Skip to main content

Κεφαλογιάννης: Λύση στον συνωστισμό με τη νέα γραμμή ΟΑΣΘ από Διαβατά

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει πως η νέα γραμμή 55Χ που θα διέρχεται από τη δομή φιλοξενίας των Διαβατών θα λύσει προβλήματα συνωστισμού

Να αμβλυνθούν τα προβλήματα συνωστισμού στα λεωφορεία της γραμμής 54 που εξυπηρετεί την περιοχή Ιωνίας –Διαβατών στη Θεσσαλονίκη αναμένει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την προσθήκη νέας γραμμής του ΟΑΣΘ που θα διέρχεται από το camp των Διαβατών.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, σε συνεργασία με τη διοίκηση του κέντρου υποδοχής προσφύγων στα Διαβατά και του δήμου Δέλτα (στα διοικητικά όρια του οποίου ανήκει το κέντρο των Διαβατών) ήδη έχει υποβάλει προς την Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρεία αίτημα για τη δημιουργία πρόσθετης γραμμής - εξπρές προς ΝΣ Σταθμό, της 55Χ, με αφετηρία το συγκεκριμένο κέντρο υποδοχής. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται να αμβλυνθούν τα προβλήματα συνωστισμού στα λεωφορεία της γραμμής 54 που εξυπηρετεί την περιοχή Ιωνίας –Διαβατών. Το κέντρο υποδοχής προσφύγων στο Βαγιοχώρι στην περιοχή Λαγκαδά και κέντρο υποδοχής προσφύγων στα Λαγκαδίκια εξυπηρετούνται από τις γραμμές 83 και 86, τα 3 δρομολόγια των οποίων εκτελούνται από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Σε αυτές, εάν υπάρχουν προβλήματα συνωστισμού, μπορεί να εφαρμοστεί η λύση της γραμμής εξπρές, όπως στην περίπτωση των Διαβατών.

Απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνου Χήτα και Απόστολου Αβδελά σχετικά με τον αριθμό των μεταναστών που μετακινούνται με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ο κ.Κεφαλογιάννης υπογράμμισε ότι η παροχή συγκοινωνιακού έργου από τον Οργανισμό απευθύνεται στο σύνολο των χρηστών στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. «Ο Οργανισμός δεν διαχωρίζει και δεν καταμετρά τους επιβάτες βάσει της εθνικότητάς τους ούτε της εντοπιότητάς τους. Συνεπώς, δεν είναι δυνατή η υπεύθυνη και τεκμηριωμένη απάντηση για τον αριθμό των μεταναστών που μετακινούνται καθημερινά με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ», επισήμανε.

Σε άλλη ερώτηση των βουλευτών για τα διαφυγόντα κέρδη στις γραμμές τις ειδικής Θεσσαλονίκης, το υπουργείο σημειώνει ότι προ-τυπωμένα εισιτήρια καθώς και κάρτες απεριορίστων διαδρομών αγοράζονται μηνιαίως από διάφορες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) για την υποστήριξη των μετακινήσεων προσφύγων, κυρίως ανηλίκων. Εντός του 2019 αγοράσθηκαν τουλάχιστον 21.270 εισιτήρια διαφόρων κατηγοριών από ΜΚΟ και κάθε μήνα πωλούνται περί τις 300 κάρτες απεριορίστων διαδρομών εκ των οποίων οι 280 αφορούν ανήλικους πρόσφυγες.

«Η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ ξεκίνησε τη σταδιακή εφαρμογή στοχευμένων ελέγχων για τον περιορισμό του φαινομένου της εισιτήριο-διαφυγής, το οποίο δεν αφορά μόνο πρόσφυγες  και  μετανάστες,  αλλά είχε γενικευθεί κατά την προηγούμενη διετία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το οκτάμηνο Ιανουάριος –Αύγουστος 2019 οι υποτιθέμενοι “έλεγχοι” απέδωσαν συνολικά 135 επιβληθέντα πρόστιμα, ενώ τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 857. Επειδή βασικός στόχος δεν είναι η επιβολή προστίμων, αλλά ο συνεχής έλεγχος, ώστε να  δημιουργηθεί συνείδηση έκδοσης εισιτηρίων, στο διάστημα 01.10.2019  ως 21.11.2019 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 31.628 έλεγχοι που αντιστοιχούν σε περίπου 10,9% του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ. Ειδικά στη γραμμή 55 «Σταυρούπολη –Ωραιόκαστρο» που εξυπηρετεί τη δομή φιλοξενίας στα Διαβατά, ελέγχθηκε περίπου 55% των διαδρομών».