Skip to main content

Οδηγοί φορτηγών μέσω tablet θα αποφεύγουν τα κόκκινα φανάρια

Ευρωπαϊκό έργο, στο οποίο συμμετέχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δίνει τη δυνατότητα σε δέκα φορτηγά να δοκιμάσουν με tablet νέα τεχνολογία.

Έξι φανάρια των εθνικών οδών στη δυτική Θεσσαλονίκη συνδέονται με μια πρωτοποριακή τεχνολογία με τα tablet 15 οδηγών σε δέκα φορτηγά της εταιρίας SEAWAY και με μια τεχνολογία που ανέπτυξε το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ οι οδηγοί μπορούν να παίρνουν πληροφορίες για την κατάσταση του κάθε σηματοδότη (κόκκινο – πράσινο) και την κατάλληλη ταχύτητα με την οποία μπορούν να κινηθούν τα οχήματά τους, προκειμένου να μην περιμένουν σε κανένα φανάρι και να εξοικονομήσουν χρόνο, χρήμα, ταλαιπωρία, ασφάλεια, να αποφύγουν το κυκλοφοριακό και να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων.

Το λογισμικό είναι έτοιμο, η συνέχιση του έργου εγκρίθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας στην τελευταία συνεδρίασή του και για φέτος, με χρηματοδότηση του πιλοτικού έργου με 19.000 ευρώ (ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 90.000 ευρώ). Το έργο ανήκει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τα αρχικά CO-GISTICS (Συνεργατική διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας για τη βιώσιμη διακίνηση εμπορευμάτων).

Συνολικά το έργο αφορά στην πιλοτική λειτουργία και δοκιμή διαφόρων καινοτόμων «ευφυών» συστημάτων για εμπορευματικές μεταφορές, με στόχο να ακολουθήσει η ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών για «έξυπνες πόλεις» σε όλη την Ευρώπη. Οι πιλοτικές αυτές δράσεις δοκιμάζονται για τρία χρόνια και το πιλοτικό έργο της Θεσσαλονίκης έχει ήδη εγκριθεί από το 2014.

Σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο του έργου που υλοποιείται στη Θεσσαλονίκη, οι υπηρεσίες του θα επιφέρουν βελτιώσεις «στην εξοικονόμηση ενέργειας και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, φέρνοντας πρόσθετα οφέλη στην οδική ασφάλεια και στην ασφάλεια του φορτίου. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, οι εταίροι θα εφαρμόσουν από κοινού πέντε υπηρεσίες:

1. Υπολογισμός και παρακολούθηση ενεργειακού αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα.

2. Πολυτροπικά φορτία.

3. Έξυπνο παρκάρισμα φορτηγών και διαχείριση του χώρου παράδοσης.

4. Υποστήριξη Eco-Drive.

5. Οδηγίες προτεραιότητας και ταχύτητας.

Οι υπηρεσίες αυτές θα εφαρμοστούν υπό πραγματικές συνθήκες για πάνω από ένα χρόνο».

Το λειτουργικό σενάριο για την πιλοτική εφαρμογή της Θεσσαλονίκης προβλέπει:

-Αναγγελία από τη συνεργατική τεχνολογία και τις αντίστοιχες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα επιδειχτούν στο έργο προς το λιμάνι για φορτηγά που επιθυμούν να προσεγγίσουν το λιμάνι.

-Αναγγελία αφίξεων και αναχωρήσεων οχημάτων στο λιμάνι σε πραγματικό χρόνο ώστε να παρέχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διευκόλυνση στα φορτηγά της SEAWAY στο φανάρι του Καλοχωρίου.

-Eco-Drive υποστήριξη θα παρέχεται στους οδηγούς της SEAWAY μαζί με την παρακολούθηση του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα.

-Αναβάθμιση του Gate Appointment System του ΟΛΘ με τη χρήση των συνεργατικών τεχνολογιών για την πιο αποτελεσματική περιβαλλοντικά είσοδο και έξοδο των φορτηγών από το λιμένα.

-Εφαρμογή Proof of Delivery με συνεργατικά συστήματα για την παράδοση των εμπορευμάτων στον τελικό παραλήπτη.