Skip to main content

Κινητικότητα για το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια- Ανταγωνιστικότητα»

Στα 28 με 30 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα φτάσει η δημόσια δαπάνη για το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων» στην Κεντρική Μακεδονία.

Στα 28 με 30 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα φτάσει η δημόσια δαπάνη για το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων» στην Κεντρική Μακεδονία που ξεκίνησε από τις 10 Μαρτίου. Στο πρόγραμμα, που στοχεύει στη δημιουργία των αναγκαίων προϋποθέσεων για την ενίσχυση της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας, σαν βασικής επιλογής για την αναβάθμιση της παραγωγικής βάσης της χώρας, εντάσσονται έργα προϋπολογισμού ύψους επένδυσης από 30.000 έως 250.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα δεδομένα του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής των προτάσεων φαίνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η συγγραφή 200 σχεδίων πανελλαδικά, εκ των οποίων τα 40 προέρχονται από την Κεντρική Μακεδονία. Σημειώνεται ότι οι προτάσεις μπορούν να υποβάλλονται, ηλεκτρονικά, μέχρι τις 25 Μαΐου.

Χθες το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων» παρουσιάστηκε σε ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ. «Η εξωστρέφεια και οι εξαγωγές αποτελούν βασικές διεξόδους στο σύγχρονο οικονομικό γίγνεσθαι» τόνισε κατά την ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Αλέξανδρος Φούρλας, κάνοντας παράλληλα ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας αναπροσάρμοσε πριν από λίγες ημέρες το ποσό της δημόσιας δαπάνης του προγράμματος από τα 30 εκατ. ευρώ στα 100 εκατ. ευρώ. Για το πρόγραμμα «Μεταποίηση στις νέες συνθήκες» ο κ. Φούρλας τόνισε ότι η αξιολόγηση των προτάσεων, εξαιτίας προβλημάτων τεχνικής φύσης, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαΐου και όχι τον Απρίλιο όπως προβλεπόταν.

«Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας – Διεύθυνση Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΔΜΜΕ) και τον ενδιάμεσο φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΦΕΠΑΕ)» τόνισε ο Αθανάσιος Κακούδης, στέλεχος του ΚΕΠΑ- ΑΝΕΜ που ήταν και ο εισηγητής στην εκδήλωση.

Τη δημιουργία clusters με άλλα επιμελητήρια, μέσω του προγράμματος «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων» προκειμένου να επιδοτούνται για τη συμμετοχή τους σε επιχειρηματικές αποστολές και εκθέσεις πρότεινε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος. Όπως σημείωσε, παράλληλα, «δεν είναι μόνο η πολιτεία και τα συναρμόδια υπουργεία που θα πρέπει να αγκαλιάσουν τις επιχειρήσεις, προκειμένου να κάνουν την μετάβασή τους εκτός των ελληνικών συνόρων, είναι και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες που θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η εξωστρέφεια αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξη».

«Όταν πριν από δέκα χρόνια μιλούσαμε για εξωστρέφεια και εκθεσιακή πολιτική δεν βρίσκαμε καμία ανταπόκριση από τα υπουργεία. Και όμως αν ήμασταν πιο προσεκτικοί στο παρελθόν και είχαμε προωθήσει τα ελληνικά προϊόντα εκτός των ελληνικών τειχών, η κρίση δεν θα ήταν τόσο βαθιά στη χώρα μας» είπε ο τέως πρόεδρος του ΒΕΘ, Σωτήρης Μαγόπουλος επισημαίνοντας ότι αν αυξηθούν οι εξαγωγές και μπει φρένο στο παραεμπόριο η μεταποίηση, που αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας θα γνωρίσει καλύτερες ημέρες από αυτές που βιώνει σήμερα.

Αναφερόμενος ο κ. Φούρλας στην εποπτεία της αγοράς τόνισε ότι πρόσφατα πραγματοποιήθηκε ποιοτικός έλεγχος σε 19 εταιρείες εμπορίας οικοδομικών υλικών και παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος στη Βόρεια Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και στη Θεσσαλονίκη, από μικτά κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας Θράκης και του ΣΔΟΕ Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Από τις εταιρείες που ελέγχθηκαν επτά δεν τηρούσαν την νομοθεσία.

Μοναδική ευκαιρία για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των ελληνικών προϊόντων, χαρακτήρισε η αντιπρόεδρος για τη Βόρεια Ελλάδα του Ελληνογαλλικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, Μαρία Βοζίκη, την έκθεση των Θησαυρών της Μακεδονίας, που θα φιλοξενείται από τις 10 Οκτωβρίου στο Παρίσι και συγκεκριμένα σε ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της Ευρώπης, το Λούβρο. «Μέσα από συντονισμένες συνέργειες των φορέων μπορούμε να προβάλουμε την οικονομική ταυτότητα της Μακεδονίας. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να προβληθούν ελληνικά τρόφιμα στη γκαλερί Λαφαγιέτ» σημείωσε η κα. Βοζίκη λέγοντας χαρακτηριστικά «ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας, η εξωστρέφεια είναι στα χέρια μας».