Παρασκευή 20 Μαΐου 2022
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΑΠΟ ΜΕΤΕΩΡΑ ΜΕΧΡΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ (ΦΩΤΟ+VIDEO)

Μικροσυγκρούσεις μέχρι και σοβαρότερα τροχαία, ακόμα και θανατηφόρα σημειώνονται στον δρόμο-καρμανιόλα. Ποιες παρεμβάσεις σχεδιάζουν οι δύο δήμοι

Σε δρόμο-καρμανιόλα έχει μετατραπεί η Λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου στη δυτική Θεσσαλονίκη, ακόμη και με θανατηφόρα συμβάντα όπως αυτό προ ημερών της παράσυρσης της 24χρονης Στέλλας από διερχόμενο όχημα.

Το πλέον επικίνδυνο σημείο της Λεωφόρου, είναι αυτό μεταξύ της διασταύρωσης Μετεώρων και του κόμβου της Περιφερειακής οδού στο ύψος του τερματικού σταθμού του ΟΑΣΘ, εκεί όπου σύμφωνα με τις μαρτυρίες, σημειώθηκε το θλιβερό συμβάν με την άτυχη νεαρή.

Κάτοικοι και επαγγελματίες κάνουν λόγο στη Voria.gr για έναν δρόμο επικίνδυνο όπου ανά τακτά χρονικά διαστήματα σημειώνονται τροχαία ατυχήματα από μικροσυγκρούσεις μεταξύ οχημάτων μέχρι και σοβαρότερα με τραυματισμούς, όπως αυτό που σημειώθηκε στις 21/12 του περασμένου χρόνου μεταξύ ενός οχήματος και ενός δικύκλου με συνέπεια τον τραυματισμό του αναβάτη της μηχανής.

Απουσία φωτεινών σηματοδοτών καθώς το τελευταίο φανάρι είναι στο ύψος του «Κόκορα», οι οδηγοί εισέρχονται και εξέρχονται στις πλαϊνές οδούς στη Λ. Ανδρέα Παπανδρέου, κάνοντας σφήνες ανάμεσα στα οχήματα που κινούνται τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο της κεντρικής αρτηρίας.

Το σκηνικό επαναλαμβάνεται και ανάποδα όταν αυτοκίνητα που κινούνται επί της Λ. Παπανδρέου στρίβουν στις παρακείμενες οδούς, ή σε κάποια από τα πολλά καταστήματα κόβοντας την κίνηση, ενώ την ίδια στιγμή άλλο όχημα ή δίκυκλο μπορεί να βγαίνει από την ίδιο πλαϊνό δρόμο η το κατάστημα για να εισέλθει στον κεντρικό.

Τα φρένα και οι κόρνες πέφτουν βροχή, με τους οδηγούς να δοκιμάζουν την αντοχή τους μέχρι να διασχίσουν το σημείο, κάνοντας τον... σταυρό τους εφόσον τα καταφέρουν και βγουν αλώβητοι.

Εκτός από τα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα στο δρόμο κινούνται και πολλά μεγαλύτερα οχήματα τροφοδοσίας που εξυπηρετούν δεκάδες επιχειρήσεις εκατέρωθεν της Λεωφόρου τα οποία σταματούν για τις απαραίτητες φορτοεκφορτώσεις και στη συνέχεια μπαίνουν ξανά στην κεντρική οδό.

Για τους πεζούς η κίνηση στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι σαν να παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα. Απουσία φαναριών για να κόβεται η ροή της κυκλοφορία και διαβάσεων, διασχίζουν τον δρόμο για να πάνε στον προορισμό τους κάθετα και ανάμεσα στα διερχόμενα αυτοκίνητα που έρχονται από όλες τις κατευθύνσεις.

Ακόμη και όταν δεν θέλουν να περάσουν απέναντι αλλά να κινηθούν παράλληλα του δρόμου, επίσης κινδυνεύουν να παρασυρθούν καθώς ελλείψει πεζοδρομίων περπατούν ουσιαστικά δίπλα από τα αυτοκίνητα.

Ακόμη και οι στάσεις (Σκορπιός και Καν – Καν) όπου οι πολίτες περιμένουν τα λεωφορεία της γραμμής βρίσκονται μια ανάσα από το οδόστρωμα με κίνδυνο στην περίπτωση που ένας οδηγός χάσει τον έλεγχο του οχήματος να παρασυρθούν.

Το βράδυ, όπως περιγράφουν οι περίοικοι, η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη καθώς δεν υπάρχει επαρκής φωτισμός, γεγονός που δυσκολεύει τόσο τους οδηγούς όσο και τους πεζούς, οι οποίοι στην κυριολεξία είναι αόρατοι στα τυφλά σημεία που δημιουργούνται.

Η γραφειοκρατία και η λύση που σχεδιάζουν οι δύο δήμοι

Η πολυνομία και η γραφειοκρατία κράτησαν επί σειρά ετών μια από τις κεντρικότερες αρτηρίες της δυτικής Θεσσαλονίκης σε καθεστώς ομηρίας και μη έγκαιρης εκτέλεσης των απαιτούμενων έργων για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών.

Αρχικά με ΦΕΚ είχε χαρακτηριστεί ως «επαρχιακή οδός Νο. 2 Θεσσαλονίκης – Ασβεστοχωρίου – Χορτιάτη» με αφετηρία από την πλατεία Δημοκρατίας και κατάληξη τον Χορτιάτη, με την ευθύνη συντήρησης του δρόμου να ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Πριν από περίπου μια δεκαετία, η ευθύνη της συντήρησης πέρασε στους δύο δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης. Από τη μια πλευρά της αρτηρίας σε κάποια τμήματά της, είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου Παύλου – Μελά και από την άλλη πλευρά του Δήμου Νεάπολης – Συκεών.

Μπροστά στην ανάγκη επίλυσης του σοβαρού προβλήματος, οι δύο Δήμοι αποφάσισαν να προχωρήσουν. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, έχουν ήδη ξεκινήσει οι σχετικές διαδικασίες ώστε να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις αρχικά στο τμήμα της Λ. Ανδρέα Παπανδρέου μεταξύ της διασταύρωσης Μετεώρων μέχρι την έξοδο για Περιφερειακό

Η Αντιδήμαρχος θεμάτων αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, μελετών έργων και σχολικής στέγης, του Δήμου Παύλου – Μελά, Αναστασία Φραγκοπούλου δήλωσε σχετικά: «Έχει τελειώσει η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για την μελέτη της οδού στο τμήμα από τα Μετέωρα μέχρι τον Περιφερειακό. Τη Δευτέρα θα σταλεί διαβιβαστικό στο Δήμο Νεάπολης – Συκεών, με την μελέτη να εκπονείται από κοινού και φορέα υλοποίησης του Δήμο μας. Υπάρχει μια γραφειοκρατία καθώς τα τεύχη δημοπράτησης θα πρέπει να περάσουν από τα Δημοτικά Συμβούλια των δύο δήμων προκειμένου να εγκριθούν, έτσι ώστε στη συνέχεια να δημοπρατηθεί η σχετική μελέτη και βάση αυτής να δούμε ποιες ακριβώς παρεμβάσεις πρέπει να κάνουμε».

Η κ. Φραγκοπούλου επισημαίνει ότι θα πρέπει να γίνουν έργα πεζοδρόμησης, κρασπέδων, φωτισμού αλλά και κατασκευή δικτύου ομβρύων υδάτων, βάση των σχετικών μελετών που θα προηγηθούν. Τονίζει ότι μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες θα υπάρξει προγραμματική σύμβαση μεταξύ των δύο δήμων, έτσι ώστε να ξεκινήσουν όσο το δυνατό πιο γρήγορα οι εργασίες.

Σύμφωνα με την ίδια σε δεύτερο χρόνο, υπάρχει η βούληση να γίνουν παρεμβάσεις από τα Μετέωρα μέχρι τον «Κόκορα», οπού ναι μεν υπάρχουν πεζοδρόμια και φωτισμός αλλά όπως λέει κάποια στιγμή πρέπει να γίνει ανάπλαση και αυτού του τμήματος.

 

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ