Skip to main content

Κρέτσος: Δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να βάζει μια κεραία και να εκπέμπει

Η τιμή εκκίνησης και ο αριθμός των αδειών εξηγεί ο γ.γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας ότι αυτό θα καθοριστεί με τη σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ.

Για το ψηφιακό ραδιόφωνο, τις διεθνώς κατοχυρωμένες συχνότητες και την επικείμενη αδειοδότηση των σταθμών μιλάει στην Εφημερίδα των Συντακτών ο Λευτέρης Κρέτσος, γ.γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

«Αυτή την εβδομάδα αναρτήθηκε στη Διαύγεια ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του τεχνικού συμβούλου που θα εκπονήσει τον χάρτη συχνοτήτων για το ψηφιακό ραδιόφωνο. Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης θα φέρει εντός του επόμενου τριμήνου προς ψήφιση στη Βουλή το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο» αναφέρει ο κ. Κρέτσος κα υπογραμμίζει πως «από εκεί και πέρα η ΕΕΤΤ θα αναλάβει να διεκπεραιώσει με απόλυτη διαφάνεια και επαρκή χρόνο για διαβούλευση τον διαγωνισμό για τον πάροχο δικτύου, η ανάδειξη του οποίου δεν θα γίνει σε καμία περίπτωση με τις μεθοδεύσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τον πάροχο του τηλεοπτικού ψηφιακού δικτύου. Και, τέλος, το ΕΣΡ θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της διοργάνωσης και ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας αδειοδότησης των σταθμών».

Για το ψηφιακό ραδιόφωνο, αναφέρει ότι υπάρχουν ήδη κατοχυρωμένες διεθνώς συχνότητες στα VHF, γεγονός που διευκολύνει τις διαδικασίες αδειοδότησης. Δεν απαιτούνται διαδικασίες συντονισμού με τις όμορες τηλεπικοινωνιακά χώρες.

Διευκρινίζει επίσης ότι το ψηφιακό ραδιόφωνο θα παίζει στην μπάντα των VHF και όχι στα FM, οπότε δεν επηρεάζει την μπάντα των FM. «Κατά τη διάρκεια του μεταβατικού σταδίου θα έχουμε και αναλογικό και ψηφιακό ραδιόφωνο».

«Δεν μπορεί πια ο οποιοσδήποτε να βάζει μια κεραία με το έτσι θέλω και να εκπέμπει. Για τους πανελλαδικής εμβέλειας σταθμούς θα συμβεί κάτι μαγικό: θα μπορούν να διατηρήσουν τη συχνότητά τους, στην ουσία την εταιρική τους ταυτότητα, σε όλη την επικράτεια. Επίσης θα μπορούν να προσφέρουν νέες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα εικόνες με πληροφορίες για το πρόγραμμά τους», αναφέρει ο κ.Κρέτσος.

Όσον αφορά την τιμή εκκίνησης και τον αριθμό των αδειών εξηγεί ότι αυτό θα καθοριστεί με τη σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ, διευκρινίζει πάντως ότι «δεν μιλάμε για άπειρο αριθμό».