Skip to main content

Κορωνοϊός: Μάχη χαρακωμάτων στο e-εμπόριο - Αυξήθηκαν τα e-shops στη Θεσσαλονίκη

Στις ηλεκτρονικές πωλήσεις επενδύουν μικροί και μεγάλοι επιχειρηματίες - Βομβαρδισμός μηνυμάτων για τα προσφερόμενα, σε χαμηλές τιμές, προϊόντα

Σε μάχη των μαχών αναμένεται το επόμενο διάστημα να εξελιχθεί η προσπάθεια των e-shops για προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών, οι οποίοι θα επιλέξουν να κάνουν ηλεκτρονικά, ελέω του νέου δεύτερου lockdown, τα ψώνια τους.

Ήδη πιο υποψιασμένοι και έχοντας μυηθεί το προηγούμενο διάστημα στις ηλεκτρονικές αγορές, οι Θεσσαλονικείς μια ημέρα πριν από το τοπικό lockdown δεν έσπευσαν μαζικά στα μαγαζιά, εκτός από κάποιες περιπτώσεις που συνέρρευσαν σε καταστήματα πολυεθνικών αλυσίδων.  

Χαρακτηριστικά της στροφής των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τα στοιχεία της πιο πρόσφατης μελέτης του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Συγκεκριμένα, σε σχέση με πέρυσι έχει υπερ-διπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 50% τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, με το ποσοστό να είναι σταθερό σε σχέση και με τις προηγούμενες μετρήσεις. Το ΙΕΛΚΑ αναφέρει «η καταγραφή αυτή δείχνει ότι οι αρχικές προβλέψεις πως μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση, δεν επαληθεύονται. Αντίθετα καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο μέγεθος του 50% του πληθυσμού».

Οι Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες επενδύουν στο e-εμπόριο

Το προηγούμενο διάστημα πέρα από τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά κατάστημα μεγάλων αλυσίδων αλλά και καταστημάτων που είχαν επενδύσει από το παρελθόν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αρκετές μικρές επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη επέλεξαν να στήσουν τις ηλεκτρονικές τους... βιτρίνες διοχετεύοντας εκεί τα προϊόντα τους.

Ακόμη και φυτώρια δημιούργησαν e-shops, αποκτώντας μεγαλύτερη διείσδυση, όπως λένε οι ιδιοκτήτες τους, που ξεπερνά την πόλη, αυξάνοντας την πελατεία τους καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που πραγματοποιούν, για περισσότερη ασφάλεια, τα ψώνια τους ηλεκτρονικά.

Καταστήματα με hand made κοσμήματα ενίσχυσαν τη φαρέτρα τους με ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και συνοικιακά καταστήματα με ρούχα, πχ. στην οδό Μαρτίου, σε μία προσπάθεια αύξησης των πωλήσεών τους. Αλλά και καταστήματα σε κεντρικούς δρόμους όπως στην οδό Μητροπόλεως, ή στην Αλεξάνδρου Σβώλου τοποθέτησαν στις προθήκες τους τη διεύθυνση των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων, που τα απέκτησαν πρόσφατα. Κατάστημα με εργαλεία που μίσθωνε μεγάλο κατάστημα το έκλεισε και δημιούργησε e-shop, προκειμένου να γλυτώσει με τον τρόπο αυτόν τα έξοδα του φυσικού καταστήματος, περνώντας παράλληλα σε μία άλλη εποχή, που, όπως όλα καταδεικνύουν, ενισχύει το διαδικτυακό εμπόριο.

Καταιγισμός μηνυμάτων

Την ίδια ώρα καταιγισμό μηνυμάτων δέχονται οι καταναλωτές από αλυσίδες μεγάλων αλυσίδων προκειμένου να τους ενημερώσουν για τις εκπτώσεις και τις προσφορές τους. Το δεύτερο lockdown βρήκε την αγορά με μεγάλο απόθεμα, λόγω της «αδιαφορίας» των καταναλωτών, ως απόρροια της ανασφάλειας για την εξέλιξη του φονικού ιού να προβούν σε αγορές, αλλά και με τις εν εξελίξει ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις.

Εταιρείες ηλεκτρονικών ενημερώνουν για εκπτώσεις οργάνων γυμναστικής, σε μια περίοδο που η πλειονότητα των πολιτών εκτός από τις ώρες εργασίας θα επιλέξει να μείνει στο σπίτι.

Σούπερ μάρκετ επικοινωνούν τις χαμηλές τιμές που προσφέρουν σε επιλεγμένα προϊόντα, εταιρείες ένδυσης και υπόδησης τις μειωμένες τιμές των ειδών τους, αλυσίδες καλλυντικών τις προσφορές τους, αλλά και καταστήματα ειδών για το σπίτι, τα οποία προσφέρουν μεγάλη γκάμα για να ομορφύνει κατά το δοκούν ο κάθε ενδιαφερόμενος τον χώρο του.

Την τιμητική τους πάντως μεταξύ των καταστημάτων που στράφηκαν στο διαδίκτυο έχουν τα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να επιλέγουν να κάνουν τις παραγγελίες τους διαδικτυακά, ακόμη και την περίοδο που μεσολάβησαν μεταξύ των δυο lockdown.