνει μετρό, λεωφορειακές γραμμές προσαρμοσμένες στο μετρό με στόλο αποτελούμενο από οχήματα πράσινων τεχνολογιών, αστικό σιδηρόδρομο, θαλάσσια συγκοινωνία, κοινόχρηστά ποδήλατα, έξυπνες εξυπηρετήσεις, ψηφιακές πλατφόρμες και ιδιαίτερα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά και συνεννόηση με καθορισμό των πιατσιών των ταξί».

Ο κ. Αμπατζάς υπογράμμισε ότι το μετρό θα καλύψει τον βασικό κορμό της πόλης ενώ οι λεωφορειακές γραμμές θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο μετρό.

Όπως ανέφερε, θέματα αιχμής για τον ΟΣΕΘ είναι ο ανασχεδιασμός του υφιστάμενου δικτύου που θα συνεχιστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, ο επανασχεδιασμός των δικτύων ώστε όλα τα μέσα να λειτουργούν με τρόπο ορθολογικό και συμπληρωματικό.

Ο κ. Αμπατζάς μίλησε για την «ένταξη της μετεπιβίβασης στην καθημερινότητα της πόλης», τονίζοντας πως «οι πολίτες θα πρέπει να συνηθίσουν αυτή την αλλαγή από το ένα μέσο στο άλλο». «Εμείς ως Οργανισμός θα πρέπει να παρέχουμε τα κατάλληλα κίνητρα, ώστε η μετεπιβίβαση να είναι απρόσκοπτη. Το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο που είναι ο καταλύτης που θα επιτρέψει την πρακτική διασύνδεση των μέσων αλλά θα έχει και πλήθος άλλων ωφελειών», σημείωσε.    

Ο πρόεδρος του ενιαίου φορέα τόνισε ότι «οι μόνιμες συνεργασίες μας με τον ΟΑΣΘ, τον ΟΑΣΑ, την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τον ΟΣΕ, το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και πολλούς άλλους φορείς, στο πλαίσιο του ρόλου του καθενός, αποδεικνύουν ότι δεν συζητάμε γενικόλογα για συνεργασίες αλλά τις υλοποιούμε. Οι μελέτες που σχεδιάζουμε να εκπονήσουμε ή να αναθέσουμε αφορούν τόσο τον άμεσο όσο και τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό των επιβατικών μεταφορών ώστε να παρέχεται στους πολίτες της πόλης η εξυπηρέτηση με το αγαθό της δημόσιας συγκοινωνίας κάτι το οποίο αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα μας».

Ο κ. Αμπατζάς αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας, η οποία εκτίμησε ότι θα δώσει πραγματικές και καίριες λύσεις, ωστόσο, όπως τόνισε οι ΟΤΑ δεν έχουν θετική στάση.

Όπως ανέφερε, τέλος, ο κ. Αμπατζάς, ο ΟΣΕΘ «είναι αρμόδιος για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τον συντονισμό, την εποπτεία και τoν έλεγχο των δημοσίων επιβατικών συγκοινωνιών στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Είναι ο φορέας που θα φροντίσει να υπάρχουν βιώσιμες και ελκυστικές μεταφορές για όλους. Κατοίκους, επισκέπτες, διερχόμενους και “φιλοξενούμενους” (όπως είναι οι πρόσφυγες). Ο ΟΣΕΘ λοιπόν ήρθε για να διαμορφώσει το αύριο των δημόσιων επιβατικών συγκοινωνιών, ξεκινώντας από το σήμερα».