Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΤΕΕ/ΤΚΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται από το ΤΕΕ/ΤΚΜ στην ανάγκη τήρησης του χρονοδιαγράμματος του Μετρό και τη σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού.

Θέματα που αφορούν στον κλάδο των μηχανικών, στις υποδομές και στις προκλήσεις της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, στα αναπτυξιακά εγχειρήματα που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, μελέτης, ή σχεδιασμού, καθώς και ζητήματα που άπτονται της πρόληψης έναντι κινδύνου φυσικών καταστροφών, αλλά και στο θεσμικό πλαίσιο της υλοποίησης έργων υποδομής ανά την Ελλάδα, περιλαμβάνονται στο Υπόμνημα θέσεων και προτάσεων του ΤΕΕ/ΤΚΜ που παρέδωσε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Γιώργος Τσακούμης, κατά τη χθεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού με τους εκπροσώπους των φορέων της Βόρειας Ελλάδας.

Εκτός των ασφαλιστικών και επαγγελματικών θεμάτων των μηχανικών και της ανάγκης ενίσχυσης του τεχνικού αντικειμένου ως μέσου ανατροπής του brain drain, αλλά και επιστροφής της οικονομίας σε θετικό αναπτυξιακό πρόσημο, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην ανάγκη πιστής τήρησης του εξαγγελθέντος χρονοδιαγράμματος του Μετρό και στην ανάγκη ταχείας προώθησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένος.

Για τους Μηχανικούς

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ υπογραμμίζει τις απαιτούμενες ελαφρύνσεις και την αύξηση του τεχνικού αντικειμένου ως  ζητήματα επιβίωσης του κλάδου:

    • Απαιτείται περαιτέρω μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης και κυρίως ένα σταθερό, λογικό και απλοποιημένο φορολογικό σύστημα.
    • Μείωση του μη μισθολογικού κόστους για ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας
    • Η εξωστρέφεια και η ανταγωνιστικότητα απαιτούν πρώτης γραμμής στελέχη και αυτά τα στελέχη αντίστοιχες αμοιβές που με τις επιβαρύνσεις αδυνατούν να διαθέσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις.
    • Καταγραφή και αντιμετώπιση προβλημάτων κατά τρόπο που να λειτουργήσει και ως επιταχυντής της οικονομίας.
    • Έλεγχος, ενίσχυση και αποκατάσταση των υποδομών: γέφυρες, σήραγγες, αγωγοί, δίκτυα, κοινωνικές υποδομές, βιομηχανικά κτίρια.
    • Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Υλοποίηση των ώριμων έργων και μελέτη νέων βάσει των νέων δεδομένων συχνότητας εμφάνισης και έντασης των  καιρικών φαινομένων.
    • Βελτίωση του κτιριακού κεφαλαίου από κάθε άποψη: αντισεισμική, ενεργειακή,  περιβαλλοντική, αισθητική, εργονομίας, φιλικότητας στους χρήστες, τεχνολογικού εξοπλισμού.
    • Ανανέωση γηρασμένου αστικού ιστού.
    • Επιτάχυνση και ολοκλήρωση των δρομολογημένων έργων.
    • Μελέτη, ωρίμανση και δρομολόγηση νέων έργων.

Ειδικά για το Ασφαλιστικό, υπογραμμίζεται πως οι Έλληνες Μηχανικοί αντιμετωπίζουν ένα σύστημα   το οποίο, στην αρχή του επαγγελματικού τους βίου καθυστερεί επί ένα έτος  να τους εγγράψει, ενώ στο τέλος του καθυστερεί επί 3 έτη να τους απονείμει σύνταξη.

Ως πολύ σημαντικά ζητήματα για την Εθνική Οικονομία αλλά και για τον κλάδο παρατίθενται τα εξής:

• Υποστήριξη των Τεχνικών Εταιρειών με ειδική υποστήριξη μέσω των αποστολών και των διεθνών συνεργασιών, αφού ο τεχνικός τομέας είναι εξαγώγιμος, με τη μορφή οργανωμένων δομών όμως, όχι ως αιμορραγία ικανών στελεχών.
• Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της παραγωγής, με ψηφιακές υπηρεσίες και μείωση της γραφειοκρατίας, ορθολογικό χωροταξικό σχεδιασμό, άρση της πολυνομίας, κ.α.
• Ένταξη του κλάδου των μηχανικών στους κλάδους ενίσχυσης μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και επιτάχυνση των διαδικασιών ελέγχου των επενδύσεων  του Αναπτυξιακού νόμου.
• Θέσπιση Κινήτρων στήριξης της νεανικής και νεοφυούς επιχειρηματικότητας, ενίσχυση γαλάζιας ανάπτυξης, ευρυζωνικών  υποδομών ιδιαίτερα σε χώρους ΒΙΠΕ, ΒΕΠΕ , Logistics και ψηφιακής επιχειρηματικότητας.
• Βελτίωση της νομοθεσίας για την καλύτερη αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων που συμμετέχουν οι Τράπεζες (ΤΕΠΙΧ, Ταμείο Εγγυήσεων, κ.λ.π.).

Για την τεχνική παιδεία επισημαίνεται  δοκιμασμένο  σχήμα παραγωγής μιας πυραμίδας αναγκαίου τεχνικού προσωπικού, διαταράχτηκε όταν η Χώρα μας αποφάσισε ότι από τη δημόσια τεχνική εκπαίδευσή της  θα αποφοιτούν αποκλειστικά Μηχανικοί Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Για τη Θεσσαλονίκη το ΤΕΕ/ΤΚΜ μεταξύ άλλων εκτιμά πως:

    • Η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ οφείλει να είναι η πρώτη προτεραιότητα.
    • Ο εκσυγχρονισμός της ΔΕΘ και η ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου, είναι δύο  εμβληματικά έργα που πρέπει να προχωρήσουν απρόσκοπτα.
    • Απαιτείται Στρατηγικός χωρικός σχεδιασμός μητροπολιτικού επιπέδου.
    • Εκτιμάται πως η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ δεν έφερε ορατή βελτίωση στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και χρειάζονται άμεσα και δραστικά μέτρα για την αύξηση του στόλου των αστικών λεωφορείων.
    • Πρέπει να προχωρήσει εντός του χρονοδιαγράμματος το fly over στην περιφερειακή οδό, όπως και η σύνδεση του λιμανιού με ΠΑΘΕ και σιδηροδρομικό δίκτυο,  που παραπαίει τα τελευταία 2 χρόνια.
    • Το THESSINTEC είναι πολύ σημαντικό έργο για την τόνωση της επιχειρηματικότητας στη Θεσσαλονίκη και στην ενδοχώρα της  και χρειάζεται να ολοκληρωθούν σύντομα οι διαδικασίες για τη λειτουργία του.
    • Προτείνεται επίσης να εξετασθεί η δυνατότητα ίδρυσης παραρτήματος της Αναπτυξιακής Τράπεζας στη Θεσσαλονίκη για τις επιχειρήσεις του βορειοελλαδικού τόξου.

Για την Κεντρική Μακεδονία το ΤΕΕ/ΤΚΜ προτείνει μεταξύ άλλων τα εξής:

    • Αξιοποίηση των Στρατοπέδων και απόδοσή τους στις τοπικές κοινωνίες χωρίς καθυστερήσεις.
    • Ανάδειξη του Δημόσιου Χώρου μέσω Αρχιτεκτονικών Διαγωνισμών και υλοποίησης των αποτελεσμάτων τους.
    • Αντισεισμικές Δράσεις με έλεγχο των κατασκευών, κυρίως σχολικών μονάδων και Νοσοκομείων και προώθηση του Μητρώου Γεφυρών Κεντρικής Μακεδονία, για το οποίο το ΤΕΕ/ΤΚΜ έχει μελετήσει με ΟΕ και προτείνει διαδικασία και μεθοδολογία.
    • Άμεση χρηματοδότηση των αντιπλημμυρικών έργων για τα οποία υπάρχουν ήδη ώριμες μελέτες και επικαιροποίηση του  Master Plan Αντιπλημμυρικής Προστασίας και αποχέτευσης Ομβρίων Ν. Θεσσαλονίκης, καθώς και των νέων σχετικών μελετών.
    • Ολοκληρωμένο πρόγραμμα απορρύπανσης, αναβάθμισης και αξιοποίησης των προστατευόμενων περιοχών των λιμνών Κεντρικής Μακεδονίας, ειδικότερα Κορώνειας, Βόλβης, Κερκίνης, Δοϊράνης.
    • Εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων για ολοκλήρωση των συνδέσεων της Θεσσαλονίκης με τον Πολύγυρο και την Έδεσσα, τη βελτίωση οδικών τμημάτων όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων και υλοποίηση των μελετών οδικής ασφάλειας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
    • Επέκταση του δικτύου Φυσικού Αερίου στα αστικά κέντρα, τις βιομηχανικές περιοχές και τα βιομηχανικά πάρκα της Κεντρικής Μακεδονίας.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ