Skip to main content

Kouzina: Κουτάλες και κατσαρόλες μαγειρεύουν... τουριστικό έργο στη Χαλκιδική

Πώς μία γαστρονομική γιορτή γίνεται μοχλός τουριστικής ανάπτυξης της Ανατολικής Χαλκιδικής - Η δράση του δήμου Αριστοτέλη

Τραπέζι για το 2022 ετοιμάζεται να… στρώσει το Kouzina, η γαστρονομική πρωτοβουλία της Ανατολικής Χαλκιδικής, που στη διοργάνωση του επόμενου έτους θα τιμήσει τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, θα είναι αφιερωμένο σε γυναίκες chef και θα αναδείξει ως τιμώμενο τοπικό προϊόν τους οίνους της περιοχής, αλλά και την μπύρα Ιερισσού.

Σε μια εορταστική εκδήλωση στην Αρναία, με τις μουσικές της μπάντας της Φλώρινας να ξεσηκώνουν τους παρισταμένους, ο δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος, άνοιξε την όρεξη στον κόσμο, δίνοντας μια μικρή γεύση από το Kouzina 2022, που θα υποδεχθεί, μεταξύ άλλων, Σλοβένους μελισσοκόμους, chef από τις Βαλεαρίδες Νήσους και Ιταλούς καπουτσίνους, ενώ θα δώσει χώρο στο ποιοτικό street food της περιοχής.

Για πρώτη φορά θα στηθούν ακαδημίες ζαχαροπλαστικής, ενώ ο τιμώμενος ελληνικός προορισμός του Kouzina 2022 θα είναι η Δράμα και ο τιμώμενος μεσογειακός προορισμός το Μαυροβούνιο.

Παράλληλα, ο κ. Βαλιάνος προχώρησε σε έναν απολογισμό των προηγούμενων ετών του Kouzina και δη της τελευταίας διετίας που έχει μπει υπό την οργανωτική ευθύνη του δήμου Αριστοτέλη, θέλοντας να δείξει πώς μια γαστρονομική γιορτή έγινε μοχλός της τουριστικής ανάπτυξης ολόκληρης της Ανατολικής Χαλκιδικής και την έβαλε στον χάρτη για αγορές που πριν δεν γνώριζαν ούτε καν την ύπαρξή της.

«Η τοπική τουριστική και παραγωγική κοινότητα δημιούργησε τον δικό της άξονα προώθησης της τοπικής γαστρονομίας, το Kouzina, μια μηνιαία γαστρονομική γιορτή, η οποία προβάλλει τον τόπο και τον άνθρωπο μέσα από το αυθεντικό φαγητό και τα τοπικά προϊόντα» σημείωσε ο δήμαρχος Αριστοτέλη, εξηγώντας πως στην περιοχή έχει συμβεί κάτι που σπάνια συμβαίνει σε τοπικές κοινωνίες: μια ολόκληρη τοπική κοινωνία ξεπερνά αντεγκλήσεις και δημιουργεί.

«Δεν μεταφέρουμε κατσαρόλες από λιμάνι σε λιμάνι ή από πλατεία σε πλατεία, δεν τρώμε στα πεντάστερα ξενοδοχεία και στα ακριβά εστιατόρια, δεν παίζουμε με τις κουτάλες έναν ολόκληρο μήνα, αλλά παράγουμε έργο προωθητικό, έργο που αφήνει στον τόπο ιστορικό, αναπτυξιακό αποτύπωμα, έργο που κανένας άλλος φορέας δεν τόλμησε να πραγματοποιήσει» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα τοπικά προϊόντα απογειώνονται

Στο πλαίσιο του Kouzina προωθούνται 22 τοπικά προϊόντα, με κάθε εβδομαδιαία θεματική ενότητα να είναι έτσι δομημένη, ώστε να προβάλλει την τοπική παραγωγή. Αναφερόμενος μάλιστα στα επιτεύγματα του Kouzina για κάποια από αυτά τα προϊόντα, ο κ. Βαλιάνος τόνισε χαρακτηριστικά πως τα μύδια Ολυμπιάδας μετατράπηκαν σε γαστρονομικό brand, τοποθετήθηκαν σε όλες τις τοπικές κάρτες μενού, χρησιμοποιούνται από όλους τους σπουδαίους Έλληνες chef στην Αθήνα και στα νησιωτικά θέρετρα, ενώ έχουν δρομολογηθεί από την Αριστοτελική Σύμπραξη Επαγγελματιών της περιοχής διαδικασίες χαρακτηρισμού τους ως προϊόντος γεωγραφικής ένδειξης. Ανάλογη είναι η πορεία και για το μέλι Αρναίας, η φήμη του οποίου, ταξιδεύει πια, όπως είπε, σε όλο τον κόσμο, με τον δήμο Αριστοτέλη μάλιστα να δρομολογεί διαδικασίες δημιουργίας μουσείου μελιού στην Αρναία. Όσο για την τοπική φέτα η δέσμευση του προέδρου της διεθνούς αγοράς Rungis, Stephan Layiani, για ένταξή της στους καταλόγους της, αν και πάγωσε εξαιτίας της πανδημίας, είναι ενεργή, και ο ισχυρός άνδρας θα προσκληθεί στην περιοχή για αυτοψία στα τοπικά τυροκομεία.

Επίσης, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τιμώμενου προορισμού που έχει καθιερώσει το Kouzina, τόνισε πως χάρη σε αυτόν επετεύχθη 30% αύξηση στην εισροή Κύπριων επισκεπτών, όταν μέχρι το 2016 γνώριζαν την περιοχή μόνο ως πύλη του Αγίου Όρους, ενώ ο Λίβανος γνώρισε τον θρησκευτικό της πολιτισμό, με μικρά groups Λιβανέζων να εμφανίζονται στην περιοχή τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιώντας όχι μόνο ημερήσιες εκδρομές, αλλά και διανυκτερεύσεις σε έναν προορισμό που μέχρι πρότινος αγνοούσαν. Μάλιστα, ο δήμος θα αξιοποιήσει το γεγονός της καταγωγής της Πολιούχου του Στρατωνίου Αγίας Βαρβάρας, η οποία γεννήθηκε και λατρεύεται στη Βηρυτό και θα εκπονήσει σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πνευματικό Κέντρο σχέδιο προσέλκυσης Λιβανέζων προσκυνητών και ταξιδευτών μήνα του μέλιτος. Επίσης, μέσω της πρωτοβουλίας αυτής ο δήμος προσέλκυσε στην περιοχή γαλλικά τουριστικά γραφεία-συνεργάτες του Yalos Tours και της πανίσχυρης Selectour.

Παράλληλα, έκανε άνοιγμα σε Σλοβενία και Κροατία, οι οποίες αμφότερες πρόβαλαν την περιοχή στα τοπικά τους μέσα.

Μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Αριστοτέλη έκανε γνωστό ότι προσεχώς θα ανατεθεί μελέτη για την υγιή ανάπτυξη του αγροτουρισμού στον ορεινό όγκο της περιοχής, ενώ υπογράμμισε τη στενή συνεργασία με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο δήμος Αριστοτέλη βράβευσε τους ανθρώπους που συνετέλεσαν στην επιτυχία του Kouzina, από τοπικούς παραγωγούς και ξενοδόχους, μέχρι φορείς και συλλόγους γυναικών της περιοχής.