Τρίτη 23 Ιουλίου 2019
x

ΚΟΙΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ

Την παιδαγωγική και όχι ποινική αντιμετώπιση του ζητήματος της συμμετοχής μαθητών στις καταλήψεις στα σχολεία, ζητούν με κοινό ψήφισμα τους οι πέντε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ενώ πραγματοποίησαν και παρέμβασ

Την παιδαγωγική και όχι ποινική αντιμετώπιση του ζητήματος της συμμετοχής μαθητών στις καταλήψεις στα σχολεία, ζητούν με κοινό ψήφισμα τους οι πέντε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ενώ πραγματοποίησαν και παρέμβαση στην εισαγγελία Πρωτοδικών.

Στο ψήφισμα, οι ΕΛΜΕ ζητούν να σταματήσουν οι διώξεις μαθητών που σημειώθηκαν σε σχολεία όλης της χώρας και να μην εφαρμοστεί ανάλογη τακτική στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, που τελούν υπό κατάληψη (20 σήμερα), επισημαίνοντας ότι το ζήτημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί μεταξύ των Συλλόγων Γονέων, των δασκάλων και των μαθητών.

Εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ συναντήθηκαν με τον προϊστάμενο της εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, με αφορμή την έκδοση, πριν από λίγες μέρες, εισαγγελικής εντολής για τις καταλήψεις - στην οποία υπενθυμιζόταν το νομικό πλαίσιο - αλλά και περιπτώσεων διευθυντών σχολείων που κατονόμαζαν μαθητές που συμμετείχαν σε αυτές.

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών συμφώνησε με τις θέσεις των ΕΛΜΕ και διευκρίνισε ότι η εντολή είχε προληπτικό και συμβουλευτικό χαρακτήρα.

Στο μεταξύ, ψήφισμα-διαμαρτυρία για ποινικές διώξεις ανήλικων μαθητών εξέδωσε και ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, ο οποίος εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του «στις διαρκώς αυξανόμενες σε πανελλαδική κλίμακα ποινικές διώξεις, σε βάρος δεκάδων ανήλικων μαθητών, καθώς και για τις κλήσεις γονέων και καθηγητών σε αστυνομικά τμήματα».

«Η ποινικοποίηση των μαθητικών κινητοποιήσεων και η επιφόρτιση των εκπαιδευτικών με καθήκοντα πληροφοριοδότη των διωκτικών αρχών, μετατρέπει την εκπαιδευτική κοινότητα από χώρο ελεύθερης έκφρασης, δημιουργίας και ανοιχτής γνώσης, σε πεδίο αντιπαιδαγωγικών πρακτικών», αναφέρεται στο ψήφισμα.

Ο Δικηγορικός Σύλλογος ζητά να καταργηθεί άμεσα ο νόμος 2811/2000, που ποινικοποιεί τις μαθητικές καταλήψεις.



A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ