Skip to main content

Κουβέλης: Σύμπτωση απόψεων με Βουλγαρία για Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

Ελλάδα και Βουλγαρία βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία για την ανάγκη υλοποίησης του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, με την παράλληλη διασφάλιση των περιβαλλοντικών όρων, δήλωσε ο Σπύρος Κουβέλης, στο π
Ελλάδα και Βουλγαρία βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία για την ανάγκη υλοποίησης του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, με την παράλληλη διασφάλιση των περιβαλλοντικών όρων, δήλωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Σπύρος Κουβέλης,
στο περιθώριο του Παρευξείνιου Επιχειρηματικού Φόρουμ, που διεξάγεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

Όπως είπε ο υφυπουργός, το παραπάνω επιβεβαιώθηκε σε ανεπίσημη συνάντηση που είχε πρόσφατα ο ίδιος με την υπουργό Εξωτερικών της Βουλγαρίας Ρουμιάνα Ζέλεβα, κατά τις εργασίες της υπουργικής διάσκεψης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Εύξεινου Πόντου (ΟΣΕΠ) στο Αζερμπαιτζάν. Ερωτηθείς για τη στάση της Ρωσίας στο θέμα, ο κ. Κουβέλης εκτίμησε πως δεν θα δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα.

«Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι έργο με μεγάλη γεωπολιτική, οικονομική και ενεργειακή σημασία, που θέλουμε να υλοποιηθεί με ταχείς ρυθμούς. Σε συνεννόηση με το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, χρειάζεται να εξασφαλίσουμε τους περιβαλλοντικούς όρους, όχι με την έννοια της παρεμπόδισης, αλλά με την έννοια της διευκόλυνσης του έργου. Πρέπει να κάνουμε ένα έργο που θα είναι από την αρχή σωστά σχεδιασμένο, προς όφελος των Ελλήνων πολιτών, με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη τρέχουμε μετά να διορθώσουμε πιθανές αβλεψίες που υπάρχουν σήμερα», τόνισε ο κ. Κουβέλης 

Για την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, ο υφυπουργός ανέφερε πως είναι «η φυσική γειτονιά της Ελλάδας και έχουμε ανάγκη να αυξήσουμε τη συνεργασία σε επιχειρηματικές δραστηριότητες με τις γύρω χώρες και τη συνεργασία για την αειφόρο και πράσινη ανάπτυξη αυτής της περιοχής». Ειδικότερα, για τον Οδικό Δακτύλιο της Μαύρης Θάλασσας, σημείωσε: «Θέλουμε, με διμερείς και περιφερειακές συμφωνίες να προωθήσουμε αυτό το έργο, που έχει υιοθετήσει και η Ρωσία. Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε, μέσω της διπλωματίας, επιμέρους ζητήματα, ώστε να προχωρούν τα πολύ σημαντικά έργα υποδομών και ανάπτυξης της περιοχής». Ήδη, υπογράμμισε ο υφυπουργός, "ξενικά η λειτουργία του ταμείου υποστήριξης και αναπτυξιακής βοήθειας της Μαύρης Θάλασσας. Η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας είναι πλούσια, πρέπει να στηρίξει την ανάπτυξη της όχι μόνο σε εξωγενείς δυνάμεις, αλλά και στις δικές της δυνάμεις». Το μνημόνιο συνεργασίας για τον Οδικό Δακτύλιο υπεγράφη το 2007 από τους υπουργούς Εξωτερικών των χωρών - μελών του Συμφώνου Οικονομικής Συνεργασίας της Μαύρης Θάλασσας και αφορά στην ανάπτυξη, κατασκευή και ενοποίηση του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου.

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», έπειτα από σχετική πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, ανέλαβε τη Μόνιμη Τεχνική Γραμματεία υλοποίησης του έργου. Το μνημόνιο κυρώθηκε από την ελληνική Βουλή με το Νόμο 205/3703/08-10-2008. Ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος περί τα 7.000 χλμ και κάθετους άξονες για το Αζερμπαϊτζάν, τη Σερβία και την Αλβανία. Όταν πραγματοποιηθεί η οριστική χάραξή του, πολλά από τα τμήματά του θα συμπίπτουν με τμήματα των αναγνωρισμένων ευρωπαϊκών αξόνων. Τέλος, ο κ. Κουβέλης αναφέρθηκε και στον τρόπο λειτουργίας των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Ακολούθων (ΟΕΥ), σημειώνοντας: "Θέλουμε να βελτιώσουμε και όχι να αλλάξουμε τα γραφεία ΟΕΥ, βελτίωση που έγκειται στο να ξέρουμε και σε κεντρικό επίπεδο και σε κάθε γραφείο ΟΕΥ, ποιο είναι το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα σε κάθε χώρα που δραστηριοποιούμαστε, να μπορέσουμε να δώσουμε ξεκάθαρη κατεύθυνση και στόχους για τα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια, για να ξέρουμε τι πάμε να πουλήσουμε, τι πάμε να διαπραγματευτούμε».