Skip to main content

Υπεγράφη η σύμβαση για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Σε φάση κατασκευής εισέρχεται πλέον και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα - Η ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ.

Σε εξέλιξη είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση σιδηροδρομικών υποδομών.

Συγκεκριμένα, σε φάση κατασκευής εισέρχεται πλέον και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, ενός έργου, όπως χαρακτηρίζεται από την ΕΡΓΟΣΕ, «μείζονος σημασίας για τον εκσυγχρονισμό του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου». Όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ, υπεγράφη σήμερα η σύμβαση του έργου που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, και ETCS LEVEL 1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή, καθώς και την κατασκευή νέας παρακαμπτήριας γραμμής στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων.

«Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης, ουσιαστικά επιτυγχάνεται ο στόχος της συμβασιοποίησης έργων συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ, που αναβαθμίζουν τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη/Ειδομένη-Προμαχώνας, καθιστώντας το δίκτυο της χώρας πλήρως ηλεκτροκίνητο», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας,

Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΑΒΑΞ ΑΕ. Η επιλογή του  αναδόχου για την κατασκευή του έργου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την ανοικτή διαδικασία του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τον νόμο αυτό.

Το συμβατικό τίμημα ανέρχεται στα 52,2 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα τριάντα έξι μηνών, με στόχο, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, «την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνηση έως τα τέλη του 2025. Η συνολική διάρκεια του χρόνου υποχρεωτικής συντήρησης-εγγύησης του έργου ορίζεται επίσης σε τριάντα έξι μήνες».

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Συνοπτικά, το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε:

- Κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας.

- Εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου 1.

- Υλοποίηση συστήματος ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας και προσαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτροκίνησης με τις υφιστάμενες όμορες εγκαταστάσεις.

- Κατασκευή τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.

- Κατασκευή υποδομής και επιδομής σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σοφάδων, όπου θα κατασκευαστεί γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650 μέτρων.

- Κατασκευή αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων για την εξυπηρέτηση του κοινού.

- Εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, όπου θα στεγασθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, δήλωσε πως «στρατηγικός στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση κρίσιμων σιδηροδρομικών υποδομών, έτσι ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει ένα άρτιο, πλήρως εκσυγχρονισμένο και ασφαλές δίκτυο ευρωπαϊκών προτύπων και τα αποτελέσματα της στρατηγικής μας είναι ορατά. Με την υπογραφή και αυτής της σύμβασης, ένα ακόμη κομβικό έργο περνά από τον σχεδιασμό και τη διαγωνιστική διαδικασία στην κατασκευαστική φάση».