Skip to main content

ΚΕΠΚΑ: Πάνω από 80.000 ευρώ οι αποζημιώσεις το οχτάμηνο του 2019

Το ΚΕΠΚΑ δέχθηκε συνολικά 2.031 καταγγελίες - παράπονα καταναλωτών τους πρώτους οκτώ μήνες του 2019 - Αναλυτικά τα ποσά και οι αιτίες των αποζημιώσεων

Συνολικά 2.031 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών δέχθηκε το οχτάμηνο του 2019 το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ενώ, με τη μεσολάβηση του κέντρου στις επιχειρήσεις που είχαν δημιουργήσει προβλήματα στους καταναλωτές, τα μέλη αποζημιώθηκαν με 84.759,19 ευρώ.

 Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

A/AΚατηγορία ΑριθμόςΠοσοστό
1Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 75036,93
 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών543  
 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας144  
 Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος42  
 Φυσικό Αέριο9  
 Πάροχοι νερού12  
2Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 23111,37
3Πωλήσεις από απόσταση/εκτός εμπορικού καταστήματος 1839,01
4Τουριστικές υπηρεσίες 1447,09
5Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 1266,20
6Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ 723,55
7Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 633,10
8Ασφαλιστικές υπηρεσίες 602,95
9Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 602,95
10Λοιπές καταγγελίες 512,51
11Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 422,07
12Ινστιτούτα - Γυμναστήρια 422,07
13Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 391,92
14Ακατάλληλα τρόφιμα 391,92
15Ενοίκια - Κοινόχρηστα 271,33
16Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής 241,18
17Προκαταβολές 241,18
18Εισπρακτικές εταιρίες 150,74
19Νοθεία - Κλοπή καυσίμων 90,44
20Φάρμακα - υγεία 90,44
21Σούπερ Μάρκετ 90,44
22Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) 60,30
23Εκπτώσεις 60,30
 ΣΥΝΟΛΟ 2.031100,00



Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2019, το ΚΕ.Π.Κ.Α δέχθηκε 462 καταγγελίες, 1.170 παράπονα, 399 ερωτήματα καταναλωτών.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν με το ποσό των 84.759,19 ευρώ. Αναλυτικά από:

    Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 43.747,27 ευρώ
    Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 14.479,65 ευρώ
    Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 9.278,58  ευρώ
    Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 6.600,00 ευρώ
    Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 5.928,99 ευρώ
    Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 1.466,70 ευρώ
    Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.200,00 ευρώ
    Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.188,00 ευρώ
    Επιστροφές προκαταβολών: 600,00 ευρώ
    Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 150,00 ευρώ
    Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 120,00 ευρώ

«Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά» καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.