Skip to main content

Κωτσόβολος:Το πρώτο κατάστημα νέας γενιάς στη Θεσσαλονίκη-Ρεκόρ τζίρου

Ανακαινίστηκε το κατάστημα 4.000 τμ στην Πυλαία. Χρονιά ρεκόρ πέτυχε η εταιρεία του ομίλου Dixons. Τι λέει για τον ανταγωνισμό ο Γιάννης Βασιλάκος.

Το πρώτο ολοκληρωμένο κατάστημα νέας γενιάς δημιούργησε στην Πυλαία στης Θεσσαλονίκη και εγκαινιάζει αύριο Πέμπτη η εταιρεία Κωτσόβολος, η οποία στη χρήση 2018-2019 κατέγραψε ρεκόρ τζίρου στα 69 χρόνια λειτουργίας της.

Συγκεκριμένα, ο τζίρος της Κωτσόβολος έφθασε στα 520 εκατ.ευρώ, αυξημένος κατά 12,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, μέγεθος που επιβεβαιώνει ότι παραμένει ο αδιαμφισβήτητος leader της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Το κατάστημα της Πυλαίας, το οποίο αποτελεί το πρώτο σε τζίρο σημείο σε όλη την Ελλάδα, ανακαινίστηκε μέσω επένδυσης 400.000 ευρώ και εισάγει τον καταναλωτή στο νέο, καινοτόμο concept της  αλυσίδας Κωτσόβολος για τη διασύνδεση του online κομματιού με το offline. Στόχος είναι να αποτελέσει τον πιλότο για την αλλαγή της εικόνας και στα 93 καταστήματά της Κωτσόβολος μέσα στους επόμενους 18 μήνες.

Όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος Γιάννης Βασιλάκος κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη για τα εγκαίνια του καταστήματος της Πυλαίας, τη χρήση που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2019 τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας των 2.500 εργαζομένων διαμορφώθηκαν σε 20,1 εκατ παρουσιάζοντας αύξηση 17,5% σε σχέση με τη προηγούμενη χρήση και τα EBITDA ανήλθαν σε 25,2 εκατ.(+14,9%).  Σύμφωνα με τον κ.Βασιλάκο, η μικτή κερδοφορία παρέμεινε σταθερή, κάτι που χαρακτήρισε «μεγάλη κατάκτηση» δεδομένου ότι το εν λόγω μέγεθος διεθνώς φθίνει. Τα ταμειακά διαθέσιμα άγγιξαν τα 95,4 εκατ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις ανήλθαν στα 10,7 εκατ. Σημαντική ωθηση στον τζίρο της Κωτσόβολος την προηγούμενη χρήση έδωσε ο θεσμός της Black Friday, που όπως φαίνεται ήρθε για να μείνει.

Για την τρέχουσα χρήση ο κ.Βασιλάκος εκτιμά ότι λόγω των εκλογών και υπό την προϋπόθεση ότι θα σχηματιστεί κυβέρνηση η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών θα κινηθεί ανοδικά κατά περίπου 2%. Η Κωτσόβολος, κατά τον ίδιο, εφόσον υπάρχει πολιτική σταθερότητα μπορεί να κινηθεί με μεγαλύτερη άνοδο από τον μέσο όρο της αγοράς φθάνοντας τα 550 εκατ. για τη χρήση 2019/2020. «Θεωρώ δεδομένο ότι όποια κυβέρνηση και αν βγει έχει κατάλαβει ότι δεν πρέπει να υπερφορολογεί όσους παράγουν και ότι πρέπει να είναι πιο φιλική απέναντι στην επιχειρηματικότητα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Στη διάρκεια της κρίσης η εταιρεία, που αποτελεί μέλος του ομίλου Dixons, προχώρησε στην ανακαίνιση όλων των καταστημάτων της επενδύοντας κατά μέσο όρο 10 εκατ.ευρώ ετησίως. Με το εν λόγω πρόγραμμα να έχει ολοκληρωθεί η Κωτσόβολος ρίχνει το βάρος των επενδύσεων στην τεχνολογία και την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς η αγορά μετατοπίζεται προς το κομμάτι του online.

Το επενδυτικό πρόγραμμα του 2019/2020 ύψους 11 εκατ. περιλαμβάνει κάποιες ανακαινίσεις, μεταστεγάσεις και νέα καταστήματα αλλά και επενδύσεις σε νέα commerce πλατφόρμα, νέο CRM, νέο PIM, νέο εκπαιδευτικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη και δημιουργία αποθήκης 17.000 τμ μέσω leasing για μια τριετία στον Ασπρόπυργο που θα προστεθεί στους αποθηκευτικούς χώρους 25.000 τμ που μισθώνει σήμερα. Ταυτόχρονα, η Κωτσόβολος αναζητά χώρο ώστε να δημιουργήσει την επόμενη τριετία αποθήκη 50.000 τμ που θα συμπεριλαμβάνει και επισκευαστικό κέντρο 10.000 τμ.

Σύμφωνα με τον κ.Βασιλάκο, οι μεγαλύτεροι αποθηκευτικοί χώροι βελτιώνουν την παραγωγικότητα και τους χρόνους παράδοσης. Παράλληλα, η επικράτηση του online σε σχέση με το παραδοσιακό κατάστημα εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε διπλασιασμό των κωδικών σε σχέση με τους 14.000 που διαθέτει σήμερα η εταιρεία.

«Αναδιοργανώνουμε την εταιρεία όχι για αυτό το μοντέλο ανταγωνισμού αλλά για τον επόμενο κύκλο σε τρία χρόνια από τώρα που τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά για τη χώρα», υπογράμμισε ο κ.Βασιλάκος, προσθέτοντας ότι δεν ανησυχεί για τις κινήσεις που εκδηλώνονται στην παρούσα φάση στην αγορά των λευκών συσκευών(σσ είσοδος της Πλαίσιο στις λευκές συσκευές) ή την είσοδο νέων παικτών. «Οι νεοεισερχόμενοι θα βοηθήσουν την αγορά να μεγαλώσει και επειδή είμαστε ο leader θα πάρουμε μεγαλύτερο κομμάτι», εξήγησε.

Σε μία πρόβλεψη για τον ανταγωνισμό μετά από τρία χρόνια, τόνισε ότι η αγορά χωράει εκτός από την Κωτσόβολος ακόμη μία αλυσίδα, ενώ ένας τρίτος παίκτης θα έμπαινε πολύ δύσκολα και θα ωθούσε την κατάσταση σε κανιβαλισμό. Ο ίδιος, πάντως, επισήμανε ότι ένα μεγάλος μέρος της αγοράς θα συνεχίσει να ανήκει στους συνεταιριστές που έχουν στενές σχέσεις με την τοπική κοινωνία. «Όποιος υπολογίζει χωρίς αυτούς κάνει λάθος», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ο κ.Βασιλάκος ανέφερε ότι το 2018, σύμφωνα με τη GFK, έφθασε τα 2,18 δισ. σημειώνοντας αύξηση 5,4%. Στις επιμέρους τάσεις, οι λευκές συσκευές και μικροσυσκευές παρουσιάζουν μικρή αύξηση λόγω της επιβράδυνσης των ανακαινίσεων των σπιτιών και των μειωμένων πωλήσεων ψύξης, στις τηλεοράσεις οι μεγάλες ίντσες έχουν μπει στη ζωή μας και ανεβάζουν τις τιμές, το gaming ξαναζεί, ενώ στο κομμάτι της κινητής τηλεφωνίς μετακινείται κομμάτι από τους operators στις αλυσίδες.

Το κατάστημα της Πυλαίας

Σύγχρονη αισθητική και πελατοκεντρικός σχεδιασμός χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο καταστημάτων της εταιρείας που μπορεί να συναντήσει κανείς στο ανακαινισμένο κατάστημα της Κωτσόβολος στην περιοχή της Πυλαίας. Παράλληλα, στο κατάστημα εφαρμόζονται καινοτομίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας και την ένταξη στο online ταξίδι  που κάνει ο καταναλωτής πριν φθάσει στο κατάστημα. Για τον εορτασμό των εγκαινίων η Κωτσόβολος θα προχωρήσει σε εκπτώσεις και προσφορές σε συγκεκριμένα είδη.

Στο κατάστημα συνολικής επιφάνειας 4.034 τ.μ., παρουσιάζονται πλούσια οικοσυστήματα των Xiaomi, Somfy, TP Link, Bosch, Siemens και Philips που προσομοιάζουν το «έξυπνο σπίτι», καθώς και οι νέες, αποκλειστικές συνεργασίες, όπως τα premium brands Bang & Olufsen, για αναβαθμισμένη ποιότητα ήχου, οι ρομποτικές σκούπες iRobot και οι κουζίνες Franke. Το κατάστημα διαθέτει μία πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα με την υπογραφή της εταιρείας Centro, με συσκευές που βοηθούν στον εργονομικό σχεδιασμό και τις πρακτικές λύσεις σε έναν χώρο, όπως η εστία - απορροφητήρας Nikola Tesla. Παράλληλα, έμφαση έχει δοθεί στον χώρο του gaming με πραγματικές δοκιμές όλων των PCs και κονσολών.

Τα Ταμεία Express βοηθούν στην άμεση εξυπηρέτηση των πελατών να υλοποιήσουν τη συναλλαγή τους, χωρίς να περάσουν από το κεντρικό ταμείο, ενώ στο Collect Point μπορεί κάποιος να παραλάβει την παραγγελία που έκανε ηλεκτρονικά σε 12-15 λεπτά. Στο κατάστημα λειτουργεί και κέντρο υποστήριξης και επισκευών για λάπ τοπ, κινητά, τηλεοράσεις και μικροσυσκευές.