Skip to main content

Κίνδυνος παράσυρσης για πεζούς, μητέρες και ΑΜΕΑ στην Εγνατία (φωτο)

Το πεζοδρόμιο μπροστά στο Μπέη Χαμάμ κατέρρευσε πριν από περίπου δύο χρόνια και έκτοτε είναι αποκλεισμένο. Πότε αναμένεται να επισκευαστεί.

Με κίνδυνο της σωματικής τους ακεραιότητας περνούν κάθε μέρα χιλιάδες πεζοί από το πεζοδρόμιο επί της Εγνατίας, μπροστά από το Μπέη Χαμάμ(Λουτρά Παράδεισος) κοντά στην Αριστοτέλους. Συγκεκριμένα, δίπλα στη στάση «Μητροπολίτου Γενναδίου» του ΟΑΣΘ, το πεζοδρόμιο είναι αποκλεισμένο με κάγκελα, ενώ στο σημείο υπάρχουν σπασμένες πλάκες.

Στο οδόστρωμα έχουν τοποθετηθεί κώνοι που αφήνουν λίγο χώρο για τους πεζούς όμως, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, οι πεζοί αναγκάζονται να περπατούν και έξω από αυτούς με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για παράσυρση από διερχόμενο όχημα. 

«Ώσπου να γίνει η ανακατασκευή έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας», σημειώνει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, μιλώντας στη Voria.gr, αναφερόμενους στον αποκλεισμό του πεζοδρομίου και τους προειδοποιητικούς κώνους. Όπως λέει, «το ζήτημα δεν είναι τόσο απλό, επειδή η ανασκαφή εκτείνεται σε μεγάλο βάθος, ενώ τίθεται και θέμα ανάδειξης του Κρηναίου, που αφορά την αρχαιολογική υπηρεσία». 

Το συγκεκριμένο σημείο όπου οι πλάκες είναι σπασμένες αποτελεί ουσιαστικά μια μικρή γέφυρα, καθώς από κάτω βρίσκεται ο αρχαιολογικός χώρος του Κρηναίου οικοδομήματος. Η «γέφυρα» αυτή κατέρρευσε πριν από περίπου δύο χρόνια. Ο λόγος, σύμφωνα με την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, Μαρία Ζουρνά, ήταν ότι είχε παρκάρει πάνω μία κλούβα των ΜΑΤ και η κατασκευή δεν άντεξε το βάρος.

Για την ανακατασκευή του πεζοδρομίου, ο δήμος Θεσσαλονίκης ζήτησε τη συνδρομή της Αττικό Μετρό που διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία ώστε να εκπονήσει μια στατική μελέτη. Η μελέτη αυτή ολοκληρώθηκε, εγκρίθηκε από το τοπικό αρχαιολογικό συμβούλιο και έχει ενταχθεί στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου. «Περιμένουμε κάποιους ακόμη στατικούς υπολογισμούς από την Αττικό Μετρό για να μπορέσουμε να δημοπρατήσουμε το έργο και να το υλοποιήσουμε», αναφέρει στη Voria.gr η κ. Ζουρνά, η οποία εκτιμά πως η δημοπράτηση θα μπορέσει να γίνει σε περίπου δύο μήνες.

Έως τότε, η κίνηση των πεζών πραγματοποιείται με δυσκολία, ειδικά για μητέρες με παιδικό καροτσάκι ή άτομα με αναπηρία, αφού δεν υπάρχει αρκετός χώρος για τα καροτσάκια.