Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Πουλήθηκαν τόνοι μαγιάς - Επιστρέφουμε στο σπιτικό ψωμί

Οι νοικοκυρές «ξεθάβουν» συνταγές για ψωμί - Τόνους μαγιάς έχουν πουλήσει σούπερ μάρκετ σε μια εβδομάδα- Έως 70% μειώθηκε ο τζίρος των αρτοποιείων

Την επιστροφή στην παράδοση, εξαιτίας της εξάπλωσης του κορωνοϊού, φαίνεται πως επιλέγουν ολοένα και περισσότεροι Θεσσαλονικείς, καθώς το σπιτικό ψωμί αρχίζει, πλέον, να έχει την τιμητική του.

Οι νοικοκυρές «ξεθάβουν» συνταγές της γιαγιάς, αλλά και πιο πρόσφατες που δεν χρειάζονται ιδιαίτερη μαεστρία για να επιτύχει το ψωμί, θέλοντας να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους και να αισθανθούν περισσότερο δημιουργικές. Η «νοικοκυροσύνη» βέβαια δεν εξαντλείται στο ψωμί αλλά και σε σνακ, γλυκά και άλλες λιχουδιές.

Είναι χαρακτηριστικό, πως σε μια εβδομάδα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ πούλησε περί τους 5 τόνους μαγιάς. Η εβδομάδα που καταγράφηκαν οι εν λόγω πωλήσεις ήταν η πρώτη που επιβλήθηκαν τα μέτρα περιορισμού στις μετακινήσεις.

Την ίδια ώρα και το αλεύρι παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση, με αποτέλεσμα συχνά τα ράφια των σούπερ μάρκετ να αδειάζουν μέχρις ότου να τα ξανατροφοδοτήσουν και να αδειάσουν εκ νέου... Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, είναι το αλεύρι που παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων σε αξία κατά 141,9%.

Το φαινόμενο πάντως δεν είναι μόνο ελληνικό καθώς αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Ιταλία, όπου οι πωλήσεις αλευριού έκαναν άλμα 80% από τότε που επιβλήθηκαν τα μέτρα περιορισμού και έδωσαν κίνητρο στους πολίτες να μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι τους.

Πάντως για όσες νοικοκυρές η παρασκευή του ψωμιού αποτελεί χρονοβόρα και  δύσκολη διαδικασία, τα έτοιμα ψωμιά (για σάντουιτς, τοστ κλπ) από το σούπερ μάρκετ αποτελούν την εύκολη λύση με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να έχουν εκτοξευτεί κατά 150%.

Μείωση έως 70% στα αρτοποιεία

Στο μεταξύ, ζημιές μετρούν οι αρτοποιοί καθώς βλέπουν τις πωλήσεις τους να περιορίζονται συνεχώς με αποτέλεσμα να επιστρατεύουν και τη λύση του delivery, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες -ακόμη και αν βρίσκονται σε περιοχές που δεν είναι κοντά στο κατάστημα τους- οι οποίοι δεν θέλουν να μετακινηθούν από το σπίτι τους, ή δυσκολεύονται (ηλικιωμένοι, ευπαθείς ομάδες).

Όπως εξηγεί μιλώντας στη Voria.gr η Έλσα Κουκουμέρια, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Ο Προφήτης Ηλίας» οι τζίροι των αρτοποιείων στη Θεσσαλονίκη έχουν συρρικνωθεί κατά 60 έως 70%, με το ψωμί, πάντως, να παραμένει η αιχμή των πωλήσεων τους, καθώς αρτοσκευάσματα, πίτες κλπ έχουν σχεδόν βγει από την καθημερινότητα των πελατών τους.

«Με την επιβολή του περιορισμού των μετακινήσεων άδειασαν τα αρτοποιεία. Οι επισκέψεις στους φούρνους, πλέον, δεν ξεπερνούν τις 2 - 3 την εβδομάδα. Παράλληλα πολλοί συνάδελφοι που διοχέτευαν μέρος της παραγωγής τους σε κυλικεία, καφέ, εστιατόρια, ξενοδοχεία, από τη στιγμή που έκλεισαν με κυβερνητική απόφαση, έχουν χάσει και αυτούς τους πελάτες. Από την πλευρά μας έχουμε μειώσει την παραγωγή, δίνουμε ποσότητες που δεν πωλούνται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», κάποιοι, μάλιστα, έχουν εντάξει το delivery».