Skip to main content

Καραγιάννης: Έτοιμο πριν την τουριστική σεζόν το «ορφανό» χιλιόμετρο στην Ποτίδαια

Ο υφυπουργός Υποδομών ανέπτυξε το ολιστικό πλάνο έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη με σκοπό «να την καταστήσουν πρωταγωνίστρια της νέας εποχής»

Tο «ορφανό» χιλιόμετρο στην Ποτίδαια, στη Χαλκιδική, θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου, υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, κατά τη συζήτηση για τα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα που διεξάχθηκε στη διάρκεια των εργασιών του 5ου Συνεδρίου για την Ακίνητη Περιουσία στη Βόρεια Ελλάδα Prodexpo North.

Παράλληλα, αναφερόμενος στα οδικά έργα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, επισήμανε ότι το τμήμα Θέρμη - Γαλάτιστα θα παραδοθεί στο σύνολό του (σ.σ. παραδόθηκαν τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα) νωρίτερα κατά έξι με οκτώ μήνες, δηλαδή αρχές του φετινού φθινοπώρου. «Η υλοποίηση των δύο προαναφερόμενων έργων θα κάνουν ταχύτερες, ασφαλέστερες και ποιοτικότερες τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων προς και από την Χαλκιδική», σημείωσε ο υφυπουργός.

«Η δυστοκία επί σειρά ετών μίας εύρυθμης και αποτελεσματικής σύνδεσης της Χαλκιδικής με τη Θεσσαλονίκη αποκαθίσταται. Για εμάς οι στόχοι των έργων που υλοποιούμε είναι η λειτουργικότητα, τα υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας, η άνεση του ταξιδιού και η μείωση των χρόνων διαδρομής, όλα δομικά κριτήρια της τουριστικής ανάπτυξης και της επιλογής των προορισμών», σχολίασε ακόμη ο κ. Καραγιάννης.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πολύ σημαντικό έργο που γίνεται στη γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.

Το χαρακτήρισε «κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και δεν είναι τυχαίο ότι πρόσφατα επισκέφθηκε το εργοτάξιο και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός». Στο τέλος του 2022 το έργο θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.

«Με την ολοκλήρωσή του θα επιτευχθεί η αναβάθμιση του ΠΑΘΕ στο τμήμα της Κεντρικής Μακεδονίας, αφού τόσο η αγροτική οικονομία όσο και η ανάπτυξη του τουρισμού προϋποθέτουν τις σύγχρονες αυτές οδικές υποδομές» σημείωσε.

Στην καρδιά της Κεντρικής Μακεδονίας από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας, βρίσκεται και το «έργο ριζικής αναβάθμισης» του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης - Έδεσσας μέσω ΣΔΙΤ, συνολικού μήκους περίπου 80χλμ. που περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία και τη συντήρηση.

Εξάλλου, στάθηκε στο ολιστικό πλάνο έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη με σκοπό «να την καταστήσουν πρωταγωνίστρια της νέας εποχής».

Θέτοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίσσονται τα έργα στη χώρα, ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για μια νέα φιλοσοφία η οποία «εμπεριέχει την ισχυρή σύνδεση των έργων με κρίσιμους παραγωγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, ενσωματώνοντας όλα τα σύγχρονα προτάγματα της βιώσιμης ανάπτυξης και της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, πάντοτε προσανατολισμένοι στην ανάγκη της ελληνικής οικονομίας τόσο για άμεση ανάκαμψη όσο και για διαρκή ανάπτυξη σε πιο στέρεες βάσεις».

Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι η πόλη εδώ και χρόνια χρειαζόταν μεγάλα βιώσιμα έργα υποδομών και εξωστρέφεια «για να αναδείξει τον μητροπολιτικό της ρόλο στην φυσική ενδοχώρα των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης γενικότερα. Να διασφαλίσει την ισχυρή της θέση στην γεωπολιτική δυναμική της ευρύτερης περιοχής».

Παρ' όλα αυτά, όπως σημείωσε, «για χρόνια τα έργα άρχιζαν και τελείωναν άλλοτε σε εξαγγελίες και άλλοτε σε μουσαμάδες» και πρόσθεσε ότι πλέον αυτή η άγονη πρακτική αλλάζει και γίνεται πράξη «ένα συνεκτικό πλάνο, ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα με ενιαία ολιστική αντίληψη για τις υποδομές της Θεσσαλονίκης».

Υπογράμμισε την προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης ότι «η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα είναι μία διαφορετική, πρωταγωνιστική, σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη που θα προσελκύει καινοτόμα επιχειρηματικότητα, τουριστικές και τεχνολογικές επενδύσεις».

«Στη Θεσσαλονίκη σήμερα βλέπουμε ανοιχτά, στημένα και ενεργά εργοτάξια. Είναι μία απτή απόδειξη για να άρουμε τις επιφυλάξεις και τη δικαιολογημένη, μερικές φορές, δυσπιστία των κατοίκων της πόλης» ανέφερε.

«Ορατός ορίζοντας ολοκλήρωσης του Μετρό στο τέλος του 2023»

Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι όλοι οι επιμέρους ρυθμοί εξέλιξης και ποιοτικοί δείκτες δείχνουν ότι θα επιτευχθεί εντός χρονοδιαγράμματος η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει πλέον ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023, με απόλυτο σεβασμό όλων των αρχαιοτήτων και ειδικότερα του σταθμού Βενιζέλου» τόνισε.

Συμπληρωματικά και πολλαπλασιαστικά μαζί με το Μετρό, για την ανακούφιση της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη, αναμένεται να λειτουργήσει και το FlyOver, είπε.

FlyOver: Τέλος του έτους τα εργοτάξια

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, το FlyOver που παρουσιάστηκε πριν περίπου δύο χρόνια είναι «ένα έργο που εμπνεύστηκε, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε τεχνικά και χρηματοοικονομικά εξ’ ολοκλήρου επί της κυβέρνησής μας και πλέον έχει προσωρινό ανάδοχο».

Πρόκειται για έναν «υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο», που, όπως πρόσθεσε, «με όλες τις πράσινες και κλιματικές προδιαγραφές και πέρα όμως από τη συγκοινωνιακή του αξία, αποτελεί και μια πρότυπη πρόταση ανάδειξης του δημοσίου χώρου μέσω των αναπλάσεών που θα υλοποιηθούν».

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ο διαγωνισμός έτρεξε σε πρωτόγνωρους ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα και στο τέλος του έτους θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια».

Όπως εξήγησε, «πρόκειται για έναν περιφερειακό αυτοκινητόδρομο που θα λειτουργεί χωρίς διόδια. Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αμείβεται μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο».

«Οι εξελίξεις στις στρατηγικές υποδομές εθνικού χαρακτήρα»

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στην κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.

«Ένα έργο που βρισκόταν στον "αέρα" για χρόνια πλέον γίνεται πραγματικότητα. Αρκεί να αναφέρω ότι η διασύνδεση με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό εκκρεμούσε από το 2000. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας καθώς θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα της Θεσσαλονίκης» τόνισε.

Πρόσθεσε ότι «η ανάπτυξη του λιμανιού φέρνει ανάπτυξη για όλη την πόλη, μεγάλες επενδύσεις και θέσεις εργασίας».

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών στόχος είναι «να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα, με άμεση θετική επιρροή στις βαλκανικές αγορές».

Στον ίδιο διαγωνισμό με τη σύνδεση του 6ου προβλήτα, περιλαμβάνεται και το «σημαντικό έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Θεσσαλονίκης».

Συνολικά το έργο των 45 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ το οποίο, όπως είπε, στην πλειονότητά του αφορά τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, αφού περιλαμβάνει μεγάλα έργα όπως το Θεσσαλονίκη -Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.

«Πολλαπλές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό»

Αρκετές είναι και οι παρεμβάσεις στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, με έργα που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη. Σε αυτά συγκαταλέγονται τα κτηριακά έργα και τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας.

«Η καθημερινότητα, ως παράλληλος στόχος συμπληρώνει την οραματικότητα των μεγάλων έργων. Επιδιώκουμε μια πόλη ζωντανή, ασφαλή, υγιή , βιώσιμη» τόνισε.

Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις αφορούν σε αντιπλημμυρικά έργα, έργα διευθέτησης ρεμάτων αλλά και σχολικές μονάδες, που χωροθετούνται κυρίως και πάλι στη δυτική Θεσσαλονίκη, η οποία, όπως υπογράμμισε, «αξίζει ιδιαίτερη στήριξη για να συντονίσει το βηματισμό της με την υπόλοιπη πόλη».

«Η ανάπτυξη που οραματιζόμαστε είναι ισόρροπη, δίκαιη και διαχέεται σε ολόκληρη τη κοινωνία» τόνισε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το έργο κατασκευής 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών, ενεργειακά αναβαθμισμένων σχολικών μονάδων θα έχει τους επόμενους μήνες προσωρινό ανάδοχο και εργοτάξια μέσα στο έτος.