Skip to main content

ΚΚΕ: «Όχι» στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στη Βενιζέλου

«Η γρήγορη, ασφαλής, δωρεάν για το λαό, κατασκευή υποδομών, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας» σημειώνει ο Περισσός.

Κατά την προτεινόμενης από τον πρωθυπουργό και τους φορείς της Θεσσαλονίκης λύση για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης τάσσεται το ΚΚΕ.

Ο Περισσός με ανακοίνωσή του υποστηρίζει ότι η καλύτερη λύση επί του ζητήματος είναι η διατήρηση  των αρχαίων στον σταθμό και όχι η απόσπασή του, ενώ παράλληλα εξαπολύει επίθεση σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για «στημένη αντιπαράθεση».

Αναλυτικά η ανακοίνωσή του ΚΚΕ:

Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα έχουν πληρώσει ακριβά, τόσο μέσα από την άμεση και έμμεση φορολογία, όσο και με τις διαρκείς αναβολές, ένα μεγάλο κόστος για την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Το νέο χρονοδιάγραμμα, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, καθώς και η αναθεώρηση του σχεδίου για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου, δημιουργούν νέα προβλήματα. Επίσημα πλέον η λειτουργία της βασικής γραμμής αναβάλλεται για το 2023, 17 χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του έργου, ενώ η λύση απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου είναι αντίθετη με τις προτάσεις και εκτιμήσεις επιστημονικών φορέων, όπως ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.

Η στημένη αντιπαράθεση ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ, μόνο γύρω από το ζήτημα των αρχαίων, είναι προκλητική, τη στιγμή που είναι συνυπεύθυνοι για την τραγική καθυστέρηση του έργου όλα αυτά τα χρόνια. Γι’ αυτή την καθυστέρηση την πρώτη ευθύνη φέρουν οι δυο τους, οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες που ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου, έχοντας ως βασικό κριτήριο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας τους, ο τρόπος υλοποίησης με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής από τον ανάδοχο, που οδηγεί σε μια πρακτική «βλέποντας και κάνοντας» ιδιαίτερα για ένα σύνθετο έργο όπως το Μετρό.

Είναι κρίσιμο ζήτημα, σε αυτή τη φάση, η γρήγορη ολοκλήρωση του έργου και η προώθηση της βέλτιστης λύσης για το Σταθμό Βενιζέλου, με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στο χώρο, χωρίς απόσπαση και επανατοποθέτησή τους. Είναι λύση που έχει τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών επιστημόνων, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν διαβεβαιώσεις ότι μπορεί να υλοποιηθεί και τεχνικά. Ταυτόχρονα, κρίσιμο ζήτημα είναι και η υλοποίηση των απαραίτητων επεκτάσεων του Μετρό προς Δυτικά και Ανατολικά, με επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος.   

Σε κάθε περίπτωση, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την τραγική καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ότι η γρήγορη, ασφαλής, δωρεάν για το λαό, κατασκευή υποδομών, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στο τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.