Skip to main content

Κουρουμπλής: Έχουμε ένα αφήγημα για την ελληνική ναυτιλία

Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής μίλησε για λανθασμένες πολιτικές «που έκλεισαν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά» και αναφέρθηκε στην COSCO.

Στοιχεία από το "αφήγημα", όπως είπε, της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την στήριξη της ναυτιλίας παρουσίασε ο υπ. Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Γ. Πλακιωτάκη της ΝΔ.

Μεταξύ αυτών είναι η προσέλκυση της έδρας ασφαλιστικών εταιριών ή θυγατρικών τους, μετά το Brexit στην Ελλάδα και η τόνωση της ναυπηγοεπισκευής. Το "αφήγημα" θα κατατεθεί υπό μορφή νομοσχεδίου το επόμενο διάστημα και η κυβέρνηση θα ζητήσει διακομματική συναίνεση επί αυτού.

Όπως μεταδίδει το capital.gr, μίλησε για λανθασμένες πολιτικές "που έκλεισαν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά" και αναφέρθηκε στην COSCO ως εξής: "Προσπαθούμε και ζητούμε από τον COSCO, προκριματικά και κατά προτεραιότητα, να υλοποιήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις που αναφέρονται στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Δηλαδή τον Σεπτέμβριο θα είναι εδώ η δεξαμενή των ογδόντα χιλιάδων τόνων. Και προγραμματίζεται να βρεθεί χώρος για τη δεξαμενή των τριακοσίων πενήντα χιλιάδων τόνων. Συνεργαζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Ένωση για να βρούμε τρόπο να απελευθερώσουμε τη μεγάλη δεξαμενή του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά".

Σε ό,τι αφορά τα πλοία υπό ελληνική σημαία ο κ. Κουρουμπλής παραδέχτηκε πως όλες οι κυβερνήσεις έκαναν διάφορες προσπάθειες να φέρουν Έλληνες στη ναυτιλία και επέρριψε το βάρος της ευθύνης στους προηγούμενους λέγοντας ότι μείωσαν δέκα φορές τις συνθέσεις (του πληρώματος).

«Η τελευταία μείωση έγινε το 2005, κύριε συνάδελφε και εγώ θεωρώ ότι καλοπροαίρετα ο τότε Υπουργός το έκανε, πιστεύοντας στις υποσχέσεις ότι θα έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία" είπε για τις ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Νωρίτερα ο Γιάννης Πλακιωτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι τα στοιχεία την διαψεύδουν.

Σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου –το γνωστό Commitee του Λονδίνου-, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων, δηλαδή τα πλοία υπό ελληνική σημαία, υποχώρησε στην τρίτη θέση. Στην πρώτη πλέον θέση είναι το νηολόγιο των Νήσων Μάρσαλ με επτακόσια ενενήντα ένα πλοία -και ποσοστό 19% περίπου του συνόλου του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου-, επτακόσια εβδομήντα πέντε της Λιβερίας και επτακόσια σαράντα επτά της Ελλάδας.

Και σύμφωνα με τα στοιχεία του United Nations Committee of Trade and Development, δηλαδή της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανταγωνιστικότητα, ενώ ο ελληνικός εμπορικός στόλος από το 2014 ως το 2016 αυξάνεται περίπου κατά 3,06%, το ελληνικό νηολόγιο υποχωρεί. Και αυτό, επίσης, πιστοποιείται από τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, που κατά την 1η Μαρτίου του 2017 ο ελληνόκτητος στόλος, δηλαδή τα πλοία υπό ελληνική σημαία, είναι μείον εξήντα δύο πλοία.

Πρόβλημα υπάρχει ακόμα με τη διοικητική υποστήριξη του ελληνικού νηολογίου, και την γραφειοκρατία. "Τα ανταγωνιστικά νηολόγια παρέχουν περισσότερες πληροφορίες, παραδείγματος χάρη στα πλοία τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία του εξωτερικού, στην κατεύθυνση περισσότερων πληροφοριών και προς τα ναυπηγεία, αλλά και προς τους νηογνώμονες" τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.

Απαντώντας για την μείωση των Ελλήνων ναυτικών ο Π. Κουρουμπλής επισήμανα πως όταν ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής,  έθεσε υπό την ευθύνη του Συντάγματος τους νόμους για τη ναυτιλία, οι Έλληνες ναυτικοί ήταν εκατόν πενήντα χιλιάδες.

Όταν ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία,  βρήκαμε να είναι έξι χιλιάδες στην ποντοπόρα ναυτιλία.

Το υπουργείο έχει επεξεργαστεί ένα αφήγημα με δώδεκα συγκεκριμένους στόχους που ξεκινούν από την εκπαίδευση, τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, το cluster, την ποντοπόρο ναυτιλία, την ακτοπλοΐα, τη νησιωτική πολιτική, τη λιμενική βιομηχανία, για να μπορέσουμε πραγματικά να δώσουμε στόχους σε αυτούς τους τομείς, αποκάλυψε ο κ. Κουρουμπλής.

Και κατέληξε λέγοντας ότι "έχουμε το πολιτικό κουράγιο, μόλις είμαστε έτοιμοι να θέσουμε αυτή την πρωτοβουλία, αυτό το αφήγημα, υπόψιν όλων των κομμάτων, να συνεργαστούμε επάνω σε αυτό το θέμα και εάν μπορέσουμε –επιτέλους- να ασκήσουμε μια εθνική πολιτική όλοι μαζί σε αυτό το πολύ κρίσιμο ζήτημα".