Skip to main content

Καραγιάννης: Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ

O Γενικός Γραμματέας Υποδομών ανακοίνωσε ότι δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ

Δρομολογείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δις ευρώ ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Ο κ. Καραγιάννης κατέγραψε σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, με χαρακτηριστική αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, σημειώνοντας ότι εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση. Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα υπογραφεί σύμβαση για το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου εξυπηρετούνται 30.000 οχήματα. Τονίζοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβαν σειρά πρωτοβουλιών και θεσμικών παρεμβάσεων,  ούτως ώστε να δημιουργούνται συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης των έργων, δημιουργώντας  παράλληλα  τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Στον θεματικό κύκλο του συνεδρίου με  θέμα «Πράσινες Υποδομές» μίλησαν εκπρόσωποι τεχνικών εταιριών και της κατασκευαστικής αγοράς επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι στην παρούσα συγκυρία υπάρχει συσσωρευμένο δυναμικό χρηματοδοτικών εργαλείων, και ότι ο κατασκευαστικός κλάδος καλείται να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα επισημάνθηκε ότι τα τελευταία χρόνια συρρικνώθηκε ο κλάδος καθώς μεταξύ 2007 -2013 υπήρχαν 113 χιλιάδες επιχειρήσεις και σήμερα ανέρχονται στις 74 χιλιάδες. Τέθηκε επίσης θέμα ότι λόγω της πανδημίας σημειώνεται αύξηση βασικών οικοδομικών υλικών, που επηρεάζει δυσμενώς συμβασιοποιημένα έργα και επιβαρύνει τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, ζητώντας να υπάρξει αντιμετώπιση του.

Στην παρέμβασή του επισήμανε, ότι υπήρξαν τρεις λόγοι που επιτάχυναν τη διαδικασία ωρίμανσης μίας σειράς έργων: Πρώτον η αλλαγή του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, καθώς είπε το προηγούμενο καθεστώς είχε δημιουργήσει καθυστερήσεις στην εξέλιξη των δημοσίων έργων. Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι με το  ισχύον νομικό πλαίσιο που εγκαθίδρυσε η παρούσα κυβέρνηση, είναι πιο ευέλικτο, ούτως ώστε να δημιουργεί συνθήκες σημαντικής μείωσης των χρόνων συμβασιοποίησης και εντέλει ωρίμανσης τω έργων και παράλληλα  δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να αντλούνται με μεγαλύτερη ευκολία οι πόροι από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η ευελιξία του νέου θεσμικού πλαισίου έγινε χωρίς καμία απολύτως έκπτωση στην ποιότητα των έργων.

Ως δεύτερο λόγο των αυξημένων ταχυτήτων στην εξέλιξη των έργων, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών προέταξε τη στροφή της παρούσας κυβέρνησης σε έργα ΣΔΙΤ, για τα οποία όπως είπε, «υπήρξε μία μακρά περίοδος αμφισβήτησης, λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων»

Τρίτον ως επιταχυντή της διαδικασίας ειδικά για τα έργα μεγάλου βεληνεκούς, κατέγραψε  τις ενέργειες της κυβέρνησης να ξεμπλοκάρουν βαλτωμένα έργα ειδικού βάρους και κολοσσιαίας σημασίας όπως για την εθνική οικονομία.  Ειδικότερα αναφέρθηκε στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, «το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται», το οποίο όπως τόνισε αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών και παράγει ευεργετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον, καθώς οι 340 χιλιάδες επιβάτες που θα μετακινούνται μ΄ αυτό, σημαίνει ότι θα υπάρχουν 53 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους.

Ο Γενικός  Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της σύμβασης του βόρειου τμήματος του E65, τη ραχοκοκκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Ελλάδας όπως είπε, ο οποίος πήρε το πράσινο φως μετά από μετά από μεθοδική δουλειά επί 18 μήνες, χωρίς μεγάλα λόγια και με αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ υπογράμμισε ότι εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης.

Στη συνέχεια κατέγραψε σε μια σειρά έργων που συμβασιοποιούνται, τα οποία είναι αφενός φιλικά προς το περιβάλλον, αφετέρου την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης α τα ξεβαλτώσει. Ειδικότερα αναφέρθηκε στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης «ένα έργο που το παραλάβαμε ως μολυβιά στο χάρτη και το ωριμάσαμε». Ανέφερε ότι έχουν κατατεθεί η ΜΠΕ του έργου και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ταμείο ανάκαμψης. Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα υπογραφεί η σύμβαση για το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου και εξυπηρετούνται 30 χιλιάδες οχήματα. Όσον αφορά στο πακέτο των έργων ΣΔΙΤ, τόνισε ότι προσεγγίζουν τα 3,7 δις ενώ μίλησε για μεγάλο «come back»  των σιδηροδρομικών έργων στα οποία η χώρα έχει μείνει πίσω, προσδιορίζοντας τον προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο τομέα των έργων στα 3,3 δις.