Skip to main content

Τι απαντά η ΥΠΑ για τις ακυρώσεις πτήσεων της easyJet στο «Μακεδονία»

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, ο τροχόδρομος έχει ελεγχθεί και οι τελικές δοκιμές έγιναν με αεροσκάφος A-320 της Aegean. Είχαν ενημερωθεί όλες οι εταιρείες.

Έκπληξη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας φέρεται να έχει προκαλέσει η κίνηση της αεροπορικής εταιρείας easyJet να προχωρήσει σε εκτροπή των πτήσεών της χθες και σήμερα προς και από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Σήμερα οι πτήσεις της easyJet από το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου και από το Schönefeld του Βερολίνου προσγειώθηκαν στο Ελ.Βενιζέλος και οι επιβάτες στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε λεωφορεία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα, οι επιβάτες από τη Θεσσαλονίκη προς Λονδίνο και Βερολίνο μεταφέρθηκαν με λεωφορεία στην Αθήνα προκειμένου να πετάξουν(σσ έγινε αλλαγή των ωρών αναχώρησης) σε Λονδίνο και Βερολίνο.

Η απόφαση της βρετανικής εταιρείας, πέραν του ότι προκαλεί ταλαιπωρία για τους επιβάτες που θα ταξίδευαν από και προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, προξένησε και εύλογες απορίες καθώς η easyJet με μήνυμά της μετά από ερώτηση επιβάτη υποστηρίζει ότι ο τροχόδρομος του «Μακεδονία» που προσωρινά λειτουργεί ως κανονικός διάδρομος(σ.σ. γίνονται έργα αναβάθμισης στους κανονικούς διαδρόμους προσαπογειώσεων) είναι «ακατάλληλος» για το αεροσκάφος της εταιρείας. Η εταιρεία στο μήνυμά της αναφέρει ότι «οι αεροπορικές εταιρείες δεν έλαβαν προειδοποίηση για το κλείσιμο του διαδρόμου», ενώ επισημαίνει πως «δεν κάνει αποδεκτές τις προτεινόμενες ενέργειες για την προσωρινή λειτουργία του αεροδρομίου κατά τη διάρκεια των εργασιών, καθώς δεν είναι διατεθειμένη να αναλάβει τον σχετικό «κίνδυνο».

Αρμόδια για το θέμα των πτήσεων και της ασφαλείας των πτήσεων είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας(ΥΠΑ). Σύμφωνα με όσα δήλωσαν στη Voria.gr πηγές της ΥΠΑ, η Υπηρεσία είχε ενημερώσει όλες τις αεροπορικές εταιρείες για τις αλλαγές στο «Μακεδονία» λόγω των εργασιών στη διασταύρωση των δύο διαδρόμων προσαπογειώσεων.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, ο τροχόδρομος έχει ελεγχθεί και μάλιστα με την πραγματοποίηση πτήσεων 15 αεροσκαφών προτού πιστοποιηθεί ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κύριος διάδρομος.

Επίσης, τόσο από την ΥΠΑ όσο και από τη Fraport επισημαίνεται ότι -πέρα από τα προβλήματα που προκλήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες εξαιτίας της ομίχλης- καμία από τις εταιρείες που πετάνε στο «Μακεδονία» δεν έχει θέσει ζητήματα ασφάλειας ή έχει εκφράσει πρόθεση να προχωρήσει σε αλλαγές στις πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη.

Κλιμάκιο της ΥΠΑ πραγματοποίησε δοκιμαστικές πτήσεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017, με επικεφαλής τον Διοικητή της Κωνσταντίνο Λιντζεράκο.
 
Οι τελικές δοκιμές έγιναν με αεροσκάφος A-320 της Aegean Airlines προκειμένου να πιστοποιηθεί ο τροχόδρομος 10L-28R, έτσι ώστε να λειτουργήσει ως κύριος διάδρομος απογείωσης – προσγείωσης αεροσκαφών.  Όλο το προηγούμενο διάστημα είχαν γίνει οι απαραίτητες δοκιμαστικές πτήσεις και εργασίες στον τροχόδρομο, έτσι ώστε να είναι έτοιμος. Όπως τονίζει η ΥΠΑ, μετά την επιτυχία των δοκιμών δόθηκε το πράσινο φως για να ξεκινήσουν οι πτήσεις, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων στην διασταύρωση των δύο διαδρόμων, το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου 2018.
 
Κατά την ΥΠΑ, την ίδια μέρα έγιναν προσγειώσεις και απογειώσεις από 15 πτήσεις αεροσκαφών στον τροχόδρομο χωρίς καμία παρατήρηση και από τις 23 Νοεμβρίου και ώρα 09:00 π.μ. οι πτήσεις πραγματοποιούνται από τον τροχόδρομο.
 
Στο κλιμάκιο της ΥΠΑ συμμετείχαν ο αν. Γενικός Διευθυντής Αερομεταφορών κ. Χρήστος Παπαγεωργίου, ο αν. Διευθυντής Αερολιμένων της ΥΠΑ κ. Γιώργος Κορμάς καθώς και τα μέλη του πληρώματος τους αεροσκάφους, κυβερνήτες κ. Β. Αναδιώτης (Chiefpilot Α-320) και κ. Δ. Αντωνακάκης.