Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
x

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΙΖΟΝΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τι είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στην ημερίδα της Voria.gr για μετρό, flyover, Θέρμη-Γαλάτιστα, λιμάνι και σιδηρόδρομο

Τα χρονοδιαγράμματα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που υλοποιεί και σχεδιάζει η κυβέρνηση στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε σήμερα στην ημερίδα της Voria.gr για τις ευκαιρίες που προκύπτουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε αναλυτικά στα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης έργων, όπως το μετρό, το Flyover, η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ, του τμήματος Θέρμη – Γαλάτιστα και του μείζονος σιδηροδρομικού έργου Θεσσαλονίκη – Τοξότες.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό:

  • Το Θέρμη-Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχουμε ήδη παραδώσει, θα παραδοθεί το φθινόπωρο
  • Για Flyover υπογράφεται σύμβαση εντός του φθινοπώρου
  • H σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ έχει διάρκεια κατασκευής 30 μήνες και υπεγράφη στις 16/6/2021.
  • Για τις 17 σχολικές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα, 16 εκ των οποίων στη δυτική Θεσσαλονίκη, θα έχουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου δεσμευτικές προσφορές
  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται πλήρες και λειτουργικό στο τέλος του 2023
  • Για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εντός του καλοκαιριού θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού
  • Η Γέφυρα Αλιάκμονα, παραδίδεται στις αρχές του 2023
  • Τα Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Μακεδονίας, βρίσκονται στη Β' φάση του διαγωνισμού και το φθινόπωρο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές.

Αναφερόμενος στη γενικευμένη δυσπιστία στη Θεσσαλονίκη σχετικά με τις εξαγγελίες για τα μεγάλα έργα, ο κ. Καραγιάννης επισήμανε: "Εμείς απαντάμε με δημοπρατήσεις, συμβασιοποιήσεις, εργοτάξια και παραδώσεις έργων. Απαντάμε με τις πράξεις μας και όχι με λόγια και ανούσιες φιέστες. Ζητάμε να μας κρίνουν από το αν το 2023 θα παραδώσουμε Μετρό και όχι για το τι λέμε σήμερα. Ήδη παραδώσαμε το 'ορφανό 'χιλιόμετρο στη Ποτίδαια. Ξεκινήσαμε όμως και την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. που εκκρεμούσε από το 2000. Η αγορά ήδη βλέπει τη μεγάλη διαφορά, σε λίγο καιρό θα την καταλάβουν και οι πολίτες όταν τα έργα παραδοθούν".

Στην κριτική ότι η Θεσσαλονίκη δεν λαμβάνει το μερίδιο που δικαιούται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε σειρά έργων που αφορούν στη Θεσσαλονίκη και θα αντλήσουν χρηματοδότηση είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από το νέο ΕΣΠΑ και πάντως θα κατασκευαστούν με ευρωπαϊκούς πόρους.

"Ένα σημαντικό ποσό τόσο της δημόσιας χρηματοδότησης, των ΣΔΙΤ αλλά και των ευρωπαϊκών κονδυλίων κατευθύνονται στη Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα, οι οποίες ομολογουμένως έχουν ελλείμματα, τόσο λόγω της δεκαετούς κρίσης της χώρας όσο και λόγω αμήχανων και άστοχων επιλογών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ της περιόδου 2015 - 2019. Όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται στην Ελλάδα, είναι έργα με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Αυτή είναι άλλωστε και μια σημαντική παρακαταθήκη της πολιτικής που χάραξε ο εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής ως πρόεδρος της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας. Για τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης, γίνεται ένας αγώνας δρόμου από την κυβέρνηση προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι των απορροφήσεων και να προχωρήσουν γρήγορα τα έργα", τόνισε ο υφυπουργός.

Μάλιστα υπογράμμισε ότι "στη Βόρεια Ελλάδα θα κατευθυνθεί η πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χρημάτων για μεγάλα έργα υποδομής, αφού μόνο τα έργα του Υπουργείου Υποδομών και των εποπτευόμενων φορέων του, αθροίζουν περί τα 5 δισ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια, εξασφαλίζοντας μια ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης στη περιοχή. Ο Βόρειος Ε-65 είναι ένα από τα δύο οδικά έργα που θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου το Ταμείο Ανάκαμψης που όπως γνωρίζετε συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία, έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρ'ω και έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του. Θέλω όμως να σταθώ στα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, έργα με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2,8 δισ. ευρώ. Δύο έργα που θα αλλάξουν το τοπίο των μεταφορών τόσο για ανθρώπους όσο και για εμπορεύματα, θα αναβαθμίσουν την αξία των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης και θα συνδέσουν τη Θράκη με τα Βαλκάνια και τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Και τα δύο αυτά έργα θα χρηματοδοτηθούν από τα διαθρωτικά ταμεία, αποδεικνύοντας στην πράξη τη μεγάλη συμβολή της Ευρωπαϊκής μας οικογένειας στον εκσυγχρονισμό της χώρας.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ