Skip to main content

Καραγιάννης: Η Ελλάδα, από παράδειγμα προς αποφυγή, σε μια δυναμική οικονομία

Yπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού, η χώρα θα μετατραπεί από παράδειγμα προς αποφυγή σε μια δυναμική οικονομία, τόνισε ο γενικός γραμματέας.

«Η χώρα έχει τη χρυσή ευκαιρία να επιστρέψει δυναμικά στο προσκήνιο, να επαναπατρίσει τα παιδιά της, να χτίσει ένα καλύτερο μέλλον για όλους», ανέφερε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματέας, «υπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η χώρα θα μετατραπεί από παράδειγμα προς αποφυγή, σε μια δυναμική οικονομία με ευκαιρίες για τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις της».

Αναφερόμενος στην πρόοδο που έχει συντελεστεί, τα τελευταία δύο χρόνια, στο επίπεδο των έργων υποδομών, ανέφερε πως έχουν ξεμπλοκάρει και συμβασιοποιηθεί έργα, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 και ο οδικός άξονας 'Ακτιο - Αμβρακία.

«Ωριμάσαμε και έργα, που έμεναν για χρόνια σε επίπεδο θεωρητικών συζητήσεων, όπως ο Βόρειος Οδικός 'Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας και προχωρήσαμε με ταχείς ρυθμούς τα ανοιχτά εργοτάξια» επισήμανε.

Ως προς τα νέα έργα που προετοιμάζονται προς δημοπράτηση, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην οδική σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, ένα έργο που θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων και θα αποσυμφορήσει τον ιδιαίτερα επιβαρυμένο κόμβο της Μεταμόρφωσης, την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα Μπράλος - 'Αμφισσα.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Γενικός Γραμματέας στα 19 έργα ΣΔΙΤ που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα οποία μαζί με τα έργα των παραχωρήσεων, αντανακλούν πάνω από το 30% του προγράμματος νέων έργων υποδομών.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η αναβάθμιση 12 Δικαστικών Μεγάρων σε όλη τη χώρα, το φράγμα Χαβρία, το πρώτο φράγμα που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, η συντήρηση και λειτουργία του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της Αττικής και ο νέος διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια.

«Κρατήσαμε ανοιχτό τον κλάδο στην περίοδο της πανδημίας και αλλάξαμε το θεσμικό πλαίσιο γύρω από τις δημόσιες συμβάσεις προκειμένου τα έργα να εκτελούνται και να παραδίδονται στην ώρα τους» υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.

«Πάνω από όλα κάναμε έναν κλάδο που ήταν η ατμομηχανή της οικονομίας και μέσα στη δεκαετή κρίση καταδικάστηκε σε μαρασμό και αποεπένδυση, να πάρει και πάλι τα πάνω του».

Ο κ. Καραγιάννης στέλνοντας ένα μήνυμα στον τεχνικό κόσμο της χώρας, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα ακολουθήσει «ένα ράλι ανόδου που όμοιό του δεν θε έχετε ξαναζήσει».

«Το μεγάλο πρόγραμμα έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το έργο του Ελληνικού, τα νέα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και μια σειρά μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων δίνουν την ευκαιρία στη χώρα για ένα δυναμικό comeback» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι «η Ελλάδα ανοίγει τις πόρτες της οικονομίας της για να δεχτεί πίσω τους χιλιάδες μηχανικούς που μετανάστευσαν τα τελευταία χρόνια λόγω κρίσης».