Τετάρτη 27 Μαΐου 2020
x

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΤΙΝΑΞΑΝ ΤΗ ΜΠΑΝΚΑ ΣΤΑ ONLINE ΨΩΝΙΑ

Ο φόβος αρκετών καταναλωτών να βρίσκονται σε κλειστούς χώρους με πολλά άτομα εκτίναξε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Το πληκτρολόγιο του υπολογιστή, από το παραδοσιακό ταμείο του σούπερ μάρκετ, λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού, επιλέγουν, τις τελευταίες ημέρες, ολοένα και περισσότεροι Θεσσαλονικείς.

Όπως λένε στελέχη σούπερ μάρκετ από την ημέρα που άρχισαν να αυξάνονται τα μέτρα για την αντιμετώπιση του φονικού ιού, καταγράφεται και υπερτριπλασιασμός των online παραγγελιών έναντι μίας μέσης ημέρας.

Χαρακτηριστική η περίπτωση σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλονίκη, που, ημερησίως, κατά μέσο όρο δέχεται 200 ηλεκτρονικές παραγγελίες και πλέον κάποιες ημέρες φτάνει τις 600 ή και τις 700.

Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές υπό τον φόβο να βρεθούν στον ίδιο χώρο με άλλους ανθρώπους και να αγγίξουν επιφάνειες και αντικείμενα με τα οποία θα έχουν έρθει σε επαφή και άλλα άτομα, επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

Μάλιστα σε αποκλειστικά ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ υπάρχει και ειδική ενημέρωση για τον κορωνοϊό και για τα επιπλέον προληπτικά μέτρα προστασίας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι τους. «Στόχος μας είναι τόσο η προστασία των εργαζόμενων μας, όσο και το να προσφέρουμε την υπηρεσία μας απρόσκοπτα με υψηλά κριτήρια ποιότητας και ασφάλειας» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Η τάση, πάντως, της αύξησης των online αγορών από τα σούπερ μάρκετ, λόγω της εξάπλωσης του νέου ιού, είναι παγκόσμια και ειδικά σε περιοχές ή χώρες που μπήκαν σε καραντίνα. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Κίνας, όπου το Φεβρουάριο, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Carrefour αυξήθηκαν κατά 600% έναντι του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Νέοι πελάτες

Το ενδιαφέρον, πάντως, είναι πως τα e-shop των σούπερ μάρκετ προσθέτουν στο πελατολόγιο τους και νέους πελάτες που στο παρελθόν δεν είχαν προχωρήσει σε αυτή την επιλογή. Ενδιαφέρον έχει επίσης το στοιχείο ότι έχει αυξηθεί σημαντικά η αξία του μέσου «καλαθιού», της αξίας της μέσης, online, παραγγελίας που πραγματοποιούν οι καταναλωτές. Σε αυτό συντείνει το γεγονός πως οι παραγγελίες αφορούν περισσότερες, από ότι συνήθως, ποσότητες τροφίμων μακράς διάρκειας, ή καθαριστικών και αντισηπτικών που πλέον αποτελούν είδος σε εξάλειψη.

Την ίδια ώρα, από την πλευρά των σούπερ μάρκερτ αυξάνονται οι παραγγελίες προς τις βιομηχανίες τροφίμων, για τα οποία καταγράφεται ενισχυμένη καταναλωτική ζήτηση, όπως είναι τα μακαρόνια, τα όσπρια και τα ρύζια.

Υπάρχει επάρκεια

Το μήνυμα πάντως που στέλνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω της εντεινόμενης ανησυχίας για τον κορωνοϊό, είναι πως η κατάσταση βρίσκεται υπό πλήρη έλεγχο. Όπως λένε στελέχη των σούπερ μάρκετ «αν σε κάποια ράφια υπάρχει προσωρινή έλλειψη είναι επειδή κάποιοι καταναλωτές “σηκώνουν” άναρχα ό,τι προϊόν μπορούν να στοκάρουν, προτού προλάβουν να εφοδιαστούν τα καταστήματα. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σε αποθέματα».

Σημειώνεται και πως στην πρόσφατη συνάντηση του υφυπουργού Ανάπτυξης Νίκου Παπαθανάση με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ τονίστηκε πως δεν υπάρχει, ούτε πρόκειται να υπάρξει έλλειψη αγαθών στην αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί πως η κίνηση στα σούπερ μάρκετ, κυρίως σε ό,τι αφορά τα καθαριστικά, τα απολυμαντικά και τα τρόφιμα μακράς διάρκειας, άρχισε να αυξάνεται σημαντικά, μετά το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στην Ελλάδα. Ήδη από την πρώτη εβδομάδα, μετά το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού, η ζήτηση για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων αυξήθηκε σημαντικά. Η τάση αυτή έγινε ακόμη πιο εμφανής τις τελευταίες ημέρες, μετά και την ανακοίνωση των νέων μέτρων της κυβέρνησης για τον κορωνοϊό και, πρωτίστως, το προληπτικό κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών μονάδων στη χώρα.

Σύμφωνα με την μέτρηση της IRI, την εβδομάδα από 24 Φεβρουαρίου έως 1η Μαρτίου κατεγράφη αύξηση των πωλήσεων σε αξία στα προϊόντα σταθερού barcode και συγκεκριμένα στους ταχυκίνητους κωδικούς και στα προϊόντα bazaar κατά 35,7% σε σχέση με την περσινή εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (4/3-10/3).

Η αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα είναι 41,8%. Αναφορικά με τις πωλήσεις μέσω e-shops και αυτές καταγράφουν σημαντική αύξηση φέρνοντας, πλέον, στα όριά τους τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Πρόσκαιρο το κέρδος

Αναφορικά, πάντως, με τα συνεχώς αυξανόμενα κέρδη των τελευταίων ημερών, στελέχη μεγάλων σούπερ μάρκετ, εξηγούν πως πρόκειται για πρόσκαιρη αύξηση πωλήσεων και αυτό γιατί το στοκάρισμα προϊόντων από τους καταναλωτές θα οδηγήσει σταδιακά σε μείωση των αγορών τους από τα σούπερ μάρκετ και δεύτερον, γιατί οι αυξημένες παραγγελίες προκαλούν τελικά μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος σε βιομηχανία και λιανεμπόριο, καθώς απαιτούν αύξηση των εργαζομένων και των υπερωριών.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ