Skip to main content

Open Day την Κυριακή στο ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ για την ασφαλή οδήγηση

Την Κυριακή το Open Day του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ με πλήθος διαδραστικών δράσεων ενημέρωσης για μικρούς και μεγάλους – Νούμερο ένα στόχος η εξωστρέφεια.

Ενημερωτική δράση ευαισθητοποίησης για την ασφαλή οδήγηση διοργανώνει την Κυριακή από τις 10 το πρωί έως τις επτά το απόγευμα το Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ), το «καμάρι της Ελλάδας», όπως το χαρακτήρισε ο διευθυντής του, Ευάγγελος Μπεκιάρης.

Όπως εξήγησε ο κ. Μπεκιάρης στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου θα πραγματοποιηθεί πλήθος εκδηλώσεων, ώστε το «Open Day» να αποτελέσει μία ευκαιρία για μία οικογενειακή εκδρομή στις εγκαταστάσεις του ΙΜΕΤ, στο 6ο χλμ Χαριλάου-Θέρμης. Μεταξύ των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν είναι η οδήγηση προσομοιωτή αυτοκινήτου, η οδήγηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ηλεκτρικού ποδηλάτου με την παράλληλη επίδειξη συστήματος αποφυγής σύγκρουσης, θα ανέβει παιδική παράσταση «Στην Οδό συνεργασίας... είναι φως-φανάρι», καθώς και δημιουργική απασχόληση για παιδιά με θέμα την οδική ασφάλεια. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις ομάδων στον ερευνητικό εξοπλισμό του Ινστιτούτου, ενώ θύματα τροχαίων θα μεταφέρουν τις προσωπικές τους εμπειρίες. Τέλος, θα απονεμηθεί το βραβείο «Καλύτερη Δράση Οδικής Ασφάλειας» στο 1ο Γυμνάσιο Τρικάλων, που έχει πραγματοποιήσει σειρά δράσεων και μελετών, με θέματα όπως «ο ρόλος των φυσικών μεγεθών στα ατυχήματα», «ο ανθρώπινος παράγοντας ως κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή κατά την οδήγηση» και «προσβασιμότητα στη γειτονιά και τον χώρο του σχολείου για άτομα με προβλήματα κίνησης και άτομα με αναπηρικό αμαξίδιο».

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο κ. Μπεκιάρης παρουσίασε στοιχεία, που κατατάσσουν το ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ στην κορυφή των ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας. «Είμαστε ο πρώτος ερευνητικός οργανισμός σε απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων, λαμβάνοντας μάλιστα τη χαμηλότερη εθνική επιχορήγηση – μόλις στο 12,5% των συνολικών εσόδων μας – ενώ είμαστε το 10ο κορυφαίο ίδρυμα της Ευρώπης με εισροή κεφαλαίων άνω των 40 εκατ. ευρώ. Έχουμε διπλασιάσει τους εργαζόμενούς μας σε δύο χρόνια, από 50 σε 100, ενώ κάθε έτος τα έσοδά μας αυξάνονται κατά 15%», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος, ωστόσο, έθιξε δύο ζητήματα που αφορούν τη θέση του ΙΜΕΤ στο εσωτερικό της χώρας: πρώτον, το γεγονός ότι το έργο του δεν είναι γνωστό, ακόμη και σε ανθρώπους στον χώρο των μεταφορών. Μετέφερε μία χαρακτηριστική περίπτωση που βίωσε: «Μία νεαρή κοπέλα από τη Θέρμη, απόφοιτος του ΑΠΘ, εργαζόταν στο Σουηδικό Ινστιτούτο Μεταφορών. Όταν την προσέγγισα και τη ρώτησα γιατί δεν απευθύνθηκε στο ΙΜΕΤ για συνεργασία, μου απάντησε “ποιοι είστε εσείς;”».

Το δεύτερο ζήτημα που έθεσε είναι το γεγονός ότι το ΙΜΕΤ δεν αποτελεί θεσμικό φορέα και έτσι δεν έχει τη δυνατότητα παρέμβασης σε ζητήματα που άπτονται του αντικειμένου του, με αποτέλεσμα ο ρόλος του να περιορίζεται στην ενημέρωση.

Γλύτωσαν τη ζωή τους επειδή φορούσαν ζώνη

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκαν οι βιωματικές εμπειρίες δύο ανθρώπων που έπεσαν θύματα τροχαίου και παρότι υπέστησαν βαριά τραύματα, η ζωή τους σώθηκε.

Ο Γιάννης Κωστάκης, Ολυμπιονίκης Κολύμβησης στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, με 11 παγκόσμια και 5 πανευρωπαϊκά ρεκόρ, ασχολείται με την αγωνιστική κολύμβηση ΑμΕΑ μετά από τροχαίο ατύχημα το 1989. «Στη ζωή μου έχω μάθει να σπάω τα ρεκόρ. Το ρεκόρ των νεκρών από τροχαία στην Ελλάδα είναι θλιβερό, ωστόσο είναι θετικό το ότι τα τελευταία χρόνια μειώνεται. Με τις σημαντικές δράσεις ενημέρωσης του ΙΜΕΤ πιστεύω πως στο μέλλον θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα», είπε.

Η Τατιάνα Παπαδοπούλου, μέλος του Διεθνούς Ινστιτούτου Χορού της Unesco, με πλούσιες σπουδές στον χορό, έχει πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες εμφανίσεις ως χορεύτρια και χορογράφος, ενώ έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτεχνικούς θεσμούς. Η κ. Παπαδοπούλου, μετέφερε την εμπειρία της ως θύμα τροχαίου. Όπως είπε, ενώ γενικά όταν βρισκόταν στην Ελλάδα δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας, τα ξημερώματα μίας ημέρας όταν ήταν νέα και μπήκε σε γρήγορο σπορ αυτοκίνητο που οδηγούσε άνδρας ο οποίος είχε καταναλώσει αλκοόλ, αποφάσισε να τη φορέσει. 'Ετσι, όταν το ΙΧ τράκαρε η ίδια γλίτωσε τη ζωή της, ωστόσο η σύγκρουση της στέρησε την καριέρα της στον χορό.

Ο πρόεδρος της HELLASTRON (Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια») Βασίλειος Χαλκιάς τόνισε πως πλέον οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι είναι σε καλή κατάσταση στο μεγαλύτερο μέρος τους και δεν αποτελούν λόγο για να αποδοθούν ευθύνες σχετικά με έλλειψη οδικής ασφάλειας. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου είπε ότι ενώ μειώνονται τα τροχαία ατυχήματα δεν βελτιώνεται αντίστοιχα η συμπεριφορά των οδηγών.