Skip to main content

Κοντά στα 200 εκατομμύρια έπεσαν το 2017 στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Υπερταχείς οι ρυθμοί κατασκευής τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Στο 59% η βασική γραμμή, στο 48% η Καλαμαριά.

Τρέχουν και μάλιστα με αυξανόμενες ταχύτητες οι εργασίες κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, βασική γραμμή και επέκταση Καλαμαριάς, με αποτέλεσμα μέσα στο 2017 να έχουν απορροφηθεί σχεδόν 200 εκατομμύρια ευρώ σε συνολικό προϋπολογισμό, των δύο συμβάσεων, 1,4 δις. ευρώ (πλην ΦΠΑ).

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, στη διάρκεια της φετινής χρονιάς οι απορροφήσεις έφθασαν τα 190 εκατ. ευρώ, ποσό από το οποίο τα 108 εκατομμύρια αφορούν την βασική γραμμή του Μετρό και τα 82 εκατ. την επέκταση προς Καλαμαριά.

Αυτά τα 108 εκατ. των απορροφήσεων αντιστοιχούν στο 10,8% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου της βασικής γραμμής που σημειωτέον ανέρχεται σε 1,011 δις. χωρίς ΦΠΑ. Τα 82 εκατ. που απορροφήθηκαν για το έργο της Επέκτασης Καλαμαριάς αντιστοιχούν στο 26,2% του συνολικού προϋπολογισμού του που συμβατικά ανέρχεται σε 399,8 εκατ. ευρώ.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννης Μυλόπουλος, επισήμανε την επιτάχυνση των εργασιών στο διάστημα του τελευταίου ενάμισι έτους και από τότε που ανέλαβε η παρούσα διοίκηση της Εταιρείας.

«Όταν αναλάβαμε, το Μάρτιο του 2016, στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, είχε γίνει το 40% φυσικού αντικειμένου. Σήμερα η πρόοδος φτάνει στο 59%, δηλαδή μέσα σε αυτόν τον ενάμισι χρόνο προστέθηκε ένα πολύ υπολογίσιμο και κρίσιμο ποσοστό 19% που μας φέρνει κατά πολύ πλησιέστερα στην ολοκλήρωση του έργου, το Νοέμβριο του 2020», είπε ο κ. Μυλόπουλος.

Σημειώνεται ότι από το έργο της βασικής γραμμής, σε ότι αφορά στο χρόνο παράδοσης, εξαιρείται ο σταθμός «Βενιζέλου», ο οποίος θα παραδοθεί τέλη 2021 με αρχές 2022.

Σε ό,τι αφορά την Επέκταση Καλαμαριάς πριν ενάμισι χρόνο το έργο βρίσκονταν στο 12% του φυσικού αντικειμένου και σήμερα έφτασε στο 48%, με μεγάλη ώθηση να έχει δοθεί στις εργασίες από την πολύ ικανοποιητική πρόοδο στη διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων. Μάλιστα η διάνοιξη των σηράγγων θα τελειώσει νωρίτερα από το χρονικό σημείο ολοκλήρωσης που είναι αρχές Σεπτεμβρίου 2018.