Skip to main content

Κερασίδου: 13 προτάσεις για την επιχειρηματικότητα στη Θεσσαλονίκη

Άρθρο της υποψήφιας δημοτικής συμβούλου Θεσσαλονίκης της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί», Ευαγγελίας (Κέλλυς) Κερασίδου στη Voria.gr.

Άρθρο της Ευαγγελίας (Κέλλυς) Κερασίδου*

Ζω στη Θεσσαλονίκη και εργάζομαι στο κέντρο της πόλης ως στέλεχος επικοινωνίας και διαφήμισης στην εφημερίδα Μακεδονία τα τελευταία 15 χρόνια. Μέσα λοιπόν από το επαγγελματικό μου αντικείμενο, από τις συνεργασίες μου, την τριβή μου με την αγορά, τις εταιρείες και τους ανθρώπους της εδώ και πολλά χρόνια γίνομαι παρατηρητής και αποδέκτης πλέον μιας εύλογης ανησυχίας, προβληματισμού, πολλές φορές και αδιέξοδων καταστάσεων των επαγγελματιών  που απαρτίζουν την τοπική επιχειρηματικότητα, ιδιοκτητών αλλά και εργαζομένων.

Η Θεσσαλονίκη  διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, φιλοξενεί τις εγκαταστάσεις του Εθνικού Εκθεσιακού Φορέα, αποτελεί τον κύριο συγκοινωνιακά εμπορευματικό κόμβο των Βαλκανίων, διαθέτει έναν σημαντικό αριθμό ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων. Κι όμως σ’ αυτή τη  Θεσσαλονίκη το επιχειρείν έχει πληγεί δραματικά λόγω της οικονομικής κρίσης, λόγω της αποβιομηχανοποίησης λόγω της μεταφοράς δραστηριοτήτων σε γειτονικές χώρες… Σ’ αυτή την Θεσσαλονίκη το επιχειρείν περιορίζεται στο opening ενός ακόμη coffee, wine & more και δεν είναι μόνο δική μου αίσθηση νομίζω η εγκαταλελειμμένη βρώμικη εικόνα της πόλης που είναι ήδη επιβαρυμένη από τα έργα του μετρό και που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τις εταιρίες, τους επαγγελματίες και τα μαγαζιά που προσπαθούν να επιβιώσουν με κάποιες εξαιρέσεις όπως οι προσπάθειες αναβίωσης και ανάπτυξης περιοχών όπως η περιοχή της Βαλαωρίτου, της Ρωμαϊκής Αγοράς και της Πλατείας Χρηματιστηρίου.

Πόσο κρίμα γι αυτή την πόλη που πραγματικά έχει τόσα ν’ αναδείξει και ν’ αναπτύξει;

Γι’ αυτό λοιπόν με το συνδυασμό της Κατερίνας Νοτοπούλου, προχωράμε μαζί και προτείνουμε εμπεριστατωμένα:

-Μείωση των τελών σε μικρές επιχειρήσεις.

-Συνέργειες με σκοπό την ανάδειξη της πόλης σε σύγχρονο κέντρο καινοτομίας και εμπορίου.

-Βελτίωση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών οπότε και αναβάθμιση των ποιοτικών στοιχείων των τουριστών.

-Προώθηση των σύγχρονων, ψηφιακών υποδομών.

- Υλοποίηση προγραμμάτων δια βίου μάθησης, για τη βελτίωση των επιχειρηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όλων των ηλικιακών παραγωγικών ομάδων.

- Ανάδειξη της ιδιαίτερης ταυτότητας των παραδοσιακών αγορών (Καπάνι, Μοδιάνο, Μπεζεστένι, Πλατεία Άθωνος).

-Εξασφάλιση της πλήρους και ανεμπόδιστης πρόσβασης των Α.με.Α.

-Εκσυγχρονισμό των υπαίθριων λαϊκών αγορών σε υπαίθριους χώρους ανάδειξης της τοπικής γαστρονομίας, και τουριστικού ενδιαφέροντος.

-Έμφαση στη γαλάζια και πράσινη οικονομική δραστηριότητα.

-Αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων δημοτικών ακινήτων για τη δημιουργία σύγχρονων και φθηνών επαγγελματικών χώρων.

-Δικτυώσεις με τα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα της πόλης για την προσέλκυση νέων που θα ασχοληθούν με την έρευνα, την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών και τη δημιουργία start-up εταιρειών.

-Στήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

-Δημιουργία Δημοτικού  Χρηματοδοτικού Ταμείου για την παροχή μικροπιστώσεων προς τους νέους μικρομεσαίους επιχειρηματίες,

Γιατί η ενίσχυση των επιχειρήσεων της πόλης βοηθά την τοπική ανάπτυξη. Ζούμε μια κρίση. Όλοι είμαστε θυμωμένοι. Σε αυτή, λοιπόν, την κρίση οφείλουμε να αντιδράσουμε. Οργανωμένα με ένα νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα. Να στηρίξουμε ουσιαστικά αυτούς που πλήττονται περισσότερο με σχέδιο και καινοτόμες ιδέες.

 *Η Κέλλυ Κερασίδου είναι στέλεχος επικοινωνίας και διαφήμισης στην εφημερίδα Μακεδονία