Skip to main content

Κάποια πρώτα συμπεράσματα από τον ποδηλατόδρομο της Κ. Καραμανλή

Τα τρία πρώτα συμπεράσματα που εξάγονται από μία άτυπη επιθεώρηση στην Κωνσταντίνου Καραμανλή και τον νέο ποδηλατόδρομο.

Διέσχισα προχθές την Κωνσταντίνου Καραμανλή, Νέα Εγνατία για τους παλαιότερους, αμφίδρομα. Την εποχή αυτή που η πόλη είναι μισοάδεια, είτε λόγω διακοπών είτε λόγω του αυτοπεριορισμού εξ αιτίας της έξαρσης του κορωνοϊού, η κίνηση είναι περιορισμένη και ο δρόμος λειτουργικός. Το πρώτο μεγάλο τεστ ως προς τις επιπτώσεις από την κατασκευή του ποδηλατόδρομου και στα δύο ρεύματα θα γίνει σε περίπου έναν μήνα όταν, κορωνοϊού θέλοντος, η πόλη θα επιστρέψει σε σχετικά κανονικούς ρυθμούς. Κυρίως μετά την 7η Σεπτεμβρίου, εάν και όταν με το καλό, ανοίξουν και πάλι τα σχολεία.

Από την... επιθεώρηση στην Κ. Καραμανλή εξάγονται κάποια πρώτα συμπεράσματα.

Συμπέρασμα πρώτον: οι ποδηλάτες είναι, προς ώρας τουλάχιστον, ελάχιστοι. Ευάριθμοι ήταν και όλο το προηγούμενο, μικρό διάστημα, λειτουργίας του ποδηλατόδρομου. Εάν αυτό συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες είναι βέβαιο πως ο δήμος θα αναγκαστεί να επανακαθορίσει τις αποφάσεις του καθώς, ασχέτως προθέσεων, τα πάντα εξαρτώνται από το τελικό αποτέλεσμα· μια ιδιότυπη μεν, αλλά πραγματική σχέση κόστους/οφέλους σε σχέση με την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου.



Συμπέρασμα δεύτερον: Ήδη, παρότι η κίνηση είναι περιορισμένη και αρκετά μαγαζιά κατά μήκος του δρόμου, είναι κλειστά λόγω διακοπών, δεν λείπουν οι σταθμεύσεις παρά τον ποδηλατόδρομο, γεγονός που δυσχεραίνει την κίνηση των οχημάτων αφού, ειδικά σε σημεία στα οποία σταθμεύουν φορτηγά μεταφοράς εμπορευμάτων, ο δρόμος περιορίζεται σε μόλις ένα ρεύμα κυκλοφορίας.



Συμπέρασμα τρίτον: Δεκάδες πασαλάκια τα οποία οριοθετούν τον ποδηλατόδρομο από το υπόλοιπο οδόστρωμα, έχουν ήδη καταστραφεί. Ορισμένα εξ αιτίας της απροσεξίας των οδηγών που επιχειρούν διπλοστάθμευση, υπάρχουν όμως και καταστροφές που μόνον τυχαίες δεν μπορούν να θεωρηθούν καθώς, όλως περιέργως, παρατηρούνται μπροστά από καταστήματα τα οποία έχουν πολλά πάρε δώσε με πελάτες και προμηθευτές. Από μια πρόχειρη καταμέτρηση και στα δύο ρεύματα της Κ. Καραμανλή τα κατεστραμμένα πασαλάκια πρέπει να φτάνουν κοντά στα εκατό.



Δεν ξέρω εάν ο δήμος έχει τη δυνατότητα και την ετοιμότητα να τα αντικαθιστά κάθε τόσο, πάντως, εάν η καταστροφή τους συνεχιστεί με αυτόν το ρυθμό, πολύ σύντομα, μόλις επιστέψει η κανονική κίνηση, ο ποδηλατόδρομος βλέπω να καταργείται ντε φάκτο.



Επίσης μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ο ποδηλατόδρομος φτάνει (ή ξεκινά, αναλόγως πως το βλέπει κανείς) ως τη συμβολή με την οδό Καυταντζόγλου, στο πρώην στρατιωτικό νοσοκομείο. Από κι έπειτα, ως την πλατεία Σιντριβανίου, και στις δύο πλευρές του δρόμου υπάρχουν τα πανεπιστήμια και η ΔΕΘ. Δεν υπάρχει δηλαδή ούτε ένα κατάστημα, η λειτουργία του οποίου να δυσχεραίνεται από την ενδεχόμενη λειτουργία του ποδηλατόδρομου και διερωτώμαι για ποιο λόγο δεν συνεχίστηκε η χάραξή του και πέραν της Καυταντζόγλου.