Skip to main content

Κορωνοϊός: Νέες ιδέες που διατηρούν βιώσιμα τα εστιατόρια

Πώς ετοιμάζονται να λειτουργήσουν τώρα επιχειρηματίες και σεφ σε εστιατόρια προκειμένου να ανταποκριθούν στις συνθήκες της πανδημίας.

Τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκαν τα εστιατόρια την περίοδο του lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού προκειμένου να παραμείνουν βιώσιμα αλλά και τις ανάγκες που προκύπτουν στα νέα δεδομένα μετά την καραντίνα και τις νέες ιδέες που αναδύονται επιχειρεί να σκιαγραφήσει η εταιρεία Provil.

Η εταιρεία μελέτησε αναλυτικά τις εξελίξεις στον παγκόσμιο χώρο της εστίασης, ως εκ του αντικειμένου της, βγάζοντας τα εξής συμπεράσματα:

Πώς λειτούργησαν, στο Lockdown (ενδεικτικά) επιχειρηματίες και σεφ για να κρατήσουν τα εστιατόρια ζωντανά, ενέργειες οι οποίες εν πολλοίς συνεχίζονται:

-  Εφάρμοσαν το Take Away και το Delivery, ακόμη και στη γειτονιά τους, ακόμη και  μόνοι, χωρίς προσωπικό.

-  Δημιούργησαν ‘Kit γεύματος’ με τα ‘Μενού Υπογραφής’ τους, με συσκευασμένα όλα τα απαραίτητα υλικά, το οποίο παραδίνεται στο σπίτι, με οδηγίες για όσους θέλουν να τα παρασκευάσουν στην κουζίνα τους.

-  Διέθεσαν κουπόνια εκπτώσεων για μετά το άνοιγμα.

-  Μια πιτσαρία στην Ιταλία άρχισε να στέλνει σε όλη τη χώρα τη βάση της (περίφημης) πίτσας της μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά και τις οδηγίες, για σύνθεση και ψήσιμο της πίτσας στο σπίτι.

-  Ένα εστιατόριο, άρχισε να στέλνει επίσης όλα τα υλικά μιας διάσημης εδώ και 100 χρόνια σάλτσας του για να την παρασκευάσουν οι καταναλωτές στο σπίτι, παρακολουθώντας μάλιστα ένα ειδικό video στο site της.

-   Ορεινά εστιατόρια και καταφύγια προσέφεραν προϊόντα τους σε καλάθι για όσους θέλουν να έχουν ένα πρωινό ή ένα γεύμα πικ-νικ στα γύρω λιβάδια.

Πώς ετοιμάζονται να λειτουργήσουν τώρα:

-  Συνέχιση του Take Away του Delivery και των Kit γεύματος

-  Προσαρμογή των Μενού και των χώρων για τις παραπάνω λειτουργίες

-  Σχεδιάζουν νέα μενού, πιο οικονομικά, πιο παραδοσιακά

-  Χρησιμοποιούν περισσότερο τα τοπικά προϊόντα

-  Δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα υλικά

-  Δημιουργούν οικογενειακά μενού

-  Έχουν ταχύτερη προσαρμογή σε θέματα βιοποικιλότητας και διαχείρισης των περισσευμάτων

-  Εφαρμόζουν διαδικασίες ευελιξίας και ευκολίας στην κουζίνα

-  Ετοιμάζονται έως και για πλήρη αλλαγή του μοντέλου τους, αν χρειαστεί

Η Δημιουργικότητα θα καθορίσει το μέλλον

Ο πρόεδρος της IGCAT (international institute of gastronomy culture art and tourism) Diane Dodd εκτιμά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ότι: «Τα επίπεδα τουρισμού, θα μειωθούν σημαντικά για τα επόμενα χρόνια και οι πελάτες στο F&B, τουρίστες και ντόπιοι, πιθανότατα να είναι σημαντικά λιγότεροι, με πολλούς ανθρώπους να έχουν λιγότερο διαθέσιμο εισόδημα για φαγητό. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να γίνουν δημιουργικές. Ταυτόχρονα οι Περιφέρειες της Γαστρονομίας προετοιμάζονται για το μέλλον με προσπάθειες να συνδέσουν τους ντόπιους πολίτες με τους τοπικούς παραγωγούς τροφίμων, για να ωφελήσουν παράλληλα μια βιώσιμη στροφή στην επιχείρηση».

Ο διάσημος σεφ Feran Adria, επίσης σημειώνει: «Θα πολεμήσουμε σε αυτό το νέο πλαίσιο με τη δημιουργικότητα. Οι σεφ θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να δημιουργήσουν έναν κατάλογο συνταγών ή θα μπορούσαν να αναδιαμορφώσουν την επιχείρησή τους εστιάζοντας περισσότερο στην ψηφιοποίηση ή σε μια υπηρεσία ‘φαγητό στο σπίτι’. Σε κάθε περίπτωση μόνο εκείνοι που έχουν ένα καλό επιχειρηματικό μοντέλο θα επιβιώσουν, όσο και εκείνοι που θα επικεντρωθούν στην καινοτομία, αλλάζοντας τα πρότυπα της οικονομικής τους δραστηριότητας».

Ο διάσημος Βραζιλιάνος σεφ Alex Atala δεν φαίνεται και αυτός να έχει αμφιβολίες: «Η πολυτέλεια συνδέεται πια με τη δημιουργικότητα. Δεν μπορείτε πλέον για παράδειγμα, να σκεφτείτε ένα ‘Μενού γευσιγνωσίας’ όπως ήταν πριν, με 20 μικρά πιάτα-μαθήματα, που συνεπάγονται συνεχή επαφή μεταξύ προσωπικού και πελατών. Η εναλλακτική λύση ίσως να βρίσκεται σε μια διαφορετική υπηρεσία: ‘οικογενειακό στιλ’, με το φαγητό στο κέντρο του τραπεζιού».

Βιοποικιλότητα, η νέα πολυτέλεια

Η νέα πραγματικότητα μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε την κουζίνα από μια νέα οπτική γωνία, τονίζει επίσης ο κ. Atala, η οποία έχει να κάνει με υπευθυνότητα: προς τον πλανήτη, τη βιοποικιλότητα του και προς τους παραγωγούς που τον διατηρούν. «Η βιοποικιλότητα είναι μια τεράστια λέξη επειδή μιλά για διάφορα προϊόντα μικροκλίματος. Λέει για έναν πλούτο, γαστρονομικό, περιβαλλοντικό, ανθρώπινο. Με άλλα λόγια είναι μια πολυτέλεια».

Στο πλαίσιο αυτό, η Provil συνεχίζει να είναι δίπλα στα εστιατόρια και με τα προϊόντα της, όπως αναφέρει, δίνει λύσεις για το άρωμα, τη γεύση, τη δημιουργικότητα και την ευκολία, όπου παράγεται τρόφιμο.

«Η Provil μελέτησε και αναπτύσσει νέα προϊόντα προσαρμοσμένα στις νέες συνθήκες και ανάγκες. Έτσι βοηθά το εστιατόριο να διαχειριστεί το θέμα της αναγκαίας μείωσης του προσωπικού, το θέμα της ταχύτητας, της δημιουργικότητας και του περιορισμού των σκουπιδιών. Έτσι το βοηθά να περιορίζει τα κόστη» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.