Skip to main content

Κρέτσος: Πρώτη φορά θεσμοθετείται πλήρης διαφάνεια στη διαφήμιση

Ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας απάντησε σε σκληρό τόνο στην Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας και τον Σύνδεσμο Διαφημιζόμενων.

Σε σκληρό τόνο απάντησε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος στην Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), στον Σύνδεσμο Διαφημιζόμενων Ελλάδος (ΣΔΕ) και στην Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) οι οποίοι εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση στην οποία αναφέρουν ότι η διαφήμιση δεν μπορεί να δημοπρατείται από το κράτος.

«Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα ημέρες κοσκινίζει» τονίζει ο Λ. Κρέτσος σημειώνοντας ότι οι εν λόγω φορείς της αγοράς «είτε δεν καταλαβαίνουν, είτε κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν τη νομοθετική πρωτοβουλία για τη νέα ρύθμιση του διαφημιστικού τοπίου στην τηλεόραση. Σε καμία περίπτωση η τηλεοπτική διαφήμιση δεν δημοπρατείται από το κράτος και δεν δημιουργείται οιοδήποτε κρατικό μονοπώλιο» τονίζει ο γενικός γραμματέας.
 
Ο Λ. Κρέτσος σημειώνει ότι για πρώτη φορά θεσμοθετείται η πλήρης διαφάνεια στον χώρο της διαφήμισης με διακριτούς ρόλους για όλους τους εμπλεκομένους. «Ο Ρυθμιστής του συστήματος είναι το ΕΣΡ, ήτοι η εκ του Συντάγματος αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Διαχειριστής του συστήματος είναι εταιρεία που θα προκύψει κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού. Η συμμετοχή της Πολιτείας διαμέσου του αρμόδιου Υπουργού περιορίζεται στην έκδοση της προκήρυξης για την ανάδειξη του διαχειριστή» τονίζει στην απάντησή του.
 
Συνεχίζοντας ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας αναφέρει ότι «επ' ουδενί το σχέδιο νόμου καταστρατηγεί ατομικές ελευθερίες, όπως η ελευθερία των συμβάσεων ούτε υποχρεώνει τους τηλεοπτικούς σταθμούς να εκχωρήσουν σε τρίτους τα δικαιώματά τους. Αντίθετα, με τη διαδικασία της δημοπράτησης και στα πλαίσια της ενίσχυσης του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού δίνει τη δυνατότητα στον κάθε ενδιαφερόμενο με απόλυτη διαφάνεια να συμμετέχει τόσο στην πώληση όσο και στην αγορά διαφημιστικού χρόνου. Οι «πωλητές» (τηλεοπτικοί οργανισμοί) καθορίζουν την τιμή του «προϊόντος». Κατ αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνεται η ελεύθερη πρόσβαση στην και η ομαλή λειτουργία της αγοράς ενώ παράλληλα, αποφεύγονται φαινόμενα «καρτέλ» και ασύμμετρων διαπραγματεύσεων που τρέφουν τη διαπλοκή.
 i