Skip to main content

Υπ. Παιδείας: Δίκαιη η τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις

«Παιδαγωγικά ορθή» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, την τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις στα σχολεία.

«Κοινωνικά δίκαιη» και «παιδαγωγικά ορθή» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, την τροπολογία με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές που ασθένησαν κατά την περίοδο των Πανελληνίων Εξετάσεων του Ιουνίου ή υπέστησαν κάποιο ψυχολογικό σοκ λόγω απώλειας στενού συγγενικού τους προσώπου, να δώσουν εξετάσεις τον Σεπτέμβριο.

«Αυτή είναι μία και κοινωνικά δίκαιη και παιδαγωγικά ορθή λογική και αυτός πρέπει να είναι ο βασικός μας στόχος. Η ακαδημαϊκότητα» είπε ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9». Σημείωσε παράλληλα ότι «η φροντίδα μας είναι μόνο για τα παιδιά που έχουν ανάγκη» και «όχι για τους επιτήδειους». Όπως είπε «έχουμε βάλει εξαιρετικά αυστηρούς κανόνες για το πώς πιστοποιείται αυτό, μέσα από ιατρικές εξετάσεις, νοσοκομεία κ.λπ.».

Ερωτηθείς γιατί οι μαθητές αυτοί πρέπει να εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα τον Σεπτέμβριο, εξήγησε πως «υπάρχει ένας νομικός λόγος κι ένας κοινωνικός». «Αν εξεταστείς π.χ. σε δύο μαθήματα και πάθεις κάτι μετά το δεύτερο μάθημα και εξεταστείς στα άλλα δύο μαθήματα που σου μένουν, τότε εγείρονται θέματα ισονομίας. Και αυτά μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις και ως προς τα παιδιά που εξετάστηκαν τον Ιούνιο [...] Αυτά τα παιδιά δίνουν όλα τα μαθήματα και μπαίνουν με την ίδια λογική που μπαίνουν ή δεν μπαίνουν τα παιδιά τον Ιούνιο» διευκρίνισε.

Για το μάθημα της ιστορίας, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε πως την ερχόμενη Τετάρτη εγκαινιάζεται «μία μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα διδασκαλίας της ιστορίας», του εκσυγχρονισμό των βιβλίων και των προγραμμάτων σπουδών.

«Αυτό είναι ένα τεράστιο εγχείρημα» τόνισε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Τα τελευταία 10-15 χρόνια έχουν γίνει συγκλονιστικές επεξεργασίες στις έρευνες για ιστορικά ζητήματα, όχι μόνο στον τόπο μας αλλά και στο εξωτερικό. Στη χώρα μας έχουμε αυτό το εκπληκτικό προνόμιο να έχουμε μια εξαιρετικά υψηλού επιπέδου κοινότητα ιστορικών. Εδώ, λοιπόν, πρέπει να αξιοποιήσουμε και τα αποτελέσματα της έρευνας. Γιατί σε όλες τις χώρες υπάρχει μία διάσταση μεταξύ των αποτελεσμάτων της έρευνας κι αυτών που περιλαμβάνονται στα βιβλία της ιστορίας. Και κάθε λίγο συζητούν και οι συνάδελφοι στο εξωτερικό με ποιον τρόπο η ψαλίδα αυτή θα κλείνει».