Skip to main content

Κουντουρά: 140 επενδυτικά σχέδια για ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων

Μέσα σε 18 μήνες έχουν προσελκυσθεί 140 επενδυτικά σχέδια σε ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών. Ο Ηλίας Ψινάκης στο rebranding destinations.

Η Ελλάδα κατόρθωσε να προσελκύσει στους τελευταίους 18 μήνες, 140 επενδυτικά σχέδια για ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, ενώ σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία για την ελληνική οικονομία, ο ελληνικός τουρισμός αναπτύσσεται με διπλάσια ποσοστά απ΄ ότι η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, που διεθνώς καταγράφει ρυθμούς ανάπτυξης 3%-4% αλλά στη χώρα μας κατακτά ποσοστά ανάπτυξης 7%-8%.

Τα παραπάνω τόνισε η υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Τουρισμού από το βήμα του διεθνούς συνεδρίου «rebranding destinations», που πραγματοποιείται σήμερα, πρώτη ημέρα της 32ης Philoxenia, μίας  από τις μεγαλύτερες κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ- Helexpo, που διοργανώνεται παράλληλα με την Hotelia.



H υπουργός, που δήλωσε αισιόδοξη για την πορεία της φετινής τουριστικής χρονιάς, τόνισε ότι οι ιστορικές επιδόσεις που πέτυχε ο ελληνικός τουρισμός το 2015 όπως και το 2016, οφείλονται στη συνεργασία Υπουργείου και ΕΟΤ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια, τον ιδιωτικό τομέα. Αυτή η συνεργασία έδωσε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με ποσοστό πληρότητας στα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, που έφτασαν ως και το 100% στους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, ενώ η τουριστική κίνηση κρατάει ακόμη και τον Νοέμβριο σε ορισμένες περιοχές της χώρας.

«Στόχος μας είναι η τουριστική περίοδος των 365 ημερών», είπε η κ. Κουντουρά και στην κατεύθυνση αυτή έγιναν ανοίγματα σε νέες αγορές όπως της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Μέσης Ανατολής, συστήθηκαν στο εξωτερικό νέοι ελληνικοί προορισμοί, ενισχύθηκαν παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας και δόθηκε έμφαση στον θεματικό τουρισμό.

Η ανάπτυξη του τουρισμού προσφέρει μεγάλες υπηρεσίες στην καταπολέμηση της ανεργίας, τόνισε η Υπουργός κλείνοντας την ομιλίας, αφού κάθε επιπλέον εκατομμύριο τουριστών δημιουργεί 70.000 - 90.000 νέες θέσεις εργασίας.

Την υπουργό, τους προσκεκλημένους ομιλητές και τους περισσότερους από 300 ακροατές του συνεδρίου καλωσόρισε στο «rebranding destinations»,  ο πρόεδρος της ΔΕΘ- Helexpo κ. Τάσος Τζήκας, ο οποίος μίλησε για την στρατηγική επιλογή του εκθεσιακού φορέα να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την τουριστική βιομηχανία, αποφασίζοντας την διοργάνωση στην Αθήνα, αρχίζοντας από την άνοιξη του 2017, μίας έκθεσης Β2C, της Greek Travel Show, ενώ διαβεβαίωσε ότι η φετινή Philoxenia, με περισσότερους από 620 εκθέτες, θα είναι η πιο επιτυχημένη των τελευταίων ετών.

Στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», από τους πρώτους ομιλητές που πήραν το λόγο ήταν και δήμαρχος Μαραθώνα κ. Ηλίας Ψινάκης, ο οποίος δήλωσε περήφανος που με γεγονότα όπως η Philoxenia φωτίζεται η Ελλάδα ολόκληρη. Μίλησε για τον μεγάλο πλούτο του ελληνικού πολιτισμού γιατί «όπως έλεγε και η Μελίνα, όπου και αν σκάψεις στην Ελλάδα αναβλύζει πολιτισμός».

Ο κ. Ψινάκης έπλεξε το εγκώμιο της «Έλενας», όπως είπε δείχνοντας ξεχωριστή αναγνώριση για το έργο της κυρίας Κουντουρά, επειδή κάνει πράξη τη συνεργασία και «έχει γίνει σφενδόνα» για να προωθήσει τον ελληνικό τουρισμό.

Βεβαίως ο δήμαρχος Μαραθώνα δεν θα μπορούσε παρά να αναφερθεί και στην πρωτοβουλία για την Αμφικτυονία των αρχαίων ελληνικών πόλεων, μία πρωτοβουλία που ξεπερνάει τα όρια της Ελλάδας και για την οποία έχει σήμερα συνεργασία με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη.

«Να αξιοποιήσουμε τον πολιτισμό μας, γιατί ευτυχώς οι αρχαίοι φρόντισαν για εμάς», είπε προσθέτοντας ότι ήταν πολύ θετική η ανταπόκριση από πλευράς Κίνας, γιατί η πολιτισμική προσέγγιση θα φέρει και φέρει οφέλη και για τον τουρισμό, αν έστω ένα μικρό μέρος από τα 200 εκατομμύρια των Κινέζων που θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό, το 2017, έρθει και στην Ελλάδα.

Η επιλογή του θέματος του συνεδρίου, όπως αποδείχθηκε, ήταν πολύ εύστοχη από πλευράς διοργανωτών, αφού τόσο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όσο και ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ενδιαφέρονται ακριβώς για το rebranding Περιφέρειας και πόλης,  που πρέπει να πούνε την δική τους ιστορία, να δείξουν τη δική τους ταυτότητα στη διεθνή τουριστική αγορά. Αυτή ακριβώς τη σημασία του rebranding τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κ. Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος αλλά και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Σπύρος Πέγκας που μίλησε για την εξωστρεφή πολιτική του Δήμου.

Η πρώτη ενότητα του συνεδρίου έκλεισε με τον χαιρετισμό της υφυπ. Μακεδονίας - Θράκης κ. Κόλλια Τσαρουχά, που τόνισε την ανάγκη σύνδεσης του «παραδοσιακού τουρισμού», με τις σύγχρονες τάσεις και τα νέα εργαλεία προβολής, με τα οποία και η Μακεδονία και Θράκη θα πρέπει να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αναπτυσσόμενη τουριστική βιομηχανία της χώρας μας.