Skip to main content

Καλοκαίρι 2019 ή 2020 το «ορφανό» χιλιόμετρο πριν την Ποτίδαια

Οριακά προλαβαίνει η Εγνατία Οδός να παραδώσει στην κυκλοφορία έπειτα από 11 χρόνια φαγούρας το «ορφανό» χιλιόμετρο στο τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια.

Το καλοκαίρι του 2019 με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις μπορεί και να αποκατασταθεί η ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, στο τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια, όπου ένα χιλιόμετρο δημιουργεί χαώδη κατάσταση.

Την... αισιόδοξη αυτή πρόβλεψη κάνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», όμως φαίνεται πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, με πιθανότερη την παράδοση και κυκλοφορία του έργου το καλοκαίρι του 2020.

Ένδεκα χρόνια ταλαιπωρεί έναν ολόκληρο νομό και εκατομμύρια τουρίστες κάθε καλοκαίρι αυτό το «ορφανό» χιλιόμετρο πριν την Ποτίδαια. Το πρόβλημα έγινε ακόμη πιο σοβαρό όταν πια ολοκληρώθηκε όλος ο άξονας του πρώτου «ποδιού» της Χαλκιδικής, με το ένα... καταραμένο χιλιόμετρο να μπλοκάρει όλη την κίνηση, δημιουργώντας απίστευτα μποτιλιαρίσματα και επομένως ταλαιπωρία, αγανάκτηση και οργή στους πολίτες.

Ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Απόστολος Αντωνούδης, έχει γίνει κατ' επανάληψη αποδέκτης των έντονων παραπόνων όχι μόνο των πολιτών, αλλά και των εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης.

Ο κ. Αντωνούδης τόνισε στη Voria.gr ότι πλέον οι όποιες καθυστερήσεις οφείλονται –σε τι άλλο;- στις ανολοκλήρωτες απαλλοτριώσεις στη μια πλευρά του δρόμου. Ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» επισημαίνει πως η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων (πρόκειται για την τρίτη ομάδα απαλλοτριώσεων) αναμένεται το αργότερο σε τρεις μήνες, θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός (η εταιρία είναι έτοιμη να δημοπρατήσει το έργο, που έχει προφανώς ύστερα από τόσα χρόνια μελετητική ωριμότητα) και καλώς εχόντων των πραγμάτων η έναρξη των εργασιών κατασκευής αναμένεται τον επόμενο Σεπτέμβριο με Οκτώβριο. Μάλιστα, ο κ. Αντωνούδης βλέπει πιθανό να ολοκληρώνεται ο δρόμος το καλοκαίρι του 2019, με πολλά όμως «αν» και «εφόσον». Κυριότερο αυτών είναι ότι για να ολοκληρωθεί το έργο χρειάζεται περίπου ένα χρόνο...

Το ένα χιλιόμετρο θα κοστίσει περίπου 5 εκ. ευρώ, χρήματα τα οποία υπολογίζεται ότι θα δοθούν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Με τη διακοπή των εργασιών που γίνεται όμως τα καλοκαίρια (άρα του χρόνου δεν μπορούν να γίνουν έτσι κι αλλιώς εργασίες) και με τις καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς, λόγω και ενστάσεων, το χρονοδιάγραμμα είναι εξαιρετικά οριακό. Όλοι εύχονται να μη διαψευστούν ξανά οι προσδοκίες για κυκλοφορία του δρόμου το καλοκαίρι του 2019. Αν κάτι πάει στραβά ή καθυστερήσει έστω και λίγους μήνες, το χιλιόμετρο αυτό θα μείνει γι' ακόμη ένα καλοκαίρι «ορφανό» και θα δοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2020.

Για την ιστορία, οι εργασίες σε αυτό το χιλιόμετρο καθυστέρησαν αρχικώς (το 2006) λόγω των αντιδράσεων κατοίκων της περιοχής, που προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το σύνολο του τμήματος Μουδανιά – Ποτίδαια. Για να προλάβουν τα χρονοδιαγράμματα και συνεπώς τις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ από το οποίο κατασκευάστηκε ο δρόμος, οι αρμόδιοι αποφάσισαν να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο τμήμα των τριών χιλιομέτρων και έμεινε εκτός το ένα χιλιόμετρο πριν την Ποτίδαια.

Ακολούθησε η γάγγραινα των απαλλοτριώσεων, η οποία όμως δεν έχει λήξει ακόμη οριστικά. Στο τρίμηνο θα οριστεί η τιμή μονάδας αποζημίωσης και μπορεί οι ιδιοκτήτες να μην μπορούν να μπλοκάρουν εκ νέου το έργο, όμως μπορούν να κάνουν ενστάσεις, που θα ανεβάσουν το κόστος...