Skip to main content

Κι όμως! Ο κορωνοϊός χτύπησε και το μετρό Θεσσαλονίκης

Πώς το πολύπαθο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης πάει... πίσω λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού - Κάτι γίνεται και στην Καλαμαριά

Γράφει ο Σαλονικιός

Ξέρω, θα διαβαστεί σαν ανέκδοτο. Όμως, ισχύει. Ο κορωνοϊός έχει επιπτώσεις και στο μετρό Θεσσαλονίκης. Όχι βεβαίως αντίστοιχες με αυτές που υπάρχουν σε... κανονικά μετρό, εννοώ σε μετρό εν λειτουργία, στα οποία η επιβατική κίνηση ανά τον κόσμο έχει αραιώσει, όπως άλλωστε έχει αραιώσει και σε όλα ανεξαιρέτως τα μέσα μαζικής μετακίνησης.

Απεναντίας, το μετρό Θεσσαλονίκης δεν αντιμετωπίζει τέτοιους κινδύνους και δεν θα τους αντιμετωπίζει για καιρό ακόμη, όπως φαίνεται. Ωστόσο, κάποια πράγματα τα οποία επρόκειτο να προχωρήσουν, έχουν σταματήσει. Αναφέρομαι κυρίως στην εγκατάσταση και τον έλεγχο μέρους του ηλεκτομηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και στην έναρξη κάποιων δοκιμών στους συρμούς, εντός πάντοτε του κεντρικού αμαξοστασίου.

Ο λόγος για τον οποίο μετατέθηκαν όλα αυτά γι' αργότερα έχει να κάνει με το σφυροκόπημα της Ιταλίας από τον Covid-19. Ως γνωστόν, κεντρικό ρόλο στην κοινοπραξία η οποία κατασκευάζει το μετρό και κυρίως στο από δω και πέρα κομμάτι του έργου, δηλαδή στην εγκατάσταση του εξοπλισμού, στο τροχαίο υλικό και στα δοκιμαστικά, έχουν οι Ιταλοί.

Μετά τον χαμό που γίνεται στη γειτονική χώρα οι Ιταλοί μηχανικοί οι οποίοι επρόκειτο να έρθουν στη Θεσσαλονίκη, ματαίωσαν το ταξίδι τους. Όλοι, εκτός από έναν ο οποίος με το που αφίχθη, εστάλη άρον άρον για να κάνει το τεστ ανίχνευσης Covid-19. Το τεστ ήταν τελικά αρνητικό, ωστόσο, ο μηχανικός επέστρεψε τάχιστα στην πατρίδα του. Θα επανέλθει, μαζί και με άλλους αργότερα, όταν θα κοπάσει το πράγμα.

Κάτι γίνεται στην Καλαμαριά
 
Πριν από μερικές ημέρες υπήρξε μια ενημέρωση στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου Καλαμαριάς από το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τα σχέδια του Ταμείου για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αρετσούς η οποία, ως γνωστόν, όπως και πολλά πολλά ακόμη ακίνητα, ανήκει στη δικαιοδοσία της. Έπειτα απ' αυτό η διοίκηση του δήμου εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «ο δήμος Καλαμαριάς έδωσε το πράσινο φως για την αξιοποίηση της μαρίνας Αρετσούς, ξεπερνώντας τις όποιες ιδεοληψίες του παρελθόντος».

Πράσινο φως από δήμο Καλαμαριάς στην αξιοποίηση της μαρίνας Αρετσούς

Αυτό ενόχλησε σφόδρα την αντιπολίτευση η οποία συνασπίστηκε, μάλιστα, εκδίδοντας κοινή ανακοίνωση με την οποία κατηγορεί τον δήμαρχο Γιάννη Δαρδαμανέλλη ότι “δεν διαθέτει ούτε πνεύμα ειλικρίνειας, ούτε πνεύμα συνεργασίας, αντιθέτως ρέπει συνεχώς στη διαστρέβλωση της αλήθειας δημιουργώντας εντυπώσεις, υποβαθμίζοντας το δημοτικό συμβούλιο” και ότι “εμφανίζεται πολύ κατώτερος των περιστάσεων και των απαιτήσεων ενός σύγχρονου δήμου”.

Δείτε εδώ: Ανακοίνωση παρατάξεων Καλαμαριάς: Καμία απόφαση για τη μαρίνα Αρετσούς

Αιτία γι' αυτή την επίθεση υπήρξε το γεγονός ότι, σύμφωνα με την αντιπολίτευση, ο δήμαρχος προκατέλαβε τη θέση του δήμου, πριν ακόμη συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο για το συγκεκριμένο θέμα, προκειμένου να χαράξει τη θέση του δήμου Καλαμαριάς.

Πέραν αυτού, εκείνο που πρέπει να παρατηρήσει κανείς είναι ότι γύρω από αυτήν την υπόθεση συνασπίστηκαν τέσσερις παρατάξεις της αντιπολίτευσης και συγκεκριμένα οι: “Συνεργασία για την Καλαμαριά” του τέως δημάρχου Θεοδόση Μπακογλίδη, “Καλαμαριά Πρώτη Ξανά” με επικεφαλής τον Άρη Τεμεκενίδη, “Η Καλαμαριά που μας Αξίζει” του Αβραάμ Περσίδη και η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ “Καλαμαριά Αλλιώς” με επικεφαλής τον Δημήτρη Αρκούδη.

Οι τέσσερις αυτές παρατάξεις, συναθροιζόμενες διαθέτουν συνολικά 27 δημοτικούς συμβούλους σε σύνολο 41, ενώ η παράταξη του δημάρχου διαθέτει μόλις 10 καθώς ο Δαρδαμανέλλης είχε έρθει δεύτερος την πρώτη Κυριακή (άλλες τρεις διαθέτει η Λαϊκή Συσπείρωση και μια ο Θόδωρος Βολτσίδης). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως, εάν η σύμπραξη των τεσσάρων αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά, ο δήμαρχος δεν θα περάσει καθόλου καλά.

Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη: Αυτό είναι το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για τη μαρίνα Αρετσούς