Skip to main content

Kleesto: H ελληνική πλατφόρμα κρατήσεων που κατακτά το εξωτερικό (vid)

Από την εποχή του... κράχτη στις ψηφιακές κρατήσεις - H digital πλατφόρμα δύο Ελλήνων προγραμματιστών που λύνει τα χέρια των ανθρώπων του τουρισμού

Πριν από μερικά χρόνια δύο φίλοι, προγραμματιστές στο επάγγελμα, έκαναν αυτό που αγαπούσαν περισσότερο μετά τη δουλειά τους, ταξίδευαν.

Στην περιήγηση τους στα ελληνικά νησιά, παρατήρησαν ότι οι επιχειρήσεις που παρείχαν τη δυνατότητα στους τουρίστες να πραγματοποιήσουν μονοήμερες κρουαζιέρες, λειτουργούσαν με τον απαρχαιωμένο τρόπο του… κράχτη για να προσελκύσουν πελατεία, την ώρα που οι ανταγωνίστριες τουριστικά χώρες ψηφιοποιούνται ραγδαία σε όλα τα επίπεδα της παροχής τουριστικών υπηρεσιών.

Η... πρωτόγονη αυτή εκδοχή του ελληνικού τουρισμού ήταν το ερέθισμα που έδωσε την ιδέα στους Γιώργο Σιάτρα και Γιώργο Πιλπιλίδη για να δημιουργήσουν το kleesto, μια εταιρεία παροχής λογισμικού που φιλοδοξεί να λύνει τα χέρια των επιχειρηματιών του τουρισμού.

«Και οι δύο είπαμε ότι αυτό έπρεπε να αλλάξει» , αναφέρει στη Voria.gr ο ένας εκ των δύο φίλων, ο Γιώργος Πιλπιλίδης, CEO σήμερα της εταιρείας Kleesto. Αρχικά, βέβαια, οι δύο φίλοι επικεντρωθεί στη δημιουργία μιας πλατφόρμας κράτησης για τις κρουαζιέρες που προσφέρουν τα συγκεκριμένα καραβάκια -έτσι γεννήθηκε το hopwave, ο πρόγονος του kleesto.

Οι δύο προγραμματιστές μάλιστα κυνήγησαν το όνειρό τους, ταξιδεύοντας στα ελληνικά νησιά για να πουλήσουν το προϊόν τους σε επιχειρήσεις διοργάνωσης κρουαζιέρας, ωστόσο βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον τεχνολογικό αναλφαβητισμό των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνταν στη μονοήμερη κρουαζιέρα.

«Το πρόβλημα με το hopwave ήταν πως ενώ αρχικά ήταν μια digital τουριστική πλατφόρμα, έφθασε να μετατραπεί σε ένα αναλογικό τουριστικό γραφείο, αφού δεν υπήρχε υποδομή και οι επιχειρήσεις-πελάτες μας έκαναν τη διαχείριση τους με χαρτί και στυλό», εξηγεί ο κ. Πιλπιλίδης, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα διπλοκρατήσεις, ακυρώσεις ή ακόμα και overbooking.

Τα προβλήματα λειτουργικότητας των συγκεκριμένων επιχειρήσεων ήταν που οδήγησαν τους δύο συνέταιρους να δημιουργήσουν μια πλατφόρμα που θα κάλυπτε αυτό το πρόβλημα, εκπαιδεύοντας ουσιαστικά τους επιχειρηματίες στις νέες τεχνολογίες.

Από τη γέννηση στους διεθνείς πελάτες

Το kleesto, έχοντας ως αρχική ώθηση τον ενθουσιασμό μιας start up, έφτασε σε μόλις έναν χρόνο λειτουργίας να πετύχει την αυτάρκεια του. «Το kleesto είναι μια επιχείρηση διαχείρισης και υποστήριξης στην οργάνωση των κρατήσεων τουριστικών επιχειρήσεων που επικεντρώνονται στο κομμάτι της εμπειρίας. Οι επιχειρήσεις δηλαδή που απευθυνόμαστε είναι tour operators, activity providers, bike companies, city tours, guide tours, boat sailing & chartering επιχειρήσεις», επισημαίνει στην Voria.gr ο Γιώργος Πιλπιλίδης.

Από το kleesto έμειναν εκτός οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αποτελούν τη ναυαρχίδα του τουρισμού στη χώρα μας, καθώς σκοπός ήταν να η νεοφυής επιχείρηση να δημιουργήσει ένα περιβάλλον ψηφιακής μηχανής κρατήσεων στο κομμάτι των επιχειρήσεων που παρέχουν δραστηριότητες.

Τα πλεονεκτήματα του προγράμματος φάνηκαν γρήγορα και έτσι τις μίνι κρουαζιέρες που κάλυπταν αρχικά ως πεδίο δραστηριοτήτων, προστέθηκαν και άλλες δραστηριότητες, όπως κανό καγιάκ, ενοικιάσεις ιστιοπλοϊκών. Πλέον τα επόμενα βήματα ήταν η επέκταση στο κομμάτι των μεταφορών, όπως τα tour guides, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων και δικύκλων, αλλά και η διασύνδεση με το accommodation, όπου οι επιχειρηματίες θα μπορούν να προτείνουν διαμονή σε σπίτια AirBnB, ξενώνες ή και ξενοδοχεία.

Οι περιοχές που εξυπηρετήθηκαν αρχικά βρίσκονταν στην επαρχία, μετά υπήρξε ενδιαφέρον από Αθήνα και τώρα πλέον το πελατολόγιο επεκτείνεται σε Αιγαίο, Ιόνιο, και Χαλκιδική, ενώ το kleesto βγήκε και στο εξωτερικό και εξυπηρετώντας πλέον πελάτες σε Γαλλία, Ισπανία και Ισραήλ.

«Φλερτάρουμε με το εξωτερικό, δίνουμε το "παρών" σε διεθνείς εκθέσεις ώστε να ενισχύσουμε το πελατολόγιο μας εκτός Ελλάδας», λέει ο Γιώργος Πιλπιλίδης.

Εδραίωση και ανταγωνισμός

Το kleesto φυσικά δεν ήταν κάτι που δημιουργήθηκε από παρθενογένεση. Ο τομέας της διαχείρισης κρατήσεων, ακόμα και στο κομμάτι experience του τουρισμού έχει τους δικούς του όρους και τους μεγάλους παίκτες.
Οι δύο προγραμματιστές ωστόσο κατέφεραν να εγκλιματιστούν εύκολα και στο επιχειρείν, με αποτέλεσμα το kleesto να στέκεται μέσα σε ένα μόλις χρόνο αξιοπρεπέστατα στον διεθνή ανταγωνισμό.

Οι Γιώργος Σιάτρας και Γιώργος Πιλπιλίδης, αφού απέρριψαν τις σειρήνες της εργασίας στο εξωτερικό, αποφάσισαν να εξελίξουν αυτό που αγαπούν στη χώρα τους. Η ελληνική τουριστική αγορά, όπως λένε, είναι μικρή και επιτρέπει τα λάθη, αλλά, από την άλλη, έχει μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης στο τεχνολογικό κομμάτι σε σύγκριση με αυτές του εξωτερικού.

Το μυστικό της επιβίωσης και εξέλιξης μιας εταιρείας, σύμφωνα με τους CEO της kleesto, είναι οι δημιουργοί της να μην την αντιμετωπίζουν σαν start up που απλώς αναζητά χρηματοδότη. «Αυτό που έπρεπε να κατανοήσουμε στο ελληνικό επιχειρηματικό κομμάτι, είναι πως ο μοναδικός σίγουρος επενδυτής είναι ο πελάτης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Πιλπιλίδης.