Skip to main content

Κωνσταντόπουλος: Τι θα κάνω στη δεύτερη θητεία μου στον ΣΕΒΕ

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, που συνεχίζει στην προεδρία του Συνδέσμου για δεύτερη θητεία, μιλά στη Voria.gr για το πλάνο του.

Σε μια κρίση συγκυρία για την ελληνική οικονομία, κατά την οποία οι επιχειρήσεις αγωνίζονται να επιβιώσουν και οι εξαγωγές δυσκολεύουν από τους περιορισμούς ανά τον κόσμο λόγω κορωνοϊού ο κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος αναλαμβάνει την προεδρία του Συνδέσμου Εξαγωγέων - ΣΕΒΕ για δεύτερη θητεία, καθώς στις εκλογές της Πέμπτης ήταν πρώτος σε σταυρούς. Μόλις δύο ημέρες μετά την επανεκλογή του μιλάει στη Voria.gr για τις προκλήσεις που υπάρχουν και τις προτεραιότητες του ΣΕΒΕ τα δύο επόμενα χρόνια.

Κύριε Κωνσταντόπουλε, ποιες είναι οι προτεραιότητες σας για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις στη δεύτερη θητεία σας στον ΣΕΒΕ;  

Στις μέρες, ακόμη και πριν το κορωνοϊό, αλλά πολύ περισσότερο μετά την πανδημία, είναι επιτακτική η ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων. Η προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα, που καλύπτουν από την παραγωγή, μέχρι το μάρκετινγκ, την προβολή και τη συμμετοχή σε εκθέσεις. Πρέπει όλοι να εκπαιδευτούμε, να αποκτήσουμε σύγχρονες δεξιότητες και ο ΣΕΒΕ θα βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση. Θέλουμε να στηρίζουμε τα μέλη μας στην καθημερινότητά τους, ενώ σε πρακτικό επίπεδο δημιουργούμε δίκτυο με όλα τα γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων που υπάρχουν στις ελληνικές πρεσβείες σε όλο τον κόσμο, ώστε και πληροφορίες από πρώτο χέρι να έχουμε και την καλύτερη συμπαράσταση σε κάθε πρωτοβουλία μας στο εξωτερικό. Θέλουμε το «made in Greece» να επανέλθει στις διεθνείς αγορές.    

Ειδικά για τον ΣΕΒΕ υπάρχει κάτι συγκεκριμένο;  

Ο ΣΕΒΕ είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εξαγωγικός Σύνδεσμος της χώρας, με εμβέλεια και αναφορά σε όλη την Ελλάδα. Οι πρωτοβουλίες μας αφορούν συνολικά τις εξαγωγές και τους εξαγωγείς της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τελευταίο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα γράφτηκαν περισσότερα από 850 άτομα. Ο στόχος μου είναι ο ρόλος του ΣΕΒΕ να αναβαθμιστεί και από de facto, δηλαδή εκ των πραγμάτων κοινωνικός εταίρος που είναι, να αναβαθμιστεί θεσμικά σε de jure κοινωνικό εταίρο. Αυτό θα μας βοηθήσει να επεκταθούμε ακόμη περισσότερο σε κάθε σημείο της χώρας.

Βλέπουμε ότι εταιρείες από το Β. Μακεδονία αντιδρούν νομικά στην πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ να κατοχυρώσει  συλλογικό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα της ελληνικής γης. Τι σημαίνει αυτό;

Οι αντιδράσει ήταν αναμενόμενες. Γι’ αυτό και κινηθήκαμε γρήγορα, αμέσως μετά την έναρξη ισχύος της Συμφωνίας των Πρεσπών. Θέλαμε να προλάβουμε καταστάσεις. Μετά από δεκαετίες που η Ελλάδα ολιγώρησε στο συγκεκριμένο θέμα, οι γείτονες θέλουν να μονοπωλήσουν το όνομα «Μακεδονία» και τα παράγωγά του στα εμπορικά σήματα και στις επωνυμίες. Πρόκειται για θέμα που ίσως κάποιοι στην Αθήνα θεωρούν ήσσονος σημασίας, ενδεχομένως επειδή αφορά κατά βάσιν αγροτικά προϊόντα (κρασί, πιπεριές, φασόλια κ.λπ.), αλλά κανείς δεν γνωρίζει τι θα συμβεί στο μέλλον. Όμως για τη γειτονική χώρα είναι όρος επιβίωσης. Επομένως κι εμείς οφείλουμε να το δούμε ως θέμα υψίστης σημασίας και προτεραιότητας. Σε αυτή την προσπάθεια έχουμε τη συμπαράσταση της κυβέρνησης και αυτό θα μας δώσει το επόμενο διάστημα να προβάλουμε το σήμα παντού στον κόσμο.

Ανησυχείτε για τις προσφυγές των Σκοπιανών;

Νομικά είναι αδύναμες. Δεν νομίζω ότι θα έχουν συνέπειες. Έως το τέλος του χρόνου θα ξέρουμε. Μέχρι να βγουν αποφάσεις μπορούμε να προβάλουμε το σήμα μας, αλλά δεν μπορούμε να «κυνηγήσουμε» όσους κάνουν χρήση του ονόματος «Μακεδονία» και των παραγώγων του στο προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.