Skip to main content

Ημιεπίσημοι τίτλοι τέλους για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων

Φυλλορροεί από εργαζομένους η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων λόγω μαζικών μετατάξεων - Ο Τσαραμπουλίδης για την κατάσταση σε ΟΑΣΘ, Μετρό, Χαλυβουργείο

Το τελικό λουκέτο στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων προανήγγειλε ουσιαστικά σήμερα ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης. Όπως είπε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης των εργατικών κέντρων της Βορείου Ελλάδος εν όψει του συλλαλητηρίου του ερχόμενου Σαββάτου για την 84η ΔΕΘ, από τους 330 εργαζομένους της ΕΛΒΟ σε πρώτη φάση έχουν μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου οι 230, σε δεύτερη φάση αναμένεται η μετάταξη άλλων 70, ενώ για τους τελευταίους 30 που έχουν πρόβλημα τυπικών προσόντων θα υπάρξει συνεργασία με την κυβέρνηση ώστε να μεταταχθούν και αυτοί.

Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι η απαξίωση των τελευταίων χρόνων είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλέον το παραμικρό ενδιαφέρον από επενδυτές, αφού ακόμη και όσοι είχαν ενδιαφερθεί τα τελευταία χρόνια έχουν πλέον αποσυρθεί.

Ο κ. Τσαραμπουλίδης αναφέρθηκε και σε άλλες επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης που έχουν πρόβλημα, κωδικοποιώντας τα ακόλουθα:

1. Για τον ΟΑΣΘ είπε ότι η μείωση των δρομολογίων ταλαιπωρεί τους εργαζόμενους οι οποίοι για να είναι συνεπείς στα ωράριά τους υποχρεώνονται να φτάνουν στις δουλειές τους νωρίτερα.

Για τις ίδιες τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης τόνισε ως θετική τη δήλωση του υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, ότι θα παραμείνουν στον έλεγχο του Δημοσίου.

2. Για το Μετρό σημείωσε ότι το ΕΚΘ δικαιώθηκε όταν πέρυσι μιλούσε για πρόβλημα στις εργασίες ολοκλήρωσής του και ζήτησε κινητοποίηση ώστε το έργο επιτέλους να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί.

3. Για το Χαλυβουργείο ο πρόεδρος του ΕΚΘ τόνισε ότι μετά από προσπάθειες ετών έχει βρεθεί επενδυτής και αναμένει την υλοποίηση της δέσμευσής του για 400 προσλήψεις.

4. Για τη ΣΙΔΕΝΟΡ υπογράμμισε ότι η εταιρεία μετά από προβλήματα πηγαίνει πλέον καλά και ζήτησε στο πλαίσιο αυτό την αποκατάσταση των εργασιακών ζητημάτων που έχουν δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια.

5. Για τα ΕΛΠΕ που όπως είπε οδεύουν προς πλήρη ιδιωτικοποίηση και για την Εγνατία Οδό που ετοιμάζεται να παραχωρήσει τους οδικούς άξονες, ο κ. Τσαραμπουλίδης ανέφερε ότι το εργατικό Κέντρο διαφωνεί, καθώς πρόκειται για ιδιωτικοποιήσεις παραγωγικών εταιρειών οι οποίες αποφέρουν πολλά έσοδα στα δημόσια ταμεία.

Σε ό,τι αφορά την κινητοποίηση του ερχόμενου Σαββάτου που οργανώνει η ΓΣΕΕ και τα εργατοϋπαλληλικά κέντρα Βορείου Ελλάδος ο οργανωτρικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας Βαγγέλης Μουτάφης ζήτησε τη συμμετοχή των εργαζομένων, είπε οτι το σύνθημα είναι «Οι εργαζόμενοι παλεύουν για τη ζωή και όχι για απλή επιβίωση», επισήμανε ότι στόχος του εργατικού κινήματος είναι η αποκατάσταση των μνημονειακών πολιτικών που έβλαψαν την εργασία και ζήτησε από την κυβέρνηση να υπάρξει διάλογος και όχι αιφνιδιαστικές κινήσεις στα εργασιακά. Αναγνώρισε, πάντως, ότι χθες μετά από πέντε χρόνια πρωθυπουργός δέχτηκε την ηγεσία της ΓΣΕΕ κάτι που δεν έγινε ούτε μία φορά επί των ημερών του Αλέξη Τσίπρα.